Firma informatyczna SOFTSWISS na Perspektywy Women in Tech w Warszawie
SmartContent
ul. Walecznych 5
50-341 Wrocław
press|smart-content.pro| |press|smart-content.pro
726127344
https://smart-content.pro/
W polskiej stolicy dokonuje się podsumowania największej europejskiej konferencji dla kobiet, pracujących w sferze technologii – Perspektywy Women in Tech Summit. Jest to wielkie wydarzenie światowe, któremu w tym roku udzieliła wsparcia międzynarodowa firma informatyczna SOFTSWISS, posiadająca oddziały w Poznaniu i Warszawie.
Na Women in Tech wpływowe kobiety-liderki współczesnego świata, które osiągnęły sukces w sferze technologii i IT, dzielą się swoimi historiami, doświadczeniem, osiągnięciami zawodowymi i naukowymi, wizją przyszłości technicznej oraz kobiety w tej przyszłości.
Firma SOFTSWISS uczyła kobiety jak zająć kierownicze stanowisko
Wśród nich była także Natalia Perkowska, Head of Talent Acquisition w SOFTSWISS, która przeprowadziła warsztaty na temat awansu kobiety-kierownika w hierarchii zawodowej. Temat kobiecego przywództwa w świecie technologii i IT zawsze jest aktywnie dyskutowany w społeczeństwie i jest ona bliska także wiodącemu światowemu twórcy oprogramowania. Przedstawiciele firmy zauważają, że w kwestiach parytetu płci skład ich zespołu w dostrzegalny sposób wyróżnia się na tle innych ze sfery iGaming – pracuje tu ponad 1400 osób i stosunek kobiet do mężczyzn wynosi mniej więcej 50 na 50. Przy tym żeńska część zespołu zajmuje stanowiska nie tylko w działach usługowych, ale także na stanowiskach technicznych i kierowniczych.
Na warsztatach była pełna sala, były one najchętniej odwiedzanym wydarzeniem pod względem liczby uczestników. Żeby zmieścić wszystkich chętnych, trzeba było kilkakrotnie powiększyć listę słuchaczy.
- Dla naszej firmy bardzo istotne było wzięcie udziału w takim wielkim wydarzeniu, udzielenie wsparcia kobietom na stanowiskach kierowniczych w branży technologicznej oraz opowiedzenie im o możliwościach, które SOFTSWISS stwarza kobiecej części swojego zespołu, – powiedziała Natalia Perkowska. – Na swoich warsztatach opowiadałam o kobiecej drodze do przywództwa, o problemach, z którymi przychodzi się mierzyć, o pewności siebie. O tym, jak ważne jest postawienie sobie osiągalnych celów w karierze, aby odpowiadały one wartościom, wyznawanym przez danego człowieka. Spotkanie odniosło ogromny sukces! Jestem naprawdę pod wrażeniem, do jakiego stopnia była zmotywowana publiczność, jak wiele energii i chęci rozwoju poczułam od każdej uczestniczki. Wszystko to jest dowodem na to, że obecnie kobiety bardziej niż kiedykolwiek interesują się tematem liderstwa i rozwoju zawodowego.
Konferencja w liczbach
Słowa Natalii potwierdza także rozmach konferencji Women in Tech. W tym roku w kobiecym szczycie wzięło udział 11 200 uczestników, spośród których 9 500 osób było obecnych offline w sali centrum wystawienniczego EXPO XXI w Warszawie. W ramach bogatego dwudniowego programu miały miejsce występy 500 referentów oraz 56 warsztatów, poświęconych technologii, karierze i umiejętnościom społecznym.
Dodatkowe atrakcje dla kobiet podczas wydarzenia
Kilka wartościowych spotkań przeprowadzili także i inni przedstawiciele firmy SOFTSWISS. Natalia Melnikova, Business Analyst Team Lead, opowiedziała o zarządzaniu zespołem, a Margarita Komolova, Head of QA Department, o tym, jak zacząć karierę w branży zapewnienia jakości – jest to ten kierunek w firmach IT, który odpowiada za poprawę procesu tworzenia oprogramowania i dostrzeżenie błędów w działaniu produktu.
Ważnym wydarzeniem na kobiecym szczycie były także targi pracy, na których specjaliści innowacyjnych firm przedstawiali swoje oferty pracy, byli gotowi omówić CV i udzielić swoich rekomendacji. A dla tych, którzy chcieli rozwiązać kwestie, związane ze swoją karierą, urządzono sferę mentorską, w której liderki w swoich sferach prowadziły indywidualne sesje, dzieliły się osobistymi historiami kariery i pomagały innym kobietom odnaleźć swoją ścieżkę zawodową.
DLA INFORMACJI
SOFTSWISS – międzynarodowa firma produktowo-technologiczna z 10-letnim doświadczeniem i oficjalnymi przedstawicielstwami w Polsce, na Malcie, w Gruzji i na Białorusi. Firma zatrudnia 1 400 osób. SOFTSWISS jako pierwsza firma na świecie stworzyła rozwiązanie do pracy z kryptowalutami w sferze rozrywek online.
W 2022 roku firma otrzymała nagrodę SIGMA Europe w kategorii ,,Miejsce pracy roku” i nagrodę SIGMA CIS w kategorii ,,Best affiliate tracking software”. A w 2021 roku SOFTSWISS została wyróżniona nagrodami w kategoriach ,,Najlepsza firma roku pod względem obsługi klienta” na International Gaming Awards (IGA) i ,,Najlepsza obsługa klientów roku” na Starlet Awards. Pracownicy SOFTSWISS byli zwycięzcami w kategoriach ,,Liderstwo”, ,,Produkty i innowacje” i ,,Pracownik roku”.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.