Komunikaty PR

Firmy przekonały się do chmury, e-teczek pracowniczych i odczytu dokumentów

2020-02-28  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Materiał prasowy
Symetria PR

Kozia 26a
30-733 Kraków
kontakt|symetriapr.com| |kontakt|symetriapr.com
506 436 176
www.facebook.com/symetriapr

O 156% wzrosła liczba wprowadzanych do systemu elektronicznych dokumentów kadrowych, o 47% liczba wystawionych e-faktur sprzedażowych, a o 30% – odczytanych stron dokumentów. SaldeoSMART podsumowuje rok 2019, porównując aktywność użytkowników swojego rozwiązania dla księgowych i biur rachunkowych w latach 2018 i 2019.

Ponad 17,5 mln – tyle stron dokumentów przetworzyli za pomocą systemu SaldeoSMART jego użytkownicy w 2019 roku. Wystawili też blisko 940 tys. faktur sprzedażowych. Odczytali 62 tys. wyciągów bankowych. Wysłali do swoich klientów niemal 76 tys. rozliczeń księgowych i dodali do systemu 66 tys. dokumentów kadrowych, czyli o 156% więcej niż w 2018 r.

Co ciekawe, jeszcze w 2015 roku użytkownicy przetworzyli niecałe 2 mln stron dokumentów. To oznacza, że w ciągu 5 lat odczytywanie, czyli automatyczne wprowadzanie dokumentów do programów księgowych zamiast ręcznego ich przepisywania, stało się podstawą pracy księgowych i biur rachunkowych. Wpływ na to miała na pewno także możliwość dodawania dokumentów przez udostępnioną w 2019 roku aplikację mobilną. Ale to niejedyna zmiana.

- Porównując dwa ostatnie lata, widzimy wyraźny wzrost zainteresowania prowadzeniem akt pracowniczych w formie elektronicznej. E-teczki to kilka bardzo pożądanych benefitów. Po pierwsze, pracodawcy i kadrowi mają wszystkie dokumenty zawsze w jednym miejscu. Po drugie, czas archiwizacji takich dokumentów wynosi 10 lat, jest zatem znacznie krótszy niż w przypadku papierowych akt. Po trzecie, mają do nich dostęp także pracownicy – mówi Krzysztof Wojtas, prezes zarządu BrainSHARE, producenta systemu SaldeoSMART.

W polskim biznesie utrzymuje się trend elektronicznej organizacji pracy z dokumentami, zarówno w firmach, jak i w biurach rachunkowych. Obieg dokumentów to rozwiązanie nie tylko dla dużych, ale coraz częściej także dla mikro i małych przedsiębiorstw. Na koniec 2019 roku z tej funkcjonalności systemu SaldeoSMART korzystało ponad 60% więcej przedsiębiorstw niż rok wcześniej. Coraz częściej interesują się nią również biura rachunkowe. 

- W 2018 obieg dokumentów w biurach rachunkowych stanowił 20% wszystkich wdrożeń tego pakietu, a w 2019 już 32%. To pokazuje jasno, że już nie tylko przedsiębiorstwa, ale także samodzielne biura odczuwają potrzebę zaoferowania takiej opcji swoim klientom lub uporządkowania własnej pracy nad dokumentami – wyjaśnia Krzysztof Wojtas.

Rośnie zaufanie do chmury i zewnętrznych specjalistów

Przedsiębiorcy coraz bardziej ufają także chmurze. W ostatnich dwóch latach wyraźnie spadła liczba lokalnych instalacji oprogramowania.

- To dobry znak – zauważa Krzysztof Wojtas z SaldeoSMART. – Firmy przestają myśleć, że system jest bezpieczny tylko wtedy, gdy znajduje się na ich serwerach, niemal pod kluczem. W rzeczywistości skorzystanie z profesjonalnych rozwiązań online, takich jak SaldeoSMART, gwarantuje stałe aktualizacje i ciągłe dostosowywanie aplikacji do najnowszych standardów bezpieczeństwa. Co ważne dla naszych klientów, system, który im udostępniamy online, fizycznie jest umieszczony na naszych serwerach. Mają więc pewność, że o jego bezpieczeństwo dba firma, którą znają.

Z SaldeoSMART korzysta dziś ponad 80 tys. firm. To ponad 35% więcej niż na koniec 2018 roku. Użytkownicy systemu są aktywni i chętnie zgłaszają swoje potrzeby do Biura Obsługi Klienta. W 2019 roku BOK przyjął 9,5 tys. zgłoszeń, czyli około 38 dziennie.

- Tworzenie oprogramowania IT to nieustająca praca – ta programistyczna, związana z wprowadzaniem na rynek nowych wersji systemów czy nowych funkcjonalności, ich testowaniem i aktualizowaniem, oraz doradcza. Użytkowników nie można pozostawić samych sobie. Przeciwnie, trzeba ich wspierać w codziennej pracy, tłumaczyć, odpowiadać na pytania. Naszym zadaniem jako producenta nie jest wcale dostarczenie systemu, ale edukowanie i pokazywanie, jak optymalnie i wydajnie pracować z wykorzystaniem narzędzia, które im dajemy. Taka pomoc jest dla nich ważna i cenna – podsumowuje Krzysztof Wojtas.

W 2019 roku krakowska spółka wprowadziła do swojej oferty pakiet Moja Firma, skierowany do małych przedsiębiorstw, oraz Panel Kontrahenta dla mikro firm, służący jako kanał odbioru faktur wystawianych w SaldeoSMART. W jej portfolio pojawiło się także rozwiązanie dla biur rachunkowych – Zarządzanie Biurem.

Zespół programistyczny firmy zrealizował 1146 zadań. Jego aktywność jest duża od początku istnienia produktu, bowiem spółka stawia na ciągły rozwój swojego systemu, aby na bieżąco proponować użytkownikom nowości dopasowane do ich potrzeb.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Symetria PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft Biuro prasowe
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą
IT i technologie TomTom i East View Geospatial łączą siły
2024-07-11 | 17:40

TomTom i East View Geospatial łączą siły

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, oraz East View Geospatial (EVG) ogłosili dziś współpracę w zakresie dostarczania globalnych danych mapowych dla
IT i technologie AUVIDIA, OBIECUJĄCY LIDER W DZIEDZINIE AI, WSPÓŁPRACUJE Z PANASONIC
2024-07-11 | 13:00

AUVIDIA, OBIECUJĄCY LIDER W DZIEDZINIE AI, WSPÓŁPRACUJE Z PANASONIC

Przenosząc produkcję swoich spersonalizowanych płytek nośnych AI do własnych zakładów, firma Auvidea potrzebowała zaufanego partnera, który mógłby dostarczyć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.