Komunikaty PR

FRAMELESS WYKORZYSTUJE PROJEKTORY PANASONIC

2022-11-23  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania JPG ( 0.19 MB )

Kiedy twórcy Frameless, największej w Wielkiej Brytanii cyfrowej wystawy, planowali swój projekt "uwolnienia sztuki" w liczącym 30 000 stóp kwadratowych obiekcie w londyńskim Marble Arch, wiedzieli, że wybór partnera technologicznego dla technologii projekcji będzie miał kluczowe znaczenie.

Ambicją było stworzenie wciągającego doświadczenia, które będzie ekscytować i inspirować odwiedzających w każdym wieku. Frameless wykorzystuje ponad 50 najnowocześniejszych projektorów, aby wynieść tradycyjne doświadczanie sztuki na zupełnie nowy poziom, czemu towarzyszyć będzie zapierająca dech w piersiach muzyka klasyczna i współczesna, odtwarzana przez 158 najnowocześniejszych głośników dźwięku przestrzennego.

Przełomowe techniki zastosowane w galeriach to m.in. lustra i owinięcie projektorów folią lustrzaną w celu uzyskania efektu wizualnej nieskończoności, wykorzystanie sześciostronnej projekcji w celu umieszczenia zwiedzających w samym sercu niemalże sferycznego kształtu lądu, morza lub miasta oraz wykorzystanie półprzezroczystych ekranów w zaciemnionym pomieszczeniu w celu stworzenia labiryntu treści, w którym można się zgubić.

Testy konkurencyjne

Aby sprawdzić możliwości najnowszych projektorów dostępnych na rynku, firma Frameless współpracowała ze swoim partnerem integracyjnym oraz ekspertem od wydarzeń na żywo i doświadczeń immersyjnych, firmą Creative Technology, w celu zorganizowania konkurencyjnej projekcji z trzema wiodącymi producentami projektorów.

Sukces projektu zależał od jakości dostarczanych przez nas wrażeń, powiedział Simon Kentish, dyrektor ds. technologii w Frameless. Gdy tylko zobaczyliśmy projektory Panasonic 3-Chip DLP w akcji, okazały się one zdecydowanym liderem pod względem jakości obrazu i niezawodności, dodaje Kentish.

Oryginalna technologia pixel-quadrupling firmy Panasonic w projektorach RQ22K i RQ35K pozwoliła uzyskać oszałamiające wizualizacje 4K+ przy jasności 20000-30500 lumenów. Projektory zapewniają jednolitość zarówno w zakresie jasności, jak i wydajności kolorów, umożliwiając płynne mieszanie obrazów, unikając rozproszenia uwagi czy skaz, które mogłyby przerwać połączenie z widzem.

Oprócz niezapomnianego doświadczenia, firmie Frameless zależało na tym, aby wyświetlane obrazy można było łatwo uwiecznić na wideo i zdjęciach dla mediów społecznościowych. Możliwość udostępniania przez odwiedzających zdjęć i filmów spektakularnej, wyświetlanej sztuki w mediach społecznościowych była ważnym aspektem marketingowym, wyjaśnia Kentish. Wiele projektorów dawało obrazy, które nie były dobrze uchwycone, a projekcje z urządzeń Panasonic wyglądały jeszcze lepiej na kamerze!

Innym ważnym czynnikiem była niezawodność. Przy czasie budowy obiektu wynoszącym nieco ponad rok, terminy były napięte. Sprzęt AV musiał być zainstalowany i ustawiony w czasie, gdy w obiekcie było jeszcze dużo pyłu budowlanego. Co więcej, obiekt potrzebował projektorów, które będą w stanie zapewnić spektakularny obraz każdego dnia, w tak prestiżowej londyńskiej atrakcji. Bezfiltrowa konstrukcja i odporny na kurz system optyczny wraz z wysokowydajnym systemem chłodzenia zapewniają projektorom 20 000 godzin prawdziwie bezobsługowej pracy.

Frameless wykorzystuje również serię projektorów MZ16 firmy Panasonic, która zapewnia długotrwałą jasność i doskonałą wydajność kolorów przy 10 000lm (MZ10k), 13000lm (MZ13k) i 16000lm (MZ16k). Technologia 3LCD zapewnia żywe obrazy w jakości HD, a niezawodność zapewniają chłodzone cieczą diody laserowe i uszczelnione koło fosforowe, które chroni przed wnikaniem pyłu, zapewniając długą żywotność jasności.

Dzięki zastosowaniu ponad 50 projektorów Panasonic, projekcje sztuki wewnątrz atrakcji zapewniają 479 milionów pikseli i 1 milion lumenów jasności i żywych kolorów. Sztuka przenika do każdego centymetra przestrzeni. Goście nie patrzą na obraz, są wewnątrz obrazu, z każdym pociągnięciem pędzla, każdym rozpryskiem koloru, każdą chwilą inspiracji, która ich otacza. Mogą doświadczyć prawdziwie oszałamiającej jakości obrazu w czterech wciągających galeriach dla zwiedzających, a także w piątej galerii przeznaczonej na wydarzenia korporacyjne i edukacyjne. 

W celu stworzenia niesamowitych, wciągających efektów, w 80% projektorów zastosowano obiektywy Ultra Short Throw (UST) firmy Panasonic. Te specjalistyczne obiektywy pozwalają na ukrycie projektorów w sufitach, aby nie odwracać uwagi od wciągającej iluzji, oraz na wyświetlanie pod niesamowitymi kątami, aby otoczyć zwiedzających bez rzucania cieni.

Twórcy treści doprowadzili możliwości projektorów do granic możliwości, a niesamowite atrybuty projektorów Panasonic i obiektywów peryskopowych UST umożliwiły nam stworzenie całkowicie wciągających doświadczeń w dużych (do 9 m wysokości) i wymagających przestrzeniach. Nie ma dla mnie większej przyjemności niż stanie przy wejściu do jednej z galerii i obserwowanie, jak miłośnicy sztuki, rodziny i dzieci wchodzą w interakcje i cieszą się wrażeniami w pomieszczeniu. Radość na ich twarzach jest wspaniała i to połączenie sztuki, tworzenia treści, projekcji i dźwięku sprawiło, że tak się stało, podsumowuje Kentish.

Więcej informacji można znaleźć na stronie Panasonic Connect Europe.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.