FRAMELESS WYKORZYSTUJE PROJEKTORY PANASONIC
Kiedy twórcy Frameless, największej w Wielkiej Brytanii cyfrowej wystawy, planowali swój projekt "uwolnienia sztuki" w liczącym 30 000 stóp kwadratowych obiekcie w londyńskim Marble Arch, wiedzieli, że wybór partnera technologicznego dla technologii projekcji będzie miał kluczowe znaczenie.
Ambicją było stworzenie wciągającego doświadczenia, które będzie ekscytować i inspirować odwiedzających w każdym wieku. Frameless wykorzystuje ponad 50 najnowocześniejszych projektorów, aby wynieść tradycyjne doświadczanie sztuki na zupełnie nowy poziom, czemu towarzyszyć będzie zapierająca dech w piersiach muzyka klasyczna i współczesna, odtwarzana przez 158 najnowocześniejszych głośników dźwięku przestrzennego.
Przełomowe techniki zastosowane w galeriach to m.in. lustra i owinięcie projektorów folią lustrzaną w celu uzyskania efektu wizualnej nieskończoności, wykorzystanie sześciostronnej projekcji w celu umieszczenia zwiedzających w samym sercu niemalże sferycznego kształtu lądu, morza lub miasta oraz wykorzystanie półprzezroczystych ekranów w zaciemnionym pomieszczeniu w celu stworzenia labiryntu treści, w którym można się zgubić.
Testy konkurencyjne
Aby sprawdzić możliwości najnowszych projektorów dostępnych na rynku, firma Frameless współpracowała ze swoim partnerem integracyjnym oraz ekspertem od wydarzeń na żywo i doświadczeń immersyjnych, firmą Creative Technology, w celu zorganizowania konkurencyjnej projekcji z trzema wiodącymi producentami projektorów.
Sukces projektu zależał od jakości dostarczanych przez nas wrażeń, powiedział Simon Kentish, dyrektor ds. technologii w Frameless. Gdy tylko zobaczyliśmy projektory Panasonic 3-Chip DLP w akcji, okazały się one zdecydowanym liderem pod względem jakości obrazu i niezawodności, dodaje Kentish.
Oryginalna technologia pixel-quadrupling firmy Panasonic w projektorach RQ22K i RQ35K pozwoliła uzyskać oszałamiające wizualizacje 4K+ przy jasności 20000-30500 lumenów. Projektory zapewniają jednolitość zarówno w zakresie jasności, jak i wydajności kolorów, umożliwiając płynne mieszanie obrazów, unikając rozproszenia uwagi czy skaz, które mogłyby przerwać połączenie z widzem.
Oprócz niezapomnianego doświadczenia, firmie Frameless zależało na tym, aby wyświetlane obrazy można było łatwo uwiecznić na wideo i zdjęciach dla mediów społecznościowych. Możliwość udostępniania przez odwiedzających zdjęć i filmów spektakularnej, wyświetlanej sztuki w mediach społecznościowych była ważnym aspektem marketingowym, wyjaśnia Kentish. Wiele projektorów dawało obrazy, które nie były dobrze uchwycone, a projekcje z urządzeń Panasonic wyglądały jeszcze lepiej na kamerze!
Innym ważnym czynnikiem była niezawodność. Przy czasie budowy obiektu wynoszącym nieco ponad rok, terminy były napięte. Sprzęt AV musiał być zainstalowany i ustawiony w czasie, gdy w obiekcie było jeszcze dużo pyłu budowlanego. Co więcej, obiekt potrzebował projektorów, które będą w stanie zapewnić spektakularny obraz każdego dnia, w tak prestiżowej londyńskiej atrakcji. Bezfiltrowa konstrukcja i odporny na kurz system optyczny wraz z wysokowydajnym systemem chłodzenia zapewniają projektorom 20 000 godzin prawdziwie bezobsługowej pracy.
Frameless wykorzystuje również serię projektorów MZ16 firmy Panasonic, która zapewnia długotrwałą jasność i doskonałą wydajność kolorów przy 10 000lm (MZ10k), 13000lm (MZ13k) i 16000lm (MZ16k). Technologia 3LCD zapewnia żywe obrazy w jakości HD, a niezawodność zapewniają chłodzone cieczą diody laserowe i uszczelnione koło fosforowe, które chroni przed wnikaniem pyłu, zapewniając długą żywotność jasności.
Dzięki zastosowaniu ponad 50 projektorów Panasonic, projekcje sztuki wewnątrz atrakcji zapewniają 479 milionów pikseli i 1 milion lumenów jasności i żywych kolorów. Sztuka przenika do każdego centymetra przestrzeni. Goście nie patrzą na obraz, są wewnątrz obrazu, z każdym pociągnięciem pędzla, każdym rozpryskiem koloru, każdą chwilą inspiracji, która ich otacza. Mogą doświadczyć prawdziwie oszałamiającej jakości obrazu w czterech wciągających galeriach dla zwiedzających, a także w piątej galerii przeznaczonej na wydarzenia korporacyjne i edukacyjne.
W celu stworzenia niesamowitych, wciągających efektów, w 80% projektorów zastosowano obiektywy Ultra Short Throw (UST) firmy Panasonic. Te specjalistyczne obiektywy pozwalają na ukrycie projektorów w sufitach, aby nie odwracać uwagi od wciągającej iluzji, oraz na wyświetlanie pod niesamowitymi kątami, aby otoczyć zwiedzających bez rzucania cieni.
Twórcy treści doprowadzili możliwości projektorów do granic możliwości, a niesamowite atrybuty projektorów Panasonic i obiektywów peryskopowych UST umożliwiły nam stworzenie całkowicie wciągających doświadczeń w dużych (do 9 m wysokości) i wymagających przestrzeniach. Nie ma dla mnie większej przyjemności niż stanie przy wejściu do jednej z galerii i obserwowanie, jak miłośnicy sztuki, rodziny i dzieci wchodzą w interakcje i cieszą się wrażeniami w pomieszczeniu. Radość na ich twarzach jest wspaniała i to połączenie sztuki, tworzenia treści, projekcji i dźwięku sprawiło, że tak się stało, podsumowuje Kentish.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Panasonic Connect Europe.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.