FRAMELESS WYKORZYSTUJE PROJEKTORY PANASONIC
Kiedy twórcy Frameless, największej w Wielkiej Brytanii cyfrowej wystawy, planowali swój projekt "uwolnienia sztuki" w liczącym 30 000 stóp kwadratowych obiekcie w londyńskim Marble Arch, wiedzieli, że wybór partnera technologicznego dla technologii projekcji będzie miał kluczowe znaczenie.
Ambicją było stworzenie wciągającego doświadczenia, które będzie ekscytować i inspirować odwiedzających w każdym wieku. Frameless wykorzystuje ponad 50 najnowocześniejszych projektorów, aby wynieść tradycyjne doświadczanie sztuki na zupełnie nowy poziom, czemu towarzyszyć będzie zapierająca dech w piersiach muzyka klasyczna i współczesna, odtwarzana przez 158 najnowocześniejszych głośników dźwięku przestrzennego.
Przełomowe techniki zastosowane w galeriach to m.in. lustra i owinięcie projektorów folią lustrzaną w celu uzyskania efektu wizualnej nieskończoności, wykorzystanie sześciostronnej projekcji w celu umieszczenia zwiedzających w samym sercu niemalże sferycznego kształtu lądu, morza lub miasta oraz wykorzystanie półprzezroczystych ekranów w zaciemnionym pomieszczeniu w celu stworzenia labiryntu treści, w którym można się zgubić.
Testy konkurencyjne
Aby sprawdzić możliwości najnowszych projektorów dostępnych na rynku, firma Frameless współpracowała ze swoim partnerem integracyjnym oraz ekspertem od wydarzeń na żywo i doświadczeń immersyjnych, firmą Creative Technology, w celu zorganizowania konkurencyjnej projekcji z trzema wiodącymi producentami projektorów.
Sukces projektu zależał od jakości dostarczanych przez nas wrażeń, powiedział Simon Kentish, dyrektor ds. technologii w Frameless. Gdy tylko zobaczyliśmy projektory Panasonic 3-Chip DLP w akcji, okazały się one zdecydowanym liderem pod względem jakości obrazu i niezawodności, dodaje Kentish.
Oryginalna technologia pixel-quadrupling firmy Panasonic w projektorach RQ22K i RQ35K pozwoliła uzyskać oszałamiające wizualizacje 4K+ przy jasności 20000-30500 lumenów. Projektory zapewniają jednolitość zarówno w zakresie jasności, jak i wydajności kolorów, umożliwiając płynne mieszanie obrazów, unikając rozproszenia uwagi czy skaz, które mogłyby przerwać połączenie z widzem.
Oprócz niezapomnianego doświadczenia, firmie Frameless zależało na tym, aby wyświetlane obrazy można było łatwo uwiecznić na wideo i zdjęciach dla mediów społecznościowych. Możliwość udostępniania przez odwiedzających zdjęć i filmów spektakularnej, wyświetlanej sztuki w mediach społecznościowych była ważnym aspektem marketingowym, wyjaśnia Kentish. Wiele projektorów dawało obrazy, które nie były dobrze uchwycone, a projekcje z urządzeń Panasonic wyglądały jeszcze lepiej na kamerze!
Innym ważnym czynnikiem była niezawodność. Przy czasie budowy obiektu wynoszącym nieco ponad rok, terminy były napięte. Sprzęt AV musiał być zainstalowany i ustawiony w czasie, gdy w obiekcie było jeszcze dużo pyłu budowlanego. Co więcej, obiekt potrzebował projektorów, które będą w stanie zapewnić spektakularny obraz każdego dnia, w tak prestiżowej londyńskiej atrakcji. Bezfiltrowa konstrukcja i odporny na kurz system optyczny wraz z wysokowydajnym systemem chłodzenia zapewniają projektorom 20 000 godzin prawdziwie bezobsługowej pracy.
Frameless wykorzystuje również serię projektorów MZ16 firmy Panasonic, która zapewnia długotrwałą jasność i doskonałą wydajność kolorów przy 10 000lm (MZ10k), 13000lm (MZ13k) i 16000lm (MZ16k). Technologia 3LCD zapewnia żywe obrazy w jakości HD, a niezawodność zapewniają chłodzone cieczą diody laserowe i uszczelnione koło fosforowe, które chroni przed wnikaniem pyłu, zapewniając długą żywotność jasności.
Dzięki zastosowaniu ponad 50 projektorów Panasonic, projekcje sztuki wewnątrz atrakcji zapewniają 479 milionów pikseli i 1 milion lumenów jasności i żywych kolorów. Sztuka przenika do każdego centymetra przestrzeni. Goście nie patrzą na obraz, są wewnątrz obrazu, z każdym pociągnięciem pędzla, każdym rozpryskiem koloru, każdą chwilą inspiracji, która ich otacza. Mogą doświadczyć prawdziwie oszałamiającej jakości obrazu w czterech wciągających galeriach dla zwiedzających, a także w piątej galerii przeznaczonej na wydarzenia korporacyjne i edukacyjne.
W celu stworzenia niesamowitych, wciągających efektów, w 80% projektorów zastosowano obiektywy Ultra Short Throw (UST) firmy Panasonic. Te specjalistyczne obiektywy pozwalają na ukrycie projektorów w sufitach, aby nie odwracać uwagi od wciągającej iluzji, oraz na wyświetlanie pod niesamowitymi kątami, aby otoczyć zwiedzających bez rzucania cieni.
Twórcy treści doprowadzili możliwości projektorów do granic możliwości, a niesamowite atrybuty projektorów Panasonic i obiektywów peryskopowych UST umożliwiły nam stworzenie całkowicie wciągających doświadczeń w dużych (do 9 m wysokości) i wymagających przestrzeniach. Nie ma dla mnie większej przyjemności niż stanie przy wejściu do jednej z galerii i obserwowanie, jak miłośnicy sztuki, rodziny i dzieci wchodzą w interakcje i cieszą się wrażeniami w pomieszczeniu. Radość na ich twarzach jest wspaniała i to połączenie sztuki, tworzenia treści, projekcji i dźwięku sprawiło, że tak się stało, podsumowuje Kentish.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Panasonic Connect Europe.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.