Gaming Factory prezentuje swoją największą grę
Gaming Factory odsłoniło kulisy swojej najnowszej i zarazem największej produkcji. Notowany na głównym rynku GPW w Warszawie producent i wydawca gier zaprezentował grę wyścigową skupioną na tematyce driftu. Japanese Drift Master jest w zaawansowanym etapie produkcyjnym. Licencja na tytuł została zakupiona w zeszłym roku. Projekt łączy strukturę gier wyścigowych z elementami fabuły w stylu powieści wizualnej z Dalekiego Wschodu. Gaming Factory planuje wydanie gry w formule early access na przełomie 2023/2024 r.
- Japanese Drift Master to największy projekt w naszej historii, cieszymy się, że możemy wreszcie go zaprezentować. Jesteśmy przekonani, że tytuł trafi w gusta fanów driftu, którzy docenią zróżnicowane trasy, bardzo dobrą grafikę oraz wiele nawiązań do japońskiej kultury. Na uwagę zasługują także elementy rozbudowy i tuningu pojazdów. Gra ma olbrzymi potencjał rozwoju, dlatego nie będzie to zamknięta produkcja. Warto podkreślić, że Japanese Drift Master jest już w zaawansowanym etapie produkcji – informuje Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory SA.
Japanese Drift Master czerpie garściami z japońskiej kultury i historii driftu. Na graczy czekają kilometry różnorodnych dróg, inspirowanych prawdziwymi lokacjami i tymi znanymi z lokalnej popkultury. Dodatkowo klimat gry oddawać będzie możliwość spersonalizowania własnego samochodu nawiązując do japońskiej stylistyki.
Oprócz elementów wyścigowych w grze pojawią się również wątki fabularne w stylu powieści wizualnej. W produkcji przedstawiona zostanie historia obcokrajowca, który pragnie zdobyć sławę na japońskiej scenie driftu. W drodze na szczyt gracze będą musieli zdobyć szacunek, pokonując innych kierowców rywalizujących o tytuł najlepszego driftera.
Nowy tytuł to konsekwencja ogłoszonej pod koniec ub. roku strategii rozwoju wewnętrznych zespołów deweloperskich i większej koncentracji na własnych produkcjach. Spółka planuje wydawanie około 4 produkcji rocznie oraz portowanie na konsole swoich najlepszych tytułów.
W 2022 r. Gaming Factory wypracowało 2,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży co stanowiło wzrost o ponad 25proc. względem poprzedniego roku. Głównie w wyniku odpisów kilku produkowanych tytułów spółka wykazała jednostkową stratę netto na poziomie 5,4 mln zł netto.
- W minionym roku podjęliśmy szereg decyzji, które – w naszej ocenie – mocno zaprocentują w nadchodzących miesiącach i latach. Zamknęliśmy słabo rokujące projekty i skupiliśmy się na kilku kluczowych produkcjach. Uzyskaliśmy zwrot poniesionych kosztów naszych najważniejszych tytułów, czyli Bakery Simulator oraz Electrician Simulator, do którego już w drugim kwartale ukaże się płatny dodatek pod nazwą Smart Devices. Liczę na to, że realizowane działania oraz nowe premiery będą miały istotny wpływ na nasze wyniki, tym bardziej, że nie będziemy już obciążeni zamrożonymi projektami – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.