Grupa Gaming Factory wypracowała blisko 4,7 mln zł zysku netto w 2019 roku!
Blisko 4,7 mln zł zysku netto wypracowała w 2019 roku Grupa Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki podjęło decyzję o wypłacie dywidendy, w wysokości ponad 1,5 mln zł. Od listopada studio realizuje nową strategię rozwoju, której głównym założeniem jest produkcja własnych tytułów orazwydawanie w ciągu roku około dziesięciu gier. Pandemia nie wpływa negatywnie na działalności studia.
- Wyniki, które wypracowaliśmy w 2019 roku są dla nas satysfakcjonujące. Osiągnęliśmy prawie 4,7 mln zł zysku netto przy przychodach przekraczających 10 mln zł netto. To rezultat zdecydowanie lepszy w porównaniu do 2018 roku. W ostatnich miesiącach firma znacząco zwiększyła przychody z działalności operacyjnej i osiągnęła operacyjną rentowność. To potwierdzenie, że przyjęta przez nas strategia rozwoju była słuszna. – informuje Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory. - Co ważne dla naszych akcjonariuszy, już po raz trzeci z rzędu, WZA podjęło decyzję o wypłaceniu dywidendy. Jej wysokość jest wyższa niż w latach poprzednich, za 2019 rok wynosi ponad 1,5 mln zł. Zamierzamy kontynuować politykę dywidendową w kolejnych latach – dodaje Mateusz Adamkiewicz.
Wśród kluczowych założeń Gaming Factory jest produkcja i wydawnictwo tytułów własnych na konsole i PC oraz wspieranie niezależnych zespołów deweloperskich. Spółka rozwija gry o zróżnicowanej tematyce, od symulatorów, poprzez tycoon, horror i builder. Dziś podstawowym źródłem jej przychodów jest sprzedaż gier na Nintendo Switch, którą studio prowadzi we współpracy ze spółką zależną Black Rose Projects oraz notowanym na giełdzie wydawcą Ultimate Games. – Nasza współpraca zaowocowała już wydaniem ponad trzydziestu tytułów na Switcha. Obecnie Black Rose Project pracuje nie tylko nad kolejnymi tytułami na Switcha, wkrótce czekają nas także pierwsze premiery na konsolę Xbox, a nieco później na PS4. Firma wyrobiła sobie już odpowiednią markę, dzięki czemu zleceń wciąż przybywa. Zgłaszają się do nas zarówno polskie, jak również zagraniczne studia. – dodaje Mateusz Adamkiewicz.
W drugiej połowie roku wydanych zostanie kilka gier z własnego portfolio Gaming Factory. Wśród kluczowych tytułów spółka wymienia m. in. Bakery Simulator, Electrician Simulator, Chains of Fury, Foodball, czy ZooKeeper. Na dziś firma nie przewiduje żadnych opóźnień w terminowej realizacji projektów. – Nasz model działania polega na współpracy z zespołami rozsianymi po całej Polsce, pracującymi w małych biurach lub zdalnie. Zespoły nie mają kontaktu między sobą i często spotykają się jedynie sporadycznie, aby podsumować bieżące działania i ustalić dalszy plan pracy. W związku z tym nie przewiduję żadnych zagrożeń jeśli chodzi o bieżące prace związane z naszą działalnością. Zdecydowanie większy problem mogą mieć duże studia pracujące w międzynarodowych zespołach w jednym miejscu. – komentuje prezes Gaming Factory. – Co ważne, nie widzimy też spadku sprzedaży względem poprzednich miesięcy. Paradoksalnie akurat na branżę gamingową koronawirus będzie miał niewielki lub nawet pozytywny wpływ. Ludzie spędzają więcej czasu w domu, więc mogą więcej grać i jak pokazują statystyki, tak właśnie robią – dodaje.
W 2020 roku studio chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.