HackCrisis: technologia walczy z pandemią
Do niedzieli 22.03 można składać propozycje rozwiązań przeciwko efektom pandemii i powalczyć o wsparcie we wdrożeniu pomysłów przez GovTech, Amazon, Google, Microsoft i DO OK S.A. w ramach HackCrisis: Tech for Good - pierwszej edycji wirtualnego hackathonu pro publico bono przeciwko Covid-19.
Celem wydarzenia jest realna pomoc ludziom poprzez wykorzystanie rozwiązań technologicznych, które wpisują się w jedną z trzech kategorii: Edukacja, Izolacja oraz Fakty i dane. Obecnie uczestnicy wirtualnego wydarzenia zgłosili ponad 100 propozycji rozwiązań.
W niedzielę, 22.03. odbędzie się finał hackathonu, podczas którego Top 30 najlepszych pomysłów powalczy o możliwość dalszego wsparcia we wdrożeniu oraz o nagrody o łącznej puli 100 000zł, ufundowane przez Premiera RP.
Rozwiązania proponowane przez uczestników powinny zapewnić poczucie nadziei i bezpieczeństwa w obliczu rozwijającego się kryzysu oraz dać społeczeństwu dostęp do rzetelnych informacji.
Zagrożenia są czasem, w którym potrafimy się jednoczyć ponad podziałami i granicami - państwowymi i pokoleniowymi - by działać na rzecz wspólnego dobra. Zapraszam wszystkich deweloperów, ekspertów i pasjonatów technologii by z wirusem walczyli także w cyberprzestrzeni.
~ Mateusz Morawiecki, Prezes Rady Ministrów RP
HackCrisis: Tech for Good hackathon powstał w 72 godziny jako oddolna inicjatywa kilku osób z DO OK S.A. Po kolejnych 72h wydarzenie liczy 1500 zaangażowanych w osób, które pracują nad rozwiązaniami z 11 stref czasowych.
Wspólnie z premierem RP i GovTech zdecydowaliśmy się zainicjować ruch HackCrisis: Tech for Good Movement. Jego celem jest pomoc ludziom w przetrwaniu czasu pandemii koronawirusa na świecie i sprawienie, by nasze otoczenie z powrotem stało się dla nas bezpieczne. Naszą rolą jest stworzenie przestrzeni, pokierowanie nią i dostarczenie narzędzi dla tych, którzy chcą zhakować ten kryzys z uczciwością w swoich głowach i sercach.
~ Dmitrij Żatuchin, organizator wydarzenia, współzałożyciel SoDA Polska, CEO DO OK S.A.
Do wsparcia uczestników zgłosili się mentorzy m.in. z Finlandii, Estonii, Stanów Zjednoczonych, Łotwy, Szwajcarii czy Niemiec. W sumie dołączyło blisko 100 ekspertów domenowych: od programowania przez kwestie prawne, psychologiczne, po osoby związane z projektowaniem interakcji czy nauką. Wśród mentorów znaleźli się także konsultanci medyczni, edukatorzy i analitycy.
W tych wyjątkowych okolicznościach te, na co dzień niedostępne osoby, znalazły czas, by pomóc zrealizować wyższy cel, jakim jest wypracowanie sensownych rozwiązań do walki ze skutkami rozprzestrzeniającego się koronawirusa.
Do grona partnerów dołączyły największe spółki technologiczne takie jak Amazon, Google, Microsoft, czy EY by pod wspólnym szyldem działać na rzecz walki ze skutkami pandemii koronawirusa.
Osobną grupę stanowią osoby i organizacje, które wspierają organizatorów, by całe wydarzenie przebiegło bez komplikacji, zapewniając zaplecze technologiczne i narzędzia w ramach działalności pro bono.
Organizacji HackCrisis: Tech for Good podjął się zespół z DO OK S.A., polskiej spółki technologicznej z Wrocławia, wspierany ekipami tworzącymi HackYeah i TurboHack. Partnerem strategicznym jest GovTech i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
Uczestnicy mogą zgłaszać pomysły lub dołączyć do istniejących zespołów na platformie Slack pod adresem: http://bit.ly/hackcrisiscom.
Aktualnie zaproponowane projekty można znaleźć pod adresem: https://bit.ly/hackcrisisprojects
Termin nadsyłania projektów mija 22.03. o godzinie 9:59.
Oficjalna strona wydarzenia: http://www.hackcrisis.com
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.