Hakerzy wykorzystują fałszywe żądania alarmowe do kradzieży danych
Firmy mające dostęp do wrażliwych danych swoich klientów, zazwyczaj stosują się do żądań organów ścigania. Za takimi wnioskami często stoi nakaz sądowy, ale zdarzają się wyjątki, co skrzętnie wykorzystują oszuści podający się za policję. Okazuje się, że problem jest o wiele poważniejszy aniżeli mogłoby się wydawać.
Jako pierwszy szerzej poruszył tą kwestię Brian Krebs, dziennikarz specjalizujący się w tematyce cyberbezpieczeństwa. Rozmawiał z hakerami, którzy wyjaśniali mu w jaki sposób stosują tą podstępną taktykę i na ile jest ona skuteczna. Jeden z cyberprzestępców opowiedział nawet jak zdobył dane 18-letniego mieszkańca Indiany. Hakerzy naruszają legalne konta e-mail organów ścigania i następnie wykorzystują je do wysyłania tych żądań, dzięki czemu wyglądają na legalne.
- Wprawdzie nasz proces weryfikacji potwierdził, że samo konto organów ścigania jest legalne, ale później dowiedzieliśmy się, że zostało naruszone przez oszusta. Przeprowadziliśmy dochodzenie w sprawie tej nielegalnej działalności i powiadomiliśmy organy ścigania o zhakowanym koncie e-mail” - mówi Brian Krebs.
Discord nie był jedynym celem ataków. Według dochodzenia przeprowadzonego przez dziennikarzy Bloomberga, zarówno Apple, jak i Meta oraz inne firmy były celem takich działań od początku 2021 roku. Żądania pochodzą ze zhakowanych kont organów ścigania i towarzyszą im sfałszowane podpisy i prawdziwe nazwiska. Dochodzenie ujawniło, że zarówno Apple, jak i Meta odpowiedziały pozytywnie na fałszywe żądania, chociaż oba koncerny odmawiają komentarza w tej sprawie.
- Tego typu incydenty pokazują, że internauci mogą stracić swoją cyfrową tożsamość bez własnej winy. Osoby te, powinni liczyć się z tym, że ich dane wylądują w Darknecie. W takich sytuacjach pomocne są usługi zarządzania cyfrowym śladem. Subskrybenci otrzymują powiadomienia jeśli jakiekolwiek wrażliwe dane dotyczące użytkownika zostaną znalezione w dowolnym miejscu w Internecie - doradza Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
Rząd pracuje nad skróceniem tygodnia pracy, a szefowa resortu pracy Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zadeklarowała, że zmiana miałaby wejść w życie jeszcze w obecnej kadencji Sejmu. Choć eksperci i pracodawcy są w tej kwestii podzieleni, to przykłady z innych rynków, m.in. Islandii, Wielkiej Brytanii i Portugalii, pokazują, że taki model ma wiele korzyści, zarówno po stronie pracowników, jak i firm.
Bankowość
Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.
Handel
Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.