Komunikaty PR

Hakerzy wykradli dane klientów General Motors

2022-05-30  |  01:00
Biuro prasowe

Oszuści wykradli dane osobowe klientów Generał Motors oraz wymienili punkty lojalnościowe na karty podarunkowe. Hakerzy uzyskali dostęp do takich danych osobowych jak: imię i nazwisko, adres e-mail, adres fizyczny, nazwa użytkownika, numery telefonów dla zarejestrowanych członków rodziny powiązanych z kontem.

General Motors zapewnia, że przejęte konta nie zawierały danych urodzenia, numeru ubezpieczenia społecznego, numeru prawa jazdy, informacji o karcie kredytowej ani informacji o koncie bankowym, ponieważ tego typu informacje nie są przechowywane na kontach lojalnościowych. Ponadto amerykański producent twierdzi, że dane uwierzytelniające użyte w ataku nie pochodziły od General Motors, a nieupoważnione osoby uzyskały dostęp do haseł i loginów wcześniej skompromitowanych na innych witrynach.

Hakerzy przeprowadzili atak polegający na upychaniu danych uwierzytelniających. Napastnicy wykorzystują boty i inne metody automatyzacji do logowania się na konta na wielu stronach internetowych wykorzystując do tego celu wyciekające dane. Cyberprzestępcy wykorzystują często popełniany przez internautów błąd polegający na stosowaniu tych samych haseł i loginów w wielu różnych witrynach czy też usługach internetowych. Jeśli atak się powiedzie, hakerzy uzyskują pełny dostęp do konta i przechowywanych na nim danych użytkowników. Atakujący mogą wykorzystać ten dostęp do kradzieży tożsamości, dokonania oszukańczych transakcji, dystrybucji spamu lub innych złośliwych działań.

  • Cały czas zachęcamy naszych klientów do natychmiastowej zmiany słabych haseł, zwłaszcza tych, które są wykorzystywane w wielu kontach i platformach internetowych. Ponowne użycie haseł jest głównym czynnikiem umożliwiającym ataki polegające na upychaniu poświadczeń. Dlatego tak ważne jest używanie silnych i unikalnych haseł. Użytkownicy mogą korzystać z cieszących się rosnącą popularnością menedżerów haseł służących do generowania złożonych i nieprzewidywalnych sentencji - Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender w Polsce.

General Motors, aby złagodzić skutki cyberataku, zawiesił realizację kart podarunkowych, wymusił obowiązkowe zresetowanie haseł do wszystkich kont, których dotyczy problem, a także zobowiązał się do przywrócenia wszystkich punktów lojalnościowych.

 

Źródło; marken.com.pl; bitdefender.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.