Komunikaty PR

Home office a systemy ECM – jak ułatwić pracownikom pracę zdalną?

2020-04-08  |  12:00
Biuro prasowe

W czasach, w których pozostanie w domu i zachowanie wszelkich środków ostrożności w zakresie ochrony zdrowia jest kluczowe, zapewnienie pracownikom możliwości pracy zdalnej staje się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W jaki więc sposób firmy mogą sprawić, by ich pracownicy byli tak samo wydajni poza siedzibą firmy, jak w biurze? Pomocne mogą okazać się systemy do zarządzania treścią (ECM), które pozwalają stworzyć odpowiednie środowisko do przekazywania cyfrowych informacji. Umożliwiają dzięki temu płynną realizację procesów biznesowych, wykraczających daleko poza granice domowego biura.

Aplikacje do telekonferencji oraz internetowe komunikatory to jedne z wielu narzędzi, które pozwalają pracownikom pracującym zdalnie na pozostawanie w kontakcie ze swoimi współpracownikami. „Pracodawcy powinni jednak również upewnić się, że ich pracownicy mają pełny zdalny dostęp do dokumentów i danych, dzięki którym mogą kontynuować pracę nad projektami, zapewniając przez cały czas ciągłość działalności firmy”, podkreśla Marcin Somla, Dyrektor SER Group w Polsce.

Dostęp do danych z dowolnego miejsca

W związku z tym, jak ważny jest aspekt dostępu do odpowiednich danych, coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenie systemów ECM. Dzięki nim, zespoły mogą kontynuować współpracę z dowolnego miejsca, niezależnie od okoliczności. Przykładem może być organizacja charytatywna Aktion Mensch, która właśnie teraz wdraża platformę ECM Doxis4, także na urządzeniach mobilnych. „W naszej organizacji zachodzą teraz głębokie zmiany. Staramy się korzystać głównie z technologii cyfrowej, a to oznacza umożliwienie wszystkim pracownikom pracy zdalnej ”, wyjaśnia Ivonne Berger, kierownik projektu DIAS i Doxis4 w Aktion Mensch.

Platforma ECM firmy Aktion Mensch zapewnia pracownikom pełen dostęp do wszystkich kluczowych informacji biznesowych, niezależnie od lokalizacji. Wnioski projektowe, korespondencja e-mail, umowy i dane dotyczące aplikacji - wszystko to jest teraz dostępne dla pracowników pracujących zdalnie. Platforma łączy informacje w taki sposób, by użytkownicy mogli łatwo filtrować dane i znajdować odpowiednie pliki. Przedstawiciele Aktion Mensch, nawet pracując z domu, mogą zatem szybko odpowiadać na zapytania i pracować nad konkretnymi aplikacjami. Warto też podkreślić, że wspomniane pliki zawierają często dane wrażliwe, np. dane osobowe, które muszą być przez cały czas chronione. Dzięki platformie ECM łatwo zarządzać dostępami do poszczególnych informacji – wiadomo, którzy użytkownicy mogą wyświetlać, edytować i usuwać dane, a wszelkie wprowadzane przez nich zmiany są rejestrowane przez system. Innymi słowy, konfiguracja platformy eliminuje ryzyko naruszeń bezpieczeństwa, nawet w przypadku pracy zdalnej.

Łatwiejsza koordynacja

Praca zdalna jest również bardzo istotnym narzędziem w sytuacji, gdy dane przedsiębiorstwo wymaga współpracy pracowników znajdujących się w różnych lokalizacjach. „Nie muszą to być tylko menedżerowie w garniturach” - wyjaśnia Oliver Saus, zastępca szefa działu IT wodociągów miejskich w Kolonii. „Nasz system zarządzania dokumentami musi spełniać trzy główne wymagania: przetwarzać pliki na komputerach stacjonarnych, umożliwiać dostęp do projektów na placach budowy oraz obsługiwać zdalne spotkania”. Inżynierowie pracujący na budowach mogą skorzystać z systemu na swoich tabletach, aby uzyskać dostęp do plików konstrukcyjnych i projektów. Jednocześnie, pracownicy biurowi używają go podczas spotkań, pobierając potrzebne dokumenty. Gdziekolwiek się znajdują, mają dostęp do bieżących informacji, mogą je edytować i angażować się w procesy biznesowe, które dzięki temu są o wiele bardziej wydajne.

Innym przykładem firmy, która wybrała mobilne rozwiązanie ECM, jest Eissmann Group Automotive, międzynarodowy dostawca elementów dla przemysłu motoryzacyjnego. Pracownicy produkcyjni Grupy Eissmann używają systemu ECM do skanowania zleceń związanych z produkcją i wysyłania obrazów do archiwum. Mowa tu m.in. o  pokrowcach na poduszki powietrzne, które zaraz po zejściu z linii produkcyjnej są fotografowane. System ECM Doxis4 automatycznie przesyła zdjęcia do archiwum, umożliwiając producentowi wykazanie zgodności ze standardami jakości i dostarczenie dowodów w przypadku wystąpienia jakichkolwiek przyszłych problemów.

Przestrzeń do współpracy

Dodatkowo, systemy ECM umożliwiają także stworzenie wirtualnej przestrzeni roboczej. Jest to niezwykle przydatne narzędzie w przypadku firm takich jak Eissmann Group Automotive. W takiej przestrzeni, zewnętrzni partnerzy projektu uzyskują dostęp do wybranych plików, zadań i procesów oraz edytują je i są automatycznie powiadamiani za każdym razem, gdy wprowadzane są zmiany. Dzięki temu zawsze mają wgląd w odpowiednie procesy biznesowe, niezależnie od lokalizacji, z której pracują. Zespoły projektowe mogą swobodnie współpracować i wymieniać się informacjami. Co więcej, pliki projektów są chronione przed ewentualnymi zagrożeniami, ponieważ systemy ECM tworzą przejrzysty dziennik wszystkich zmian, jednocześnie pozwalając wykazać, że wszystkie procesy realizowane są zgodnie z najwyższymi standardami jakości.

„Firmy, które wybierają nowoczesne platformy ECM są w stanie płynnie zarządzać wszystkimi procesami biznesowymi w różnych lokalizacjach. Jednocześnie umożliwiają swoim pracownikom zdalną pracę z dowolnego miejsca, a partnerom – dostęp do wymaganych plików projektowych. Choć wydaje się, że wdrożenie takiego systemu jest czasochłonne, firmy mogą skorzystać także z gotowych, modułowych rozwiązań ECM w chmurze. Są one dostępne od zaraz i z pewnością pozytywnie wpłyną na wydajność zespołu, szczególnie w chwili gdy pracuje on zdalnie”, podkreśla Marcin Somla.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.