Huawei pierwszym na świecie producentem smartfonów z certyfikatem BSI
Huawei jest pierwszym na świecie dostawcą inteligentnych urządzeń mobilnych, który uzyskał certyfikat ochrony prywatności ISO/IEC 27701 zweryfikowany przez British Standards Institution.
Oznacza to, że firma spełnia międzynarodowe standardy prywatności w zakresie projektowania oprogramowania, a także badań i rozwoju, gwarantując bezpieczeństwo i prywatność swoim użytkownikom. Co więcej, Celia, asystent głosowy od Huawei, otrzymał certyfikat ochrony prywatności ePrivacyseal, potwierdzający najwyższy poziom ochrony danych użytkowników korzystających z tego rozwiązania.
Huawei został pierwszym na świecie producentem urządzeń mobilnych, który spełnił rygorystyczne wymogi uprawniające do certyfikatu ISO/IEC 27701. To standard ochrony prywatności przyznawany wspólnie przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ISO) i Międzynarodową Komisję Elektrotechniczną (IEC). Zawiera zasady oraz metody ochrony prywatności w systemach bezpieczeństwa cybernetycznego i ochrony prywatności.
Certyfikat obejmuje usługi projektowania, rozwoju i konserwacji systemu EMUI oraz jego oprogramowania aplikacyjnego - w tym ponad 50 aplikacji oraz funkcji wymagających poufnego przetwarzania danych. Aby uzyskać certyfikat ISO/IEC 27701, firma musiała zbudować funkcje bezpieczeństwa oparte na wyznaczonych standardach i przejść weryfikację organów zewnętrznych, w tym przypadku British Standards Institution.
Huawei gromadzi odpowiednie dane dotyczące swoich urządzeń, jak wydajność, zużycie energii czy ewentualne usterki, w celu poprawy komfortu ich użytkowania. Dane osobowe użytkownika są przesyłane do Huawei dopiero po uzyskaniu jego jednoznacznej zgody. Aby anonimizować zebrane wrażliwe dane osobowe, Huawei wykorzystuje technologię różnicowej prywatności, co oznacza, że firma nie może zidentyfikować konkretnego użytkownika na podstawie zebranych danych. Dzięki temu Huawei spełnia szereg wymagań inspekcji systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji o produkcie i systemu zarządzania ochroną prywatności.
Celia – asystent głosowy Huawei, który chroni prywatność użytkowników
Asystent głosowy Huawei Celia umożliwia użytkownikom urządzeń mobilnych marki wywoływanie często używanych funkcji za pomocą poleceń głosowych.
Przyznany mu właśnie certyfikat ePrivacyseal oznacza, że dane tak zwanych odcisków głosowych użytkowników Huawei są przechowywane na urządzeniach marki i nie są przechowywane w chmurze ani transferowane z urządzeń Huawei. Co więcej, dane generowane podczas dialogu między użytkownikiem urządzenia a asystentem głosowym są automatycznie usuwane po zakończeniu zleconego zadania. Dane nie są przechowywane na serwerach Huawei ani udostępniane stronom trzecim.
Jeśli Celia zostanie użyta do wywołania usługi lokalizacji, na przykład w przypadku pytania o pogodę, asystent głosowy Huawei nie łączy informacji o lokalizacji z urządzeniem Huawei. W rezultacie lokalizacja użytkownika nie może być śledzona, a zachowanie właściciela urządzenia nie jest poddawane analizie.
Dodatkowo, Celia nie zbiera danych dotyczących nazwisk, numerów telefonicznych ani adresów e-mail podczas połączenia lub wysyłania wiadomości SMS. Nazwy użytkowników w książce adresowej są szyfrowane i przechowywane na serwerze Huawei przez jeden miesiąc, po czym są automatycznie usuwane.
Asystent głosowy Huawei może być używany na przykład do włączania trybu ochrony wzroku, reagowania na nieodebrane połączenie czy robienia zakupów internetowych. Dostępny jest na urządzeniach marki z nakładką systemową EMUI co najmniej w wersji 10.1. Użytkownicy mogą uaktywnić asystenta głosowego używając zwrotu „Hej Celia” lub naciskając i przytrzymując przycisk zasilania urządzenia Huawei.
Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu
Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku
Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.
Bankowość
Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych
– Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.
Przemysł
W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu
Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.