Huawei w 2019 roku zwiększył przychody o 19,1%
Huawei zaprezentował swój raport finansowy za rok 2019. Przychód firmy wyniósł 858,8 mld juanów, co oznacza wzrost o 19,1% w porównaniu do 2018 roku. Zysk netto wyniósł 62,7 miliarda juanów, co w porównaniu do 2018 roku jest wynikiem lepszym o 5,6%. Co więcej, w 2019 roku Huawei zainwestował 15,3% swoich przychodów – czyli 131,7 mld juanów – w badania i rozwój, a łączne wydatki firmy w tej sferze w ciągu ostatniej dekady przekraczają obecnie 600 miliardów juanów.
Dział konsumencki Huawei, czyli Huawei Consumer Business Group, wciąż dynamicznie się rozwija – w 2019 roku firma dostarczyła 240 milionów smartfonów na całym świecie. Przychody ze sprzedaży urządzeń elektroniki użytkowej wyniosły 467,3 mld juanów, co stanowi wzrost o 34% rok do roku.
W 2019 roku działalność Huawei w zakresie carrier business, czyli w dziale firmy zajmującym się infrastrukturą dla operatorów telekomunikacyjnych, doprowadziła do komercyjnego wdrożenia sieci 5G. Rozwiązania technologiczne firmy są stosowane w ponad 50 krajach, zapewniając mobilny internet ponad 40 milionom osób na całym świecie. Przychody Huawei z działalności carrier business osiągnęły poziom 296,7 mld juanów, co oznacza wzrost rok do roku o 3,8%.
Przychody Huawei z działu enterprise business, zajmującego się rozwiązaniami z obszaru centrów danych oraz sieci informatycznych (przewodowych i bezprzewodowych), osiągnęły 89,7 mld juanów, co stanowi wzrost o 8,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Wszystkie sprawozdania finansowe zawarte w raporcie rocznym 2019 były kontrolowane przez międzynarodową firmę księgową KPMG. Chcąc zapoznać się z raportem rocznym Huawei za rok 2019, należy odwiedzić stronę: www.huawei.com/en/press-events/annual-report/2019

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.