INNO3D GeForce RTX 4080 iCHILL X3 - nowa karta graficzna dla wymagających graczy
16 listopada 2022 roku zadebiutowała nowa karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 4080. To kolejny wydajny układ z generacji Ada Lovelace. Firma INNO3D dodała właśnie do swojej oferty jego autorską wersję iCHILL X3, która wyróżnia się klasycznym chłodzeniem z trzema wentylatorami.
NVIDIA GeForce RTX 4080 to najnowsza karta graficzna bazująca na architekturze Ada Lovelace. Układ dysponuje m.in. 9728 jednostkami CUDA, rdzeniami Ray Tracing trzeciej generacji czy rdzeniami Tensor czwartej generacji. Układ ten został wyposażony w 16 GB pamięci GDDR6X (256-bit) o przepustowości 22,4 Gb/s. Niezależne testy pokazują, że taka specyfikacja wystarczy do zdystansowania wszystkich kart graficznych poprzedniej generacji. Szybszy pozostaje jedynie GeForce RTX 4090.
Model GeForce RTX 4080 iCHILL X3 autorstwa INNO3D wyróżnia się masywnym chłodzeniem z trzema wentylatorami. Do ważnych cech układu należy zaliczyć programowalne podświetlenie LED RGB (wspierające systemy Aura Sync, Mystic Light i Polychrome) czy gustowny backplate osłaniający laminat.
Nowy układ ma wymiary 334 x 148 mm x 62 mm. Resztę specyfikacji karty graficznej uzupełniają m.in. trzy gniazda DisplayPort 1.4a i jedno HDMI 2.1. GPU od INNO3D pracuje z zegarem bazowym 2205 MHz, a w trybie Boost przyspiesza do 2565 MHz. To oznacza, że opisywany model pod obciążeniem może być o 60 MHz szybszy od standardowej wersji GeForce’a RTX 4080.
Dane techniczne karty graficznej INNO3D GeForce RTX 4080 iCHILL X3 znajdują się pod tym linkiem: https://www.inno3d.com/en/PRODUCT_INNO3D_GEFORCE_RTX_4080_16GB_ICHILL_X3
Układ trafił już do sklepów w cenie sugerowanej 6999 zł.
Zdjęcia hi res znajdują się pod tym linkiem: https://drive.google.com/drive/folders/1DAnT2ZZ37qsazeQ26hrMGhSPhEPTLV4K?fbclid=IwAR2bJu1mhgKqyYQ8v2k5R5Vmn_xPbJo0mI8HoMtb-eotZqhBtB33J8QaqS4

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.