Invento Capital inwestuje w polski start-up Gridaly
Start-up oferujący technologię do organizacji eventów online i hybrydowych otrzymał wsparcie funduszu Invento Capital w wysokości 1 mln zł. Gridaly chce zrewolucjonizować branżę eventową, a pozyskane środki planuje przeznaczyć na badania nad zaangażowaniem uczestników podczas wirtualnych wydarzeń oraz na stworzenie narzędzi, które pozwolą je zwiększać.
Gridaly to platforma w modelu SaaS służąca do organizacji wydarzeń online, która powstała w drugiej połowie 2020 roku jako odpowiedź na nową sytuację w branży eventowej spowodowanej pandemią COVID-19. Przez ostatni rok swojej działalności start-up Gridaly pomógł zorganizować polskim i zagranicznym klientom kilkadziesiąt wirtualnych eventów o różnym charakterze, m.in. targi innowacji, konferencje dydaktyczne i branżowe, kongresy naukowe, webinary czy dni otwarte uczelni wyższych.
- Wsparcie finansowe funduszu Invento Capital pozwoli nam rozbudować zespoły IT oraz customer engagement. Rozpędzamy się i chcemy realizować jeszcze więcej projektów, rosnąć jeszcze szybciej. Ten rok rozpoczęliśmy z jedenastoma osobami na pokładzie, a dzięki Invento Capital mamy plan, by w najbliższym czasie podwoić tę liczbę - informuje Michał Ratajczak, współtwórca i COO start-upu. Otrzymane dofinansowanie o wartości 1 mln zł pomoże start-upowi nie tylko w powiększeniu zespołu, ale również w zrealizowaniu badań nad aktywnością uczestników biorących udział w wydarzeniach online i hybrydowych na platformie Gridaly oraz w stworzeniu narzędzi, które posłużą organizatorom do zwiększania zaangażowania np. poprzez elementy grywalizacji.
- Obserwowaliśmy rozwój branży eventów online i hybrydowych od początku pandemii i wierzymy, że technologia, którą dysponuje Gridaly, jest unikalna. Chcieliśmy mieć taki start-up w naszym portfelu, bo doskonale wpisuje się w nasze zainteresowania, a potencjał projektu jest duży - mówi Sven Zagała, partner w Invento Capital.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.