Jak nie płacić za hosting w chmurze nawet 3 miesiące w roku?
Chmura to doskonała opcja dla tych, którzy szukają niedrogiego sposobu na hosting serwisu e-commerce w bezpiecznym i wydajnym środowisku. Dowiedz się, jak w ogóle nie płacić za hosting w chmurze, nawet przez 3 miesiące w roku.
Hosting w chmurze to rodzaj hostingu internetowego, który wykorzystuje sieć serwerów wirtualnych do przechowywania, zarządzania i przetwarzania danych. Niezawodny hosting serwisu czy strony internetowej to podstawa działalności wielu biznesów, szczególnie w branży e-commerce. Chmura to doskonała alternatywa dla serwerów dedykowanych lub hostingu współdzielonego. Hosting w chmurze to najbardziej opłacalna, skalowalna i niezawodna opcja dla firm każdej wielkości.
HOSTING WSPÓŁDZIELONY, VPS CZY CHMURA?
Tradycyjnie branża e-commerce korzystała z hostingu współdzielonego. Jednak to rozwiązanie ma sporo wad, które dla branży e-commerce są poważnym utrudnieniem. Przede wszystkim hosting współdzielony jest bardziej podatny na przestoje i awarie. Wynika to z faktu, że korzystamy wraz z innymi użytkownikami z zasobów tego samego serwera i w razie jego przeciążenia następuje zmniejszenie przepustowości wszystkich hostowanych stron.
Alternatywą jest usługa VPS (Virtual Private Server), która polega na udostepnieniu klientowi odizolowanego środowiska utworzonego na fizycznym serwerze z wykorzystaniem technologii wirtualizacji. Zapewnia większą moc i elastyczność niż hosting współdzielony, ale nie gwarantuje dostępności zasobów. VPS jest też znacznie droższy niż hosting współdzielony.
ZALETY CHMURY DLA E-COMMERCE
Hosting w chmurze jest lepszą opcją niż hosting współdzielony czy VPS dla serwisów e-commerce. Główne zalety chmury to:
1. Skalowalność
Po pierwsze, zapewnia firmom skalowalność, umożliwiając im łatwe i szybkie zwiększanie zasobów bez konieczności inwestowania w dodatkowy sprzęt lub oprogramowanie. W chmurze Oktawave mamy możliwość skalowania zasobów w pewnych limitach, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Dzięki temu witryna zawsze działa na optymalnym poziomie wydajności, nie obciążając właściciela finansowo.
2. Niezawodność
Po drugie, hosting w chmurze oferuje niezawodność nieporównywalną z innymi rozwiązaniami i nieprzerwany czas działania. Dzięki rozporoszonej, redundantnej (nadmiarowej) architekturze, awaria serwera nie powoduje przestoju. Pracę automatycznie natychmiast przejmuje sprawna maszyna. To po prostu oznacza, że Twoja witryna jest zawsze dostępna.
3. Bezpieczeństwo
Po trzecie, chmura zapewnia dużo większe bezpieczeństwo (dzięki wysokiemu poziomowi zabezpieczeń fizycznych i software’owych), pozwalając chronić dane transakcyjne i zmniejszając ryzyko cyberataków.
4. Opłacalność
Wreszcie, hosting w chmurze pomaga obniżyć koszty operacyjne, ponieważ firmy nie muszą inwestować w drogi sprzęt czy zabezpieczenia, ani płacić za kosztowną konserwację. Większa opłacalność wynika także z modelu rozliczeniowego – w chmurze płacisz tylko za zasoby, z których faktycznie korzystasz.
JAK NIE PŁACIĆ ZA HOSTING W CHMURZE
Hosting w chmurze to optymalne rozwiązanie dla e-commerce, tak pod kątem ciągłości działania, jak i kosztów. W tej roli doskonale sprawdzi się chmura Oktawave, która nie tylko gwarantuje wysoką dostępność (gwarantuje SLA 99,96%), ale też spełnia niezbędne wymogi bezpieczeństwa (potwierdzone certyfikatami: ISO27001, ISO27017, ISO27018, ISO22301, CSA STAR). A co najważniejsze oferuje wygodne warunki finansowe.
Oktawave zapewnia klientom preferencyjne warunki w ramach akcji „Wakacje od chmury”. Korzystając z „Wakacji od chmury”, firmy mogą nie płacić za hosting w chmurze nawet przez 3 miesiące w roku. To pozwala obniżyć koszty utrzymania infrastruktury IT w słabszych sprzedażowo okresach, sprawiając, że chmura Oktawave jest dobrym wyborem nawet dla mniejszych e-biznesów, które dopiero rozkręcają swoją działalność.
Nowy raport Salesforce State of Service - ciekawe dane z Polski
Fundacja Tech To The Rescue wesprze ponad 100 organizacji
Forum Sektora Kosmicznego 2024 już w czerwcu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.