Komunikaty PR

Jak usprawnić druk etykiet na opakowania?

2020-02-28  |  09:25

Właściciel jednej z plantacji borówki amerykańskiej miał za zadanie przyspieszyć konfekcjonowanie świeżych owoców, aby dotrzeć z dostawami na czas. Oprócz pracy związanej ze zbiorem owoców, czekał go także żmudny obowiązek - aplikacja etykiety na produktach. Do tej pory aplikacja odbywała się ręcznie, a druk etykiet był outsourcingowany. Osoby zarządzające zauważyły jednak, że ta formuła wyczerpała już swoje możliwości i zwiększa ryzyko powstania przestojów i opóźnień.

Duży asortyment i rotacja produktów- w jaki sposób dobrać etykiety na produktach?

Na plantacji uprawianych było kilka odmian borówki amerykańskiej. Mając na uwadze uzależnione od pogody wahania wielkości zbiorów i zmieniające się gusta odbiorców, właściciele od paru lat poszerzali i urozmaicali swój asortyment. Do tej pory zlecali druk etykiet w drukarni. Aplikowanie odbywało się ręcznie podczas konfekcjonowania owoców. Niektóre z informacji, takie jak data przydatności do spożycia były dodrukowywane na etykietach przez pracowników. Ten sposób funkcjonowania nie sprawdził się jednak w stosunku do limitowanych i często zmieniających się serii produktowych.

Oprócz tego zauważono także inne wady dotychczasowego rozwiązania:

•        wydłużony czas oczekiwania na gotowe etykiety,

•        wzrost kosztów działalności: MOQ na etykiety było zawyżone w stosunku do potrzeb sezonowej i zmiennej działalności produkcyjnej,

•        nadmierne tworzenie zapasów magazynowych.

Bez wątpienia, dużym problemem przy zlecaniu druku na zewnątrz okazał się przede wszystkim brak pola manewru: możliwości samodzielnego tworzenia treści etykiety „tu i teraz”. Plantatorzy chcieli szybko reagować na dynamicznie zmieniające się warunki i potrzeby rynku. W związku z tym pojawił się pomysł, by poszukać rozwiązania, które umożliwi samodzielny druk etykiet, czyli druk na żądanie.

 

Druk etykiet - krótkie serie i łatwe projektowanie

Rozwiązanie samodzielnego druku etykiet na żądanie dopasowane zostało do założeń finansowych projektu uwzględniającego sezonowość i zmienność wielkości produkcji. Przede wszystkim zaproponowano rozwiązanie różniące się od popularnego na rynku druku termotransferowego, czyli możliwość druku kolorowych, a nie czarno-białych etykiet.

Pozwala na to korzystna budżetowo drukarka EPSON C3500 wraz z oprogramowaniem.

Niewątpliwie jedną z najważniejszych zalet takiego rozwiązania jest opcja druku krótkich serii. Godna uwagi jest możliwość samodzielnego, łatwego i intuicyjnego ich projektowania. Wystarczy do tego średniej jakości laptop i podstawowa znajomość programu Microsoft Office. Wariant personalizowania nadruku idzie w parze z fotograficzną jakością i szczegółową prezentacją detali na etykiecie. Godne uwagi jest, że etykieta i kolorowy nadruk nie zmieniają swoich parametrów także podczas przechowywania w chłodni.

Dodatkowe zalety samodzielnego druku to:

•        druk etykiet (w tym kolorowych) odbywa się w szybkim czasie,

•        istnieje możliwość wyeliminowania ryzyka opóźnienia wynikających ze zlecania druku na zewnątrz,

•        opcja druku krótkich serii w ilościach dopasowanych do rzeczywistych potrzeb,

•        brak nadmiernych i zbędnych zapasów magazynowych etykiet,

•        możliwość promowania produktów na rynku marek własnych (private label).

- Personalizacja produktu zwiększa jego atrakcyjność - tłumaczy ekspert z Etisoft - To jednak nie wszystko - wykorzystane rozwiązanie usprawniło konfekcjonowanie produktów i całą logistykę dostaw. W efekcie - firma jest w stanie szybko i elastycznie reagować na zmieniającą się sytuację na rynku, ale również przyspieszyć tempo wdrażania nowych marek do sprzedaży. A co istotne, samodzielny druk pomaga przede wszystkim znacząco obniżyć koszty - podsumowuje specjalista z Etisoft.

Kolorowe etykiety na żądanie - gdzie jeszcze się sprawdzą?

Możliwość druku na żądanie kolorowych etykiet w związku z tym docenią także sadownicy, branża pszczelarska, producenci ekoproduktów, soków, czy piw rzemieślniczych. Spersonalizowane, kolorowe etykiety pomagają wyróżnić się produktom na sklepowej półce wśród konkurencji. Wpisują się w popularny trend personalizacji produktów i sprzedaży na rynku e-commerce. Atrakcyjność etykiety podnosi z pewnością świadomość marki wśród konsumentów, gotowych zapłacić więcej za produkt zachęcająco opakowany i estetycznie oznaczony.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft Biuro prasowe
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą
IT i technologie TomTom i East View Geospatial łączą siły
2024-07-11 | 17:40

TomTom i East View Geospatial łączą siły

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, oraz East View Geospatial (EVG) ogłosili dziś współpracę w zakresie dostarczania globalnych danych mapowych dla
IT i technologie AUVIDIA, OBIECUJĄCY LIDER W DZIEDZINIE AI, WSPÓŁPRACUJE Z PANASONIC
2024-07-11 | 13:00

AUVIDIA, OBIECUJĄCY LIDER W DZIEDZINIE AI, WSPÓŁPRACUJE Z PANASONIC

Przenosząc produkcję swoich spersonalizowanych płytek nośnych AI do własnych zakładów, firma Auvidea potrzebowała zaufanego partnera, który mógłby dostarczyć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.