Komunikaty PR

Jak usprawnić druk etykiet na opakowania?

2020-02-28  |  09:25

Właściciel jednej z plantacji borówki amerykańskiej miał za zadanie przyspieszyć konfekcjonowanie świeżych owoców, aby dotrzeć z dostawami na czas. Oprócz pracy związanej ze zbiorem owoców, czekał go także żmudny obowiązek - aplikacja etykiety na produktach. Do tej pory aplikacja odbywała się ręcznie, a druk etykiet był outsourcingowany. Osoby zarządzające zauważyły jednak, że ta formuła wyczerpała już swoje możliwości i zwiększa ryzyko powstania przestojów i opóźnień.

Duży asortyment i rotacja produktów- w jaki sposób dobrać etykiety na produktach?

Na plantacji uprawianych było kilka odmian borówki amerykańskiej. Mając na uwadze uzależnione od pogody wahania wielkości zbiorów i zmieniające się gusta odbiorców, właściciele od paru lat poszerzali i urozmaicali swój asortyment. Do tej pory zlecali druk etykiet w drukarni. Aplikowanie odbywało się ręcznie podczas konfekcjonowania owoców. Niektóre z informacji, takie jak data przydatności do spożycia były dodrukowywane na etykietach przez pracowników. Ten sposób funkcjonowania nie sprawdził się jednak w stosunku do limitowanych i często zmieniających się serii produktowych.

Oprócz tego zauważono także inne wady dotychczasowego rozwiązania:

•        wydłużony czas oczekiwania na gotowe etykiety,

•        wzrost kosztów działalności: MOQ na etykiety było zawyżone w stosunku do potrzeb sezonowej i zmiennej działalności produkcyjnej,

•        nadmierne tworzenie zapasów magazynowych.

Bez wątpienia, dużym problemem przy zlecaniu druku na zewnątrz okazał się przede wszystkim brak pola manewru: możliwości samodzielnego tworzenia treści etykiety „tu i teraz”. Plantatorzy chcieli szybko reagować na dynamicznie zmieniające się warunki i potrzeby rynku. W związku z tym pojawił się pomysł, by poszukać rozwiązania, które umożliwi samodzielny druk etykiet, czyli druk na żądanie.

 

Druk etykiet - krótkie serie i łatwe projektowanie

Rozwiązanie samodzielnego druku etykiet na żądanie dopasowane zostało do założeń finansowych projektu uwzględniającego sezonowość i zmienność wielkości produkcji. Przede wszystkim zaproponowano rozwiązanie różniące się od popularnego na rynku druku termotransferowego, czyli możliwość druku kolorowych, a nie czarno-białych etykiet.

Pozwala na to korzystna budżetowo drukarka EPSON C3500 wraz z oprogramowaniem.

Niewątpliwie jedną z najważniejszych zalet takiego rozwiązania jest opcja druku krótkich serii. Godna uwagi jest możliwość samodzielnego, łatwego i intuicyjnego ich projektowania. Wystarczy do tego średniej jakości laptop i podstawowa znajomość programu Microsoft Office. Wariant personalizowania nadruku idzie w parze z fotograficzną jakością i szczegółową prezentacją detali na etykiecie. Godne uwagi jest, że etykieta i kolorowy nadruk nie zmieniają swoich parametrów także podczas przechowywania w chłodni.

Dodatkowe zalety samodzielnego druku to:

•        druk etykiet (w tym kolorowych) odbywa się w szybkim czasie,

•        istnieje możliwość wyeliminowania ryzyka opóźnienia wynikających ze zlecania druku na zewnątrz,

•        opcja druku krótkich serii w ilościach dopasowanych do rzeczywistych potrzeb,

•        brak nadmiernych i zbędnych zapasów magazynowych etykiet,

•        możliwość promowania produktów na rynku marek własnych (private label).

- Personalizacja produktu zwiększa jego atrakcyjność - tłumaczy ekspert z Etisoft - To jednak nie wszystko - wykorzystane rozwiązanie usprawniło konfekcjonowanie produktów i całą logistykę dostaw. W efekcie - firma jest w stanie szybko i elastycznie reagować na zmieniającą się sytuację na rynku, ale również przyspieszyć tempo wdrażania nowych marek do sprzedaży. A co istotne, samodzielny druk pomaga przede wszystkim znacząco obniżyć koszty - podsumowuje specjalista z Etisoft.

Kolorowe etykiety na żądanie - gdzie jeszcze się sprawdzą?

Możliwość druku na żądanie kolorowych etykiet w związku z tym docenią także sadownicy, branża pszczelarska, producenci ekoproduktów, soków, czy piw rzemieślniczych. Spersonalizowane, kolorowe etykiety pomagają wyróżnić się produktom na sklepowej półce wśród konkurencji. Wpisują się w popularny trend personalizacji produktów i sprzedaży na rynku e-commerce. Atrakcyjność etykiety podnosi z pewnością świadomość marki wśród konsumentów, gotowych zapłacić więcej za produkt zachęcająco opakowany i estetycznie oznaczony.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.