Jeżeli powrót do biura to tylko wsparty przez technologię

Jedni z nas wrócili już do biur, inni w dalszym ciągu pracują z domu lub zdalnie. Z badania „Evolution of the workplace” przeprowadzonego na zlecenie Poly wynika, że znaczna większość respondentów z Polski planuje wykonywać służbowe obowiązki w modelu hybrydowym. Blisko 1/3 (29%) z nich chce pracować w schemacie 2 dni w domu i 3 dni w biurze, a 1/4 (25%) chciałaby wdrożyć odwrotny model dni (3 w biurze i 2 na home office). Zaledwie 9% badanych wskazuje, że pracodawca nie dał im wyboru i zarządził powrót do biura w pełnym wymiarze. W obecnych realiach model hybrydowy wydaje się najlepszą opcją, jednak związany jest on z powrotem do pracy w siedzibie firmy, od której się odzwyczailiśmy. Pracując z domu, zdążyliśmy zapomnieć, ile „rozpraszaczy” jest w biurze: rozmowy współpracowników, dzwoniące telefony, powiadomienia tekstowe kolegów i koleżanek, odgłosy ekspresu do kawy czy spotkania i webinary, w których bierze udział większa liczba osób, więc często odtwarzane są z dźwiękiem w przestrzeni wspólnej.
Nic w tym dziwnego, że aż 4 na 5 pracowników, według raportu Persona Research October 2020 Factworks, deklaruje, że hałas w biurze rozprasza ich uwagę. Z tego samego badania wynika również, że staliśmy się mniej odporni na niepożądane dźwięki – podczas badania przeprowadzonego w 2020 roku, aż 94% pracowników stwierdziło, że doświadczyło hałasu otoczenia podczas rozmów – co stanowi wzrost z 71% pracowników w 2017 roku. Członkowie zespołów wykonujący służbowe obowiązki w modelu hybrydowym pracują w wielu różnych przestrzeniach roboczych – w biurze, w domu, w podróży, a nawet w kombinacji wszystkich trzech – i każdy z nich potrzebuje rozwiązań technologicznych, które sprostają jego potrzebom. Warto zauważyć, że hałas w pracy powoduje wiele skutków ubocznych, które odczuwają pracownicy spędzający dużo czasu na rozmowach telefonicznych. Jest to przede wszystkim utrata koncentracji, zmniejszenie wydajności, zmęczenie czy odczucie wypalenia zawodowego. Dodatkowo niepożądane dźwięki w miejscu pracy mogą prowadzić do niezbyt pozytywnych wrażeń klientów ze spotkania oraz negatywnego wpływu na reputację organizacji.
Zaopatrując członków zespołów w narzędzia do komunikacji, należy pamiętać, że ludzie są różni. Ważne jest, aby zrozumieć, jak pracownicy wykonują swoje obowiązki w typowy dzień i docenić różnice w sposobie komunikacji. Niezależnie od tego, czy pracują zdalnie, czy w biurze, przez telefon czy przy użyciu laptopa, każdy powinien mieć możliwość uczestniczenia we wszystkich spotkaniach na równych prawach, bez względu na to, jaki sposób pracy wybrał. Mikrofony w laptopach często nie są wystarczająco dobre, aby stworzyć wrażenie przebywania w tym samym pomieszczeniu. Nie eliminują one hałasu z otoczenia ani nie wychwytują subtelnych intonacji głosu, które również mają duże znaczenie w komunikacji. Jeśli zarówno pracownicy biurowi, jak i zdalni mają szansę na klarowne i czyste dźwięki oraz bycie wyraźnie usłyszanym, spotkania będą bardziej satysfakcjonujące oraz udane dla osób po obu stronach.
Rozwiązania wykorzystujące technologię ANC pozwalają na zapewnienie lepszej jakości głosu w biurze, w domu lub w dowolnym innym miejscu. Technologia aktywnej redukcji szumów, zastosowana w zestawach słuchawkowych, eliminuje niepożądane dźwięki, pozwalając pracownikom skupić się na wykonywanej pracy. Słuchawki bezprzewodowe, współpracujące z laptopami, telefonami komórkowymi lub tabletami, pozwalają pracownikom wstać od biurka i bez zakłóceń dalej prowadzić rozmowę. Funkcja ANC używana w urządzeniach Poly wykorzystuje dodatkowe mikrofony (wewnątrz lub na zewnątrz nausznika), aby wychwycić szumy z otoczenia i odwrócić je o 180 stopni. Odwrócony hałas eliminuje niepożądane szumy z tła, pozostawiając tylko oryginalny dźwięk, który użytkownik chce usłyszeć. Poly wykorzystuje zaawansowaną formę ANC zwaną Hybrid ANC. Mikrofony z redukcją szumów i technologią Poly Acoustic Fence eliminują wszystkie dodatkowe fale dźwiękowe z wyjątkiem głosu osoby mówiącej. Blokuje to niepożądane dźwięki, które mogłyby zostać usłyszane przez zdalnych uczestników.
Lepsza koncentracja pracowników, większa produktywność oraz pewność siebie podczas rozmów telefonicznych to tylko niektóre z korzyści wdrożenia rozwiązań wykorzystujących technologię redukcji hałasu. Te czynniki mają ogromny wpływ nie tylko na komfort pracy członków zespołów, ale również ogólne postrzeganie organizacji. Powrót do pracy z biura może być nie lada wyzwaniem, dlatego warto wyposażyć pracowników w rozwiązania, które pozwolą na komfortową pracę w każdym miejscu, bez spadku jej jakości.
Jakub Abramczyk, Poly Sales Director Eastern Europe

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.