Już 22 proc. ankietowanych przyznaje, że ich dziecko było ofiarą cyberataków

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Polska platforma do wideokonferencji i spotkań online ClickMeeting postanowiła sprawdzić, czy Polacy dbają o bezpieczeństwo w sieci swoich dzieci. W tym celu przeprowadziła badanie, z którego między innymi wynika, że aż 88 proc. rodziców dzieci w wieku od 7 do 18 lat obawia się o ich bezpieczeństwo online. Jednocześnie tylko ⅓ badanych deklaruje, że zna narzędzia, które mogą zadbać o najmłodszych w sieci.
13 proc. ankietowanych nie wie, czy ich dziecko padło ofiarą cyberprzestępców
Ankietowani zostali zapytani o to, czy ich dzieci kiedykolwiek padły ofiarą cyberprzestępczości. Jak się okazuje, 4 proc. ankietowanych powiedziało, że ktoś próbował wyłudzić dane od ich dzieci, 6 proc. przyznało, że ktoś próbował od dziecka wyłudzić pieniądze, 6 proc., że sprzęt dziecka został zainfekowany złośliwym oprogramowaniem i kolejne 6 proc., że ktoś próbował nawiązać z dzieckiem relację, podszywając się pod kogoś innego. W sumie oznacza to, że 22 proc. badanych miała do czynienia z różnymi formami cyberprzestępczości wycelowanej w ich dzieci. Natomiast 67 proc. ankietowanych zadeklarowała, że ich dzieci nigdy nie miały takiego problemu, a 13 proc. przyznało, że nie ma wiedzy na ten temat.
Tylko ⅓ badanych rodziców zna narzędzia poprawiające bezpieczeństwo online
Nie lepiej wygląda sytuacja znajomości narzędzi, które dbają o bezpieczeństwo dzieci w sieci. Tylko ⅓ ankietowanych zadeklarowała, że zna takie rozwiązania i korzysta z nich. Kolejne 32 proc. badanych powiedziało, że zna narzędzia i planuje z takich skorzystać, a 27 proc., że nie zna, ale chce je poznać. Tylko 7 proc. ankietowanych zadeklarowała, że nie zna takich rozwiązań i nie widzi powodów do korzystania z nich.
– Bezpieczeństwo w sieci to bardzo ważna kwestia. Widzimy zainteresowanie rodziców tematem cyberbezpieczeństwa, jednak wiemy też, że cały czas jest coś do zrobienia w tym temacie. Dlatego jako ClickMeeting dokładamy wszelkich starań, by podczas wydarzeń na naszej platformie uczestnicy i ich dane były maksymalnie zabezpieczone – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting.
Blisko 60 proc. badanych chciałoby poprawić bezpieczeństwo ich dzieci w sieci
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting już 88 proc. rodziców obawia się o to, czy ich dzieci są bezpieczne w sieci. Zaledwie 7 proc. ankietowanych powiedziało, że nie obawia się tego, a 5 proc. przyznała, że nie zastanawiała się nad tymi kwestiami. Jednocześnie tylko 56 proc. ankietowanych odpowiedziało, że chciałoby poprawić te kwestie. Natomiast 29 proc. badanych powiedziało, że chciałoby poprawić bezpieczeństwo swoich dzieci w sieci, ale nie wie, jak to zrobić. Nie chce zmian i nie widzi zagrożenia 9 proc. badanych, a 6 proc. nie zastanawiała się nad tym problemem.
Metodologia
Ankietowani to osoby posiadające dzieci w wieku od 7 do 18 lat, zamieszkujący miejscowości do 5 tys. mieszkańców (21 proc.), od 5 do 20 tys. mieszkańców (14 proc.), od 20 do 100 tys. mieszkańców (27 proc.), od 100 do 500 tys. mieszkańców (21 proc.) oraz powyżej 500 tys. mieszkańców (17 proc.). Badani to osoby w wieku 18-34 lata (19 proc.), 35-54 lata (76 proc.) oraz powyżej 55 roku życia (5 proc.), 65 proc. wszystkich osób to kobiety, a 35 proc. mężczyźni.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.