Komunikaty PR

Karol Antczak nowym vice CTO w TSS. Rozwinie technologie AI i blockchain

2022-11-08  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Karol Antczak od trzech lat współpracuje z Trusted Software Services, współtworząc rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji. Jest naukowcem ze stopniem doktora, a jego specjalizacja to praktyczne zastosowanie metod deep learningu. W Trusted Software Services niedawno awansował na stanowisko vice CTO (Chief Technology Officer). 

Trusted Software Services to software house specjalizujący się w nowoczesnych rozwiązaniach bazujących na sztucznej inteligencji. O szybkim rozwoju firmy świadczy fakt, że jeszcze w 2021 roku liczyła ona jedynie 45 pracowników, dziś natomiast zatrudnia ich aż 80. Ubiegły rok zakończyła z przychodem netto 6 mln zł i zyskiem netto 650 tys. Awans Karola Antczaka znacząco wpłynie na rozwój projektów AI prowadzonych przez TSS.

Karol odpowiadał za realizację pierwszych projektów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w naszym software house’ie. To zaowocowało kolejnymi zleceniami, a obszar AI stał się jednym z głównych filarów naszej działalności. Jestem przekonany, że dobrze odnajdzie się w nowej roli. Jest czynnym naukowcem i autorem wielu publikacji w dziedzinie deep learningu. Fakt, że ma on zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną oraz doskonale zna najnowsze osiągnięcia nauki w dziedzinie sztucznej inteligencji jest wartością dodaną dla naszych klientów – przyznaje Adam Paczuski, CEO Trusted Software Services.

Firmy, które wykorzystują AI, muszą być stale na bieżąco – to obszar rozwijający się bardzo dynamicznie, gdzie nowości pojawiają się praktycznie z miesiąca na miesiąc. Dobrym przykładem jest tutaj oprogramowanie Midjourney. To właśnie za jego pośrednictwem (a dokładnie: za pośrednictwem algorytmów AI) powstał obraz „Theatre d’Opera Spatial”, który zwyciężył w prestiżowym konkursie dla artystów. Tak bezprecedensowe wydarzenie otwiera nowy rozdział w historii, w którym sztuczna inteligencja staje na równi z ludzką kreatywnością i możliwościami. To tylko dowodzi, jak szybko doskonali się ta technologia.

– Na nowym stanowisku będę odpowiedzialny za planowanie, analizę i nadzór projektów prowadzonych wewnętrznie, ze szczególnym uwzględnieniem nowych technologii, takich jak AI, blockchain czy innowacyjne rozwiązania płatnicze. Czeka mnie czas pełen wyzwań. Obecnie pracujemy nad projektami związanymi nie tylko z przetwarzaniem obrazów za pomocą uczenia maszynowego, lecz także analizą sygnałów czy ścieżek audio. Wykorzystujemy przy tym najnowocześniejsze algorytmy i modele – komentuje Karol Antczak, vice CTO w Trusted Software Services.

W TSS przygotowywał m.in. modele AI dla systemu analizy tatuaży inksearch.co, wykrywania przejść na zdjęciach VR spotbrowser.com czy przewidywania stanu serwerów cloudscale.io. Doświadczenie w branży IT zdobywał, pracując dla marki Samsung. Aktywnie działa w środowisku naukowym, a obszarem jego zainteresowań badawczych są praktyczne zastosowania głębokich sieci neuronowych ze szczególnym uwzględnieniem diagnostyki medycznej. Awans na stanowisko vice CTO to kolejny krok w dynamicznej karierze specjalisty.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.