Kobiety w męskim świecie biznesu IT
Witowski
Olesińska 2
02-548 Warszawa
karol.witowski|sigma.com.pl| |karol.witowski|sigma.com.pl
668 368 803
www.sigma.com.pl
Dzień kobiet od jakiegoś czasu wywołuje mieszane uczucia. Przez wielu jest uważany za relikt poprzedniej epoki. Z okazji tego dnia warto jednak zwrócić szczególną uwagę na obecność kobiet w, zdominowanej przez mężczyzn, branży IT. Wbrew pozorom kobiet w IT jest całkiem sporo, a ich liczba sukcesywnie rośnie. Doskonałym przykładem jest firma Commvault, będąca globalnym liderem w dziedzinie rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania danych oraz zarządzania danymi w środowiskach hybrydowych. Na stanowiskach managerskich są tu kobiety, które świetnie się odnajdują w trudnych tematach IT i strukturach korporacyjnych.
Jedną z nich jest Marta Kin, która od maja 2019 zajmuje stanowisko Marketing Director, EMEA Emerging Markets, Commvault. Jest odpowiedzialna między innymi za planowanie i wdrożenie strategii marketingowej dla marki Commvault w regionie, który obejmuje blisko 40 krajów Europy środkowo-wschodniej, Środkowego Wschodu oraz Afryki. W Commvault pracuje od 2014 roku, wcześniej pełniła obowiązki Senior Marketing Managera Central and East Europe.
Zarządzanie tak dużym i zróżnicowanym regionem to ciężka praca wymagająca licznych kontaktów z dużą liczbą ludzi reprezentujących różne kultury i specyfikę pracy. Umiejętność ich zrozumienia i znalezienie odpowiedniego podejścia to kluczowy aspekt mojej codziennej pracy. Lubię poznawać nowych ludzi, bez tej cechy nie odnalazłabym się na obecnym stanowisku. - mówi Marta Kin
Praca z ludźmi to także codzienność Darii Wosztyl, District Channel Managera - Commvault. Jest ona odpowiedzialna za kontakty z partnerami. Kontrahenci cenią ją za kompetencje oraz skuteczne i szybkie rozwiązywanie wszelkich problemów. Z wyzwaniami radzi sobie z uśmiechem na ustach, którym zaraża wszystkich dookoła.
Moja ulubiona strategia to „Win win”, to moje motto. Zawsze staram się działać w taki sposób aby wszystkie strony były zadowolone. W tej branży niezmiernie ważne są długoterminowe relacje, ich nawiązywanie i utrzymywanie to mój priorytet. W ostatnich latach coraz więcej kobiet pojawia się w branżach zdominowanych wcześniej przez mężczyzn. Branża IT to nadal męski świat jednak dziś nikt nie patrzy na nas, kobiety, z góry, jesteśmy równoprawnymi partnerami do rozmów. - Powiedziała Darii Wosztyl.
Kolejnym przykładem kobiety, która doskonale odnalazła się w męskim świecie IT jest reprezentantka sił sprzedażowych, Anna Rydel, Senior Sales Engineer – Commvault Polska, która tak skomentowała swoją dotychczasową karierę w branży IT:
Patrząc na moją karierę w branży IT, mam świadomość, że najtrudniej było zdobyć odpowiedni poziom pewności siebie. Potrzebowałam czasu aby uświadomić sobie że cechy zasadniczo kobiece, takie jak dostrzeganie potrzeb innych ludzi, wrażliwość, cierpliwość i chęć znalezienia kompromisu, to cechy tak samo niezbędne w biznesie IT jak wiedza techniczna. Cechy te pomagają w utrzymaniu równowagi w rozwoju biznesu i technologii. Studiowałam Metody Ilościowe i Systemy Informatyczne i podczas mojej wczesnej kariery próbowałam udowodnić, że jestem tak samo dobra jak moi koledzy. Chciałam udowodnić sobie, że zatrudniono mnie ze względu na wartość jaką wnoszę do firmy, a nie ze względu na parytet płci. Zrozumiałam, że wyjście ze strefy komfortu przy jednoczesnym zrozumieniu, że nie mamy nic do stracenia pozwala nam być sobą i zwiększa szansę na sukces. Zrozumiałam, że moi koledzy, klienci i partnerzy chcą mnie wysłuchać ze względu na to co mam do powiedzenia jako ekspert, a nie dlatego, że jestem kobietą. Był to prawdziwy punkt zwrotny, dało mi to większą pewność siebie, poczucie uczestnictwa w tym co dziej się w firmie oraz zwiększyło mój autorytet. Cieszę się, że mogę pokazać innym kobietom, że nie muszą być tylko słuchaczami, że powinny z dumą dzielić się wiedzą i pokazywać swój punkt widzenia, oraz wpływać na szybko zmieniający się świat IT. Największe bariery, jakie widzę, tkwią w nas samych, a ich przezwyciężenie i zaufanie do naszej intuicji daje nam szansę pójścia własną drogą, pomimo otaczających nas stereotypów. Anna Rydel, Senior Sales Engineer – Commvault Polska
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.