Komunikaty PR

Kolejny wielki wyciek danych z sieci Marriot

2020-04-03  |  01:00
Biuro prasowe

Marriot International,  największa na świecie międzynarodowa sieć luksusowych hoteli,  padła ofiarą cyberataku. Hakerzy przejęli ponad 5 milionów rekordów z wrażliwymi informacjami na temat gości.

 

 

Znane powiedzenie, że nieszczęścia chodzą parami, idealnie pasuje do sytuacji w jakiej się znalazł się Marriot. Nie dość, że branża hotelarska ponosi ogromne straty wywołane pandemią koronawirusa, to właściciele popularnej sieci zostali zaatakowani przez hakerów. Marriot  poinformował, iż z jego bazy danych wyciekły informacje o 5,2 mln osób. Przechwycone przez  przestępców dane zawierają imiona, nazwiska, daty urodzin, adresy e-mail, numery telefonów, numery kart lojalnościowych sieci hotelowej oraz partnerskich linii lotniczych, a także preferencje gości dotyczące standardu pokoi oraz języka. Natomiast wszystko wskazuje na to, że napastnicy nie weszli w posiadanie haseł, numerów kart kredytowych, praw jazdy oraz paszportów. Cyberatak rozpoczął się w połowie stycznia bieżącego roku i trwał do końca lutego.  Hakerzy, aby zalogować się do bazy danych, wykorzystali hasła używane przez dwóch pracowników rosyjskiego hotelu - partnera franczyzowego Marriota. Brendan McManus, rzecznik prasowy Marriot International, nie chce mówić o roli tych osób  w incydencie.

 

- Śledztwo cały czas się toczy i jest za wcześnie na tego typu komentarze - oznajmia Brendan McManus.

 

Hasła logowania członków programu lojalnościowego Marriott Bonvoy Hotel, którzy padli ofiarą ataku, zostały wyłączone. Hotel poinformował ich o konieczności utworzenia nowego hasła i włączeniu uwierzytelniania wieloskładnikowego.  Firma uruchomiła również specjalny portal, gdzie goście mogę uzyskać szczegółowe informacje na temat incydentu. Marriott oferuje również bezpłatną roczną usługę osobistego monitoringu.

 

Niestety, nie była to pierwsza wpadka tej sieci hotelowej. To już trzeci tego typu atak w ciągu ostatnich 18 miesięcy. W październiku ubiegłego roku  sieć hoteli poinformowała, że ​​nieznani napastnicy uzyskali dostęp do 1522 nazwisk, adresów i numerów ubezpieczenia społecznego należących do pracowników Marriota. Do gigantycznego wycieku doszło w listopadzie 2018 roku, z centralnego systemu Starwood wyparowały dane 500 milionów gości. Brytyjski Information Commissioner’s Office (ICO) zamierza obarczyć sieć hotelową grzywną w wysokości 123 milionów dolarów. Rzecznik ICO oznajmił, iż proces jest w toku.

 

 

Wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie hakerzy mogą coraz częściej brać na cel hotele, a także agencje turystyczne. Pandemia sprawiła, że obie branże znalazły się w wyjątkowo trudnej sytuacji.  Właściciele mają na głowie całą masę problemów i kwestie związane z ochroną sieci, stają się dla nich trzeciorzędne. Przestępcy doskonale zdają sobie z tego sprawę. Dlatego doradzałbym hotelarzom w tym niełatwym czasie szczególnie wzmożoną czujność. Ważny jest monitoring zachowań pracowników, np. analiza logów, która pokazuje kto i kiedy próbował uzyskać dostęp do danych gości. Paradoksalnie w obecnej sytuacji, kiedy nie ma gości lub jest ich mniej, jest to ułatwione zadanie. Osobna kwestia to odpowiednie zabezpieczenie sieci, bo atak może przyjść z zewnątrz. – tłumaczy Mariusz Politowicz, ekspert ds. bezpieczeństwa w Bitdefender Polska.

źródło: bitdefender.pl, marken.com.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.