Komunikaty PR

Komputery Mac narażone na trojany

2022-07-18  |  01:00
Biuro prasowe

Udział komputerów z nadgryzionym jabłuszkiem w segmencie desktopów wynosi około 15 proc. To wystarczająco dużo, aby przyciągnąć uwagę hakerów. Jednak w przeciwieństwie do systemu Windows, który boryka się z mnóstwem zagrożeń, środowisko macOS charakteryzuje się mniejszą różnorodnością pod względem złośliwego oprogramowania. Nie oznacza to jednak, że komputery Mac są mniej podatne na ataki. Według autorów raportu przepaść występująca pomiędzy tymi dwoma systemami operacyjnymi, sprawia, że malware przeznaczony do infekowania komputerów Apple’a jest bardzo dobrze dostosowany do realizacji zadań, które ma wykonać.

 

Wyłączając zagrożenia niezależne od platformy, takie jak socjotechnika, system macOS zazwyczaj napotyka cztery kluczowe zagrożenia: trojany, potencjalnie niechciane aplikacje (PUA), adware (oprogramowanie reklamowe) i tzw. koparki kryptowalut. Trojany, podszywające się pod legalne programy, których celem jest umożliwienie atakującym dostępu do systemu docelowego, są największym zagrożeniem dla systemu macOS z udziałem 48 proc. PUA stanowią prawie jedną trzecią zagrożeń, adware to 14 proc, zaś koparki kryptowalut 7 proc.

 

Trojany najczęściej dostarczane są przy wykorzystaniu technik socjotechniki, takich jak spam i phishing, zainfekowane strony internetowe lub oszustwa wykorzystujące ulubione sieci społecznościowe ofiary. Bitdefender zwraca uwagę na fakt, iż spora liczba infekcji na komputerach Mac następuje za pośrednictwem stron warez, czyli miejsc nielegalnej dystrybucji programów, filmów, muzyki czy ebooków.

 

Niezależnie od wektora, trojany są największym pojedynczym zagrożeniem dla komputerów Mac, a większość prób ataków miała miejsce w Stanach Zjednoczonych, gdzie w 2021 r. zarejestrowano 36 proc. aktywności trojanów wymierzonych w macOS na całym świecie. Nie ma w tym nic dziwnego, bowiem USA jest państwem, w którym komputery Mac cieszą się największą popularnością. 

 

Z danych telemetrycznych Bitdefendera wynika, że cyberataki wykorzystujące trojany były rozłożone dość równomiernie przez cały rok, z zaledwie kilkoma skokami w marcu, sierpniu i grudniu. Poza tym na początku 2021 roku aktywność trojanów była znacznie mniejsza niż w kolejnych miesiącach.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal
IT i technologie Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego
2024-07-22 | 14:00

Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego

TOUGHBOOK G2 firmy Panasonic został wyróżniony w konkursie Best of Industry Award – MM Poland, którego nominacje ogłoszono 8 lipca przez MM Magazyn Przemysłowy. Konkurs
IT i technologie PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta
2024-07-22 | 11:00

PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta

Marka PowerWalker ma w swojej ofercie wiele sprawdzonych zasilaczy awaryjnych. Najnowszy jej produkt skierowany jest dla tych, którzy wymagają nie tylko niezawodności, ale również

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.