Konferencja Trans.eu Testing Days. Jedyne takie wydarzenie w branży testerskiej
Zamknięte konferencje eksperckie to coraz ciekawszy trend wśród dużych i prężnie rozwijających się firm. Zazwyczaj kilkudniowe wydarzenia z udziałem znanych postaci branżowych mają na celu wyznaczanie nowych, wewnętrznych standardów, nierzadko stanowiących o przewadze konkurencyjnej marki. Jedną z takich konferencji jest Trans.eu Testing Days, która odbyła się w ostatnim tygodniu sierpnia we Wrocławiu. Wydarzenie jest również przykładem na to, jak zaangażowanie i inicjatywa pracowników firmy wytyczają nowe ścieżki rozwoju dla całej branży.
Trendsetterski pomysł ze stolicy Dolnego Śląska
Główną ideą, jaka przyświecała dwudniowej konferencji Trans.eu Testing Days, było podniesienie kompetencji, wymiana doświadczeń i ujednolicenie standardów testerskich w obrębie całego procesu technologicznego realizowanego przez wrocławską spółkę. W dobie pracy zdalnej i hybrydowej, nie bez znaczenia była także możliwość spotkania się „na żywo”, zrealizowanie wspólnych warsztatów i integracja, również w formie rywalizacji.
– Wydarzenie powstało ze względu na ciągły rozwój firmy i coraz większe znaczenie roli testowania w naszym procesie technologicznym. Do tej pory nie spotkałem się z konferencjami poświęconych usprawnieniu obszaru testowania w obrębie jednej firmy. Dotychczas znane inicjatywy jak WrotQA, PTaQ, czy ŁódQA były poświęcone rozwojowi branży. Nam z kolei zależało na tym, aby zaprezentować narzędzia testerskie i kulturę pracy w ramach naszej organizacji. Wymiana doświadczeń i wiedzy pozwoliła nam na wypracowanie nowych rozwiązań, i – co szczególnie ważne – podniesienie kwalifikacji – mówi pomysłodawca i inicjator konferencji Grzegorz Niczyporuk, Head of Quality Assurance w Trans.eu
W roli prelegentów wystąpili wewnętrzni i zewnętrzni eksperci, w tym znany nie tylko w środowisku testerskim Tomasz Dubikowski – mówca, założyciel i właściciel agencji Level Up Your Culture.
Dla uczestników cenne było także poruszenie zagadnienia estymacji czasu testów, czyli oszacowanie, jak wiele go potrzebują, aby przetestować daną funkcjonalność. Poruszono również zagadnienia związane z organizacją pracy w środowisku mikroserwisów – głównie organizacji i celów testowania.
Firma, która powierza odpowiedzialność pracownikom
Konferencja Trans.eu Testing Days to również przykład działań real time employer brandingu oraz powierzenia szerokiej autonomii i poczucia wpływu pracownikom firmy.
– W naszej firmie nie planujemy odgórnie działań na cały rok. Dzięki działaniom real-time możemy szybko zareagować na potrzeby biznesu, a przy tym dobrze się bawić i w niekonwencjonalny sposób pokazywać korzyści pracy w Trans.eu – mówi Patryk Józefowicz, ekspert ds. employer brandingu w Trans.eu. – Wierzymy, że autonomia w pracy pozwala wejść nam na wyższy poziom, dlatego dajemy naszym pracownikom przestrzeń do tego, aby mogli działać tu i teraz. Siłą konferencji od samego początku byli ludzie. Powstała zaledwie w kilka miesięcy, a w jej organizację była zaangażowana właściwie każda komórka firmowa. To wydarzenie umocniło i zintegrowało nasze zespoły nie tylko w trakcie samej konferencji, ale już dużo wcześniej, na etapie jej tworzenia – dodaje Patryk Józefowicz.
Konferencja zebrała znakomite recenzje wśród uczestników. Organizatorzy pracują nad formułą jej kolejnej edycji.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.