Konferencja Trans.eu Testing Days. Jedyne takie wydarzenie w branży testerskiej
Zamknięte konferencje eksperckie to coraz ciekawszy trend wśród dużych i prężnie rozwijających się firm. Zazwyczaj kilkudniowe wydarzenia z udziałem znanych postaci branżowych mają na celu wyznaczanie nowych, wewnętrznych standardów, nierzadko stanowiących o przewadze konkurencyjnej marki. Jedną z takich konferencji jest Trans.eu Testing Days, która odbyła się w ostatnim tygodniu sierpnia we Wrocławiu. Wydarzenie jest również przykładem na to, jak zaangażowanie i inicjatywa pracowników firmy wytyczają nowe ścieżki rozwoju dla całej branży.
Trendsetterski pomysł ze stolicy Dolnego Śląska
Główną ideą, jaka przyświecała dwudniowej konferencji Trans.eu Testing Days, było podniesienie kompetencji, wymiana doświadczeń i ujednolicenie standardów testerskich w obrębie całego procesu technologicznego realizowanego przez wrocławską spółkę. W dobie pracy zdalnej i hybrydowej, nie bez znaczenia była także możliwość spotkania się „na żywo”, zrealizowanie wspólnych warsztatów i integracja, również w formie rywalizacji.
– Wydarzenie powstało ze względu na ciągły rozwój firmy i coraz większe znaczenie roli testowania w naszym procesie technologicznym. Do tej pory nie spotkałem się z konferencjami poświęconych usprawnieniu obszaru testowania w obrębie jednej firmy. Dotychczas znane inicjatywy jak WrotQA, PTaQ, czy ŁódQA były poświęcone rozwojowi branży. Nam z kolei zależało na tym, aby zaprezentować narzędzia testerskie i kulturę pracy w ramach naszej organizacji. Wymiana doświadczeń i wiedzy pozwoliła nam na wypracowanie nowych rozwiązań, i – co szczególnie ważne – podniesienie kwalifikacji – mówi pomysłodawca i inicjator konferencji Grzegorz Niczyporuk, Head of Quality Assurance w Trans.eu
W roli prelegentów wystąpili wewnętrzni i zewnętrzni eksperci, w tym znany nie tylko w środowisku testerskim Tomasz Dubikowski – mówca, założyciel i właściciel agencji Level Up Your Culture.
Dla uczestników cenne było także poruszenie zagadnienia estymacji czasu testów, czyli oszacowanie, jak wiele go potrzebują, aby przetestować daną funkcjonalność. Poruszono również zagadnienia związane z organizacją pracy w środowisku mikroserwisów – głównie organizacji i celów testowania.
Firma, która powierza odpowiedzialność pracownikom
Konferencja Trans.eu Testing Days to również przykład działań real time employer brandingu oraz powierzenia szerokiej autonomii i poczucia wpływu pracownikom firmy.
– W naszej firmie nie planujemy odgórnie działań na cały rok. Dzięki działaniom real-time możemy szybko zareagować na potrzeby biznesu, a przy tym dobrze się bawić i w niekonwencjonalny sposób pokazywać korzyści pracy w Trans.eu – mówi Patryk Józefowicz, ekspert ds. employer brandingu w Trans.eu. – Wierzymy, że autonomia w pracy pozwala wejść nam na wyższy poziom, dlatego dajemy naszym pracownikom przestrzeń do tego, aby mogli działać tu i teraz. Siłą konferencji od samego początku byli ludzie. Powstała zaledwie w kilka miesięcy, a w jej organizację była zaangażowana właściwie każda komórka firmowa. To wydarzenie umocniło i zintegrowało nasze zespoły nie tylko w trakcie samej konferencji, ale już dużo wcześniej, na etapie jej tworzenia – dodaje Patryk Józefowicz.
Konferencja zebrała znakomite recenzje wśród uczestników. Organizatorzy pracują nad formułą jej kolejnej edycji.
![Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_101500437,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
![SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2095741652,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
![realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_725345042,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.