Komunikaty PR

Koronowirus wzmocni gaming

2020-04-02  |  12:30

Rynek gier korzysta na obostrzeniach związanych z koronowirusem. Według danych serwisu SteamDB w niedzielę 29 marca na Steam było zalogowanych 23 434 674 użytkowników, co stanowi nowy rekord[1]. Jarosław Zeisner, członek zarządu Blockchain Lab S.A., uważa, że branża w dobie kryzysu pokaże siłę oraz wyjdzie jeszcze mocniejsza i bardziej perspektywiczna niż dotychczas.

Wraz z epidemią koronowirusa wiele państw wprowadziło rozmaite restrykcje związane z poruszaniem się i spotykaniem z innymi ludźmi oraz zarekomendowało izolację. Obostrzenia dotknęły wielu gałęzi gospodarki, w tym również szeroko pojętej branży rozrywkowej – w wielu państwach zamknięto kina i teatry, ligi sportowe zawiesiły rozgrywki, natomiast telewizje wstrzymały na czas trwania epidemii produkcje seriali czy filmów. W dobie mniejszej podaży w przypadku treści rozrywkowych wiele osób zwróciło się w kierunku gamingu, który z bogatym portfolio produktowym, trafia w potrzeby różnych grup docelowych. Zainteresowanie to widać po rosnących i ustanawiających nowe rekordy statystykach największych sklepów z grami.   

„O sile danej branży najwięcej mówi zachowanie w kryzysowym czasie. Gaming pokazuje, że w dobie obostrzeń, może być jedną z niewielu branż, która dobrze się zachowuje w trudnych czasach. Statystyki pokazują, że w dobie społecznej kwarantanny ludzie spędzają wolny czas na platformach growych – Steam notuje coraz to nowe rekordy popularności i to zapewne nie ostatnie słowo w kwestii rekordów. Warto przy tym zwrócić uwagę, że branża rozwijała się i budowała zaplecze użytkowników nie tylko w dobie kryzysu, ale już dużo wcześniej. Za gamingiem przemawia również model biznesowy i charakter pracy – wiele podmiotów z branży jest doskonale przystosowanych do pracy zdalnej i praktykuje ten model od wielu lat, a do powstania gry poza ludzkimi umiejętnościami i sprzętem nie są wymagane dodatkowe surowce. Moim zdaniem gaming po koronowirusie będzie jeszcze mocniejszą branża niż dotychczas” – wyjaśnia Jarosław Zeisner, członek zarządu Blockchain LAB S.A.


[1] https://steamdb.info/app/753/graphs/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.