Koronowirus wzmocni gaming
Rynek gier korzysta na obostrzeniach związanych z koronowirusem. Według danych serwisu SteamDB w niedzielę 29 marca na Steam było zalogowanych 23 434 674 użytkowników, co stanowi nowy rekord[1]. Jarosław Zeisner, członek zarządu Blockchain Lab S.A., uważa, że branża w dobie kryzysu pokaże siłę oraz wyjdzie jeszcze mocniejsza i bardziej perspektywiczna niż dotychczas.
Wraz z epidemią koronowirusa wiele państw wprowadziło rozmaite restrykcje związane z poruszaniem się i spotykaniem z innymi ludźmi oraz zarekomendowało izolację. Obostrzenia dotknęły wielu gałęzi gospodarki, w tym również szeroko pojętej branży rozrywkowej – w wielu państwach zamknięto kina i teatry, ligi sportowe zawiesiły rozgrywki, natomiast telewizje wstrzymały na czas trwania epidemii produkcje seriali czy filmów. W dobie mniejszej podaży w przypadku treści rozrywkowych wiele osób zwróciło się w kierunku gamingu, który z bogatym portfolio produktowym, trafia w potrzeby różnych grup docelowych. Zainteresowanie to widać po rosnących i ustanawiających nowe rekordy statystykach największych sklepów z grami.
„O sile danej branży najwięcej mówi zachowanie w kryzysowym czasie. Gaming pokazuje, że w dobie obostrzeń, może być jedną z niewielu branż, która dobrze się zachowuje w trudnych czasach. Statystyki pokazują, że w dobie społecznej kwarantanny ludzie spędzają wolny czas na platformach growych – Steam notuje coraz to nowe rekordy popularności i to zapewne nie ostatnie słowo w kwestii rekordów. Warto przy tym zwrócić uwagę, że branża rozwijała się i budowała zaplecze użytkowników nie tylko w dobie kryzysu, ale już dużo wcześniej. Za gamingiem przemawia również model biznesowy i charakter pracy – wiele podmiotów z branży jest doskonale przystosowanych do pracy zdalnej i praktykuje ten model od wielu lat, a do powstania gry poza ludzkimi umiejętnościami i sprzętem nie są wymagane dodatkowe surowce. Moim zdaniem gaming po koronowirusie będzie jeszcze mocniejszą branża niż dotychczas” – wyjaśnia Jarosław Zeisner, członek zarządu Blockchain LAB S.A.
[1] https://steamdb.info/app/753/graphs/
Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.