Koronowirus wzmocni gaming
Rynek gier korzysta na obostrzeniach związanych z koronowirusem. Według danych serwisu SteamDB w niedzielę 29 marca na Steam było zalogowanych 23 434 674 użytkowników, co stanowi nowy rekord[1]. Jarosław Zeisner, członek zarządu Blockchain Lab S.A., uważa, że branża w dobie kryzysu pokaże siłę oraz wyjdzie jeszcze mocniejsza i bardziej perspektywiczna niż dotychczas.
Wraz z epidemią koronowirusa wiele państw wprowadziło rozmaite restrykcje związane z poruszaniem się i spotykaniem z innymi ludźmi oraz zarekomendowało izolację. Obostrzenia dotknęły wielu gałęzi gospodarki, w tym również szeroko pojętej branży rozrywkowej – w wielu państwach zamknięto kina i teatry, ligi sportowe zawiesiły rozgrywki, natomiast telewizje wstrzymały na czas trwania epidemii produkcje seriali czy filmów. W dobie mniejszej podaży w przypadku treści rozrywkowych wiele osób zwróciło się w kierunku gamingu, który z bogatym portfolio produktowym, trafia w potrzeby różnych grup docelowych. Zainteresowanie to widać po rosnących i ustanawiających nowe rekordy statystykach największych sklepów z grami.
„O sile danej branży najwięcej mówi zachowanie w kryzysowym czasie. Gaming pokazuje, że w dobie obostrzeń, może być jedną z niewielu branż, która dobrze się zachowuje w trudnych czasach. Statystyki pokazują, że w dobie społecznej kwarantanny ludzie spędzają wolny czas na platformach growych – Steam notuje coraz to nowe rekordy popularności i to zapewne nie ostatnie słowo w kwestii rekordów. Warto przy tym zwrócić uwagę, że branża rozwijała się i budowała zaplecze użytkowników nie tylko w dobie kryzysu, ale już dużo wcześniej. Za gamingiem przemawia również model biznesowy i charakter pracy – wiele podmiotów z branży jest doskonale przystosowanych do pracy zdalnej i praktykuje ten model od wielu lat, a do powstania gry poza ludzkimi umiejętnościami i sprzętem nie są wymagane dodatkowe surowce. Moim zdaniem gaming po koronowirusie będzie jeszcze mocniejszą branża niż dotychczas” – wyjaśnia Jarosław Zeisner, członek zarządu Blockchain LAB S.A.
[1] https://steamdb.info/app/753/graphs/
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.