Körber wzmacnia swoje zakupy strategiczne i operacyjne razem z Ivalua i OptiBuy

Maciej Hollek
OptiBuy
Jana Kazimierza 3
01-248 Warszawa
maciej.hollek|optibuy.com| |maciej.hollek|optibuy.com
+48730602363
www.optibuy.com
Optymalizacja całego procesu Source-to-Pay dla prawie wszystkich globalnych lokalizacji niemieckiej Grupy Körber
Redwood City / Warszawa / Hamburg - 17 marca 2020 | Ivalua, wiodący globalny dostawca rozwiązań IT do zarządzania procesami zakupowymi, wraz z OptiBuy, wieloletnim partnerem wdrożeniowym, pozyskali nowego klienta - firmę Körber. Niemiecką grupę technologiczną posiadającą setki oddziałów na całym świecie, w których zatrudnia około 10 000 pracowników.
Ze względu na znaczący wkład w sukces firmy, globalny łańcuch dostaw grupy Körber, stał się w ostatnich latach ważną częścią wszystkich procesów wewnętrznych firmy – od prac rozwojowych po przygotowanie specyfikacji. W znacznym stopniu przyczyniła się do tego ścisła współpraca między kadrą zarządzającą zakupami, wewnętrznymi interesariuszami, a także partnerami zewnętrznymi. Aby wprowadzić jednolity i spójny proces Source-to-Pay w całej Grupie, Körber szukał w pełni zintegrowanego rozwiązania w zakresie e-procurement.
Nadrzędnym celem klienta było zwiększenie wydajności biznesowej całej Grupy Körber. Obok kosztów - jakość, innowacja, gwarancja legislacyjna, terminowość dostaw oraz zrównoważony rozwój dostawców, odgrywają decydującą rolę dla zarządzających łańcuchem organizacji. Po dokładnym procesie weryfikacji Grupa wybrała wiodący na rynku system zakupowy B2B - Ivalua Buyer. Projekt od strony wdrożeniowej prowadzi OptiBuy, firma konsultingowa specjalizującą się w doradztwie zakupowym i wdrażaniach rozwiązań IT dla zakupów.
Wdrożenie obejmie ponad trzydzieści lokalizacji na całym świecie. Zaimplementowane zostaną moduły operacyjne i strategiczne, m.in.: Source-to-Contract (S2C) oraz Requisition-to-Pay (R2P), a także narzędzia do Zarządzania Cyklem Życia Dostawcy oraz Dokumentacją.
- Polegamy w dużym stopniu na sprawnej, innowacyjnej i skutecznej współpracy z naszymi dostawcami, dzięki czemu nasi klienci otrzymują produkty zgodne z ich oczekiwaniami. Dlatego tak ważne są dla nas wydajne rozwiązania generujące wartość dla wszystkich stron. - mówi Michael Stietz, Senior Vice President & Chief Procurement Officer, Körber AG. - By zaspokoić rosnące potrzeby naszych współpracowników i klientów, wybraliśmy Ivalua mając, na uwadze potencjał tego oprogramowania, bezproblemową integrację i elastyczność. Jesteśmy przekonani, że to wdrożenie wniesie dodatkową wartość do firmy - także dzięki sprawdzonym możliwościom i doświadczeniu teamu wdrożeniowego OptiBuy. Usprawni to pracę naszych kolegów i koleżanek, jednocześnie zwiększają efektywność naszych procesów, co z kolei - szybko zmieni się w przewagę konkurencyjną.
Różnorodność rozwiązań platformy Ivalua pozwoli Grupie Körber zaimplementować wspólną strategię zakupową dla pięciu, głównych obszarów działalności: Digital, Pharma, Supply Chain, Tissue oraz Tobacco.
- Jesteśmy przekonani, że dzięki platformie Ivalua organizacja zakupowa firmy Körber stanie się jeszcze bardziej efektywna i skoncentrowana na tworzeniu wartości dodanej poprzez bliższe relacje z dostawcami. Projekty tej wielkości i takim stopniu skomplikowania są niewątpliwie wyzwaniem. Mamy jednak duże doświadczenie we wdrażaniu tego typu rozwiązań na tak dużą skalę - podkreśla dr Tomasz Gonsior, Partner w OptiBuy.
- Producenci stają przed coraz bardziej złożonymi wyzwaniami, a działy zakupów muszą bardziej niż kiedykolwiek wspierać inicjatywy biznesowe na poziomie strategicznym. Aby zagwarantować sukces naszemu klientowi, z ogromną radością rozpoczęliśmy ten projekt przy wsparciu naszego wieloletniego partnera – OptiBuy. Nasz ścisła współpraca była zawsze synonimem sukcesu - dodaje Jan-Hendrik Sohn, Regional Manager DACH & CEE w Ivalua.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.