Lexmark z platyną EcoVadis!
Wyzwania klimatyczne i rosnąca presja ze strony światowych instytucji sprawiają, że temat zrównoważonego rozwoju jest priorytetem w każdym nowoczesnym przedsiębiorstwie. Droga
do dekarbonizacji wiąże się z dziesiątkami wyzwań i trudności, dlatego podkreślenie i docenienie
tych wysiłków jest dzisiaj ważniejsze niż kiedykolwiek.
EcoVadis jest niezależną globalną agencją ratingową, zajmującą się oceną działań i praktyki przedsiębiorstw z perspektywy zrównoważonego rozwoju. Jej metodologia bazuje
na międzynarodowych standardach społecznej odpowiedzialności biznesu, obejmujących inicjatywy Global Reporting i ONZ Global Compact oraz normę ISO 26000. W badaniu analizuje się działalność 60000 firm ze 155 krajów pod kątem szerokiego zakresu systemów zarządzania niefinansowego.
Pod uwagę są brane m.in. takie aspekty jak wpływ na środowisko, praca i prawa człowieka, etyka
i zrównoważone źródła zaopatrzenia.
Ponadto, na wyniki badania EcoVadis ma duży wpływ polityka firmy, jej działania, postępowania dostawców oraz interesariuszy zewnętrznych w zakresie zrównoważonego rozwoju. Lexmark
z wynikiem 77/100 znalazł się w ścisłej czołówce zestawienia. Firma otrzymała za to niezwykle prestiżowe wyróżnienie EcoVadis Platinum, przysługujące zaledwie 1% najbardziej innowacyjnych firm.
– W Lexmark rozumiemy znaczenie zrównoważonego rozwoju dla przyszłości naszej firmy, społeczeństwa i całego świata, dlatego wyznaczyliśmy sobie ambitny cel – osiągnięcie całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2035 roku. – mówi Mariusz Ożarowski, dyrektor zarządzający w Lexmark Polska – Jest to integralna część naszej długofalowej strategii biznesowej
i punkt odniesienia przy podejmowaniu wszystkich kluczowych decyzji. Uzyskanie platynowego certyfikatu zrównoważonego rozwoju EcoVadis jest potwierdzeniem naszej filozofii i wysiłków - kończy

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.