Lexmark z platyną EcoVadis!
Wyzwania klimatyczne i rosnąca presja ze strony światowych instytucji sprawiają, że temat zrównoważonego rozwoju jest priorytetem w każdym nowoczesnym przedsiębiorstwie. Droga
do dekarbonizacji wiąże się z dziesiątkami wyzwań i trudności, dlatego podkreślenie i docenienie
tych wysiłków jest dzisiaj ważniejsze niż kiedykolwiek.
EcoVadis jest niezależną globalną agencją ratingową, zajmującą się oceną działań i praktyki przedsiębiorstw z perspektywy zrównoważonego rozwoju. Jej metodologia bazuje
na międzynarodowych standardach społecznej odpowiedzialności biznesu, obejmujących inicjatywy Global Reporting i ONZ Global Compact oraz normę ISO 26000. W badaniu analizuje się działalność 60000 firm ze 155 krajów pod kątem szerokiego zakresu systemów zarządzania niefinansowego.
Pod uwagę są brane m.in. takie aspekty jak wpływ na środowisko, praca i prawa człowieka, etyka
i zrównoważone źródła zaopatrzenia.
Ponadto, na wyniki badania EcoVadis ma duży wpływ polityka firmy, jej działania, postępowania dostawców oraz interesariuszy zewnętrznych w zakresie zrównoważonego rozwoju. Lexmark
z wynikiem 77/100 znalazł się w ścisłej czołówce zestawienia. Firma otrzymała za to niezwykle prestiżowe wyróżnienie EcoVadis Platinum, przysługujące zaledwie 1% najbardziej innowacyjnych firm.
– W Lexmark rozumiemy znaczenie zrównoważonego rozwoju dla przyszłości naszej firmy, społeczeństwa i całego świata, dlatego wyznaczyliśmy sobie ambitny cel – osiągnięcie całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2035 roku. – mówi Mariusz Ożarowski, dyrektor zarządzający w Lexmark Polska – Jest to integralna część naszej długofalowej strategii biznesowej
i punkt odniesienia przy podejmowaniu wszystkich kluczowych decyzji. Uzyskanie platynowego certyfikatu zrównoważonego rozwoju EcoVadis jest potwierdzeniem naszej filozofii i wysiłków - kończy

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.