Maersk wykorzystuje SAP BTP do przyspieszenia strategicznej transformacji
Linkleaders
ul. Piotrkowska 148/150/18.01
90-063 Łódź
pawel.luty|linkleaders.pl| |pawel.luty|linkleaders.pl
533890507
https://linkleaders.prowly.com/
Maersk, największa na świecie firma zajmująca się transportem kontenerowym, poczyniła znaczne postępy w swojej cyfrowej transformacji, wykorzystując platformę SAP Business Technology Platform. Dzięki technologii SAP i automatyzacji procesów, firma zwiększyła wydajność operacji biznesowych i zoptymalizowała procesy.
Maersk, z siedzibą główną w Danii, zarządza ponad 700 statkami i obsługuje około 343 portów w ponad 100 krajach na całym świecie. Firma zajmuje się szerokim zakresem obszarów biznesowych, w tym żeglugą kontenerową, terminalami portowymi i logistyką. Maersk strategicznie odchodzi od bycia firmą żeglugową i staje się dostawcą rozwiązań w obszarze łańcucha dostaw.
– Maersk jest na dobrej drodze, aby kompleksowo obsługiwać łańcuchy dostaw, a to wymaga od nas wejścia w inne obszary sektora transportowego, w tym fracht lotniczy i transport lądowy, a także magazynowanie i dystrybucję. Ponieważ mniej niż 10% pieniędzy wydawanych na łańcuch dostaw i logistykę trafia do transportu oceanicznego, Maersk musi poszerzyć obszar działania, aby móc nadal się rozwijać – mówi Tapan Dash, dyrektor ds. inżynierii w Maersk Technology.
Maersk opracował multi-platformowy model transformacji cyfrowej, który pomoże firmie przyspieszyć migrację do chmury. Każda platforma integruje różne funkcje biznesowe, aplikacje, dane i analizy. Firma korzysta obecnie z 10-15 kompleksowych platform do obsługi takich procesów, jak finanse, zarządzanie zamówieniami na transport morski, zarządzanie łańcuchem dostaw itp. Stale dodawane są nowe platformy – najnowsza obejmuje różne zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju.
SAP Business Technology Platform odgrywa kluczową rolę
Platforma SAP Business Technology Platform (SAP BTP) łączy gromadzenie danych, analitykę, sztuczną inteligencję, rozwój aplikacji, automatyzację i integrację w jednym środowisku. Skoncentrowanie wielu możliwości w jednym narzędziu odgrywa kluczową rolę w przyspieszeniu kompleksowej strategii cyfryzacji w Maersk.
Firma wykorzystała SAP BTP do opracowania i wdrożenia rozwiązań w wielu różnych obszarach, m. in. automatyzacji i optymalizacji procesu zarządzania kredytami udzielanymi klientom. Rozwiązanie obejmuje pochodzącą od zewnętrznego podmiotu ocenę kredytową, która jest zintegrowana poprzez SAP Cloud Platform Integration. Korzystając z interfejsu użytkownika SAP Fiori, Maersk stworzył różne role, takie jak przedstawiciel handlowy, analityk kredytowy i zatwierdzający. Cały system również ujednolicono i ustandaryzowano.
Kolejnym obszarem, który firma zautomatyzowała za pomocą technologii SAP, jest zarządzanie informacjami o stanie zobowiązań kontrahentów. Maersk wykorzystał warstwę automatyzacji SAP BTP i inteligentną zrobotyzowaną automatyzację procesów (SAP iRPA) do wykonywania zautomatyzowanych działań: skanowanie wiadomości e-mail i wyodrębnianie załączników, przekształcanie nieustrukturyzowanych danych w dane ustrukturyzowane i budowanie logiki walidacji w regułach na platformie SAP BTP. W ten sposób ograniczyła ręczne procesy w centrach usług wspólnych firmy.
Maersk współpracuje również z klientami cargo, tj. płacącymi przed wydaniem ładunku. Dzięki wbudowanej sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów w SAP BTP, płatność jest dopasowywana do faktury, konosamentu (morskiego listu przewozowego) i zdarzeń z cyklu podróży kontenera. System automatycznie autoryzuje wydanie ładunku, jeżeli cały proces przebiegł poprawnie.
Maersk przeniósł również do chmury procesy finansowe i planistyczne. Dzięki SAP Analytics Cloud firma korzysta z zaawansowanych opcji kompleksowego planowania i analizy finansowej, w tym budżetowania i prognozowania. Samoobsługowe opcje planowania i analizy w ponad 100 krajach przyspieszyły procesy decyzyjne i ułatwiły kontrolę wydajności w różnych regionach.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.