Komunikaty PR

Maersk wykorzystuje SAP BTP do przyspieszenia strategicznej transformacji

2023-05-26  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paweł Luty
Linkleaders

ul. Piotrkowska 148/150/18.01
90-063 Łódź
pawel.luty|linkleaders.pl| |pawel.luty|linkleaders.pl
533890507
https://linkleaders.prowly.com/

Maersk, największa na świecie firma zajmująca się transportem kontenerowym, poczyniła znaczne postępy w swojej cyfrowej transformacji, wykorzystując platformę SAP Business Technology Platform. Dzięki technologii SAP i automatyzacji procesów, firma zwiększyła wydajność operacji biznesowych i zoptymalizowała procesy.

Maersk, z siedzibą główną w Danii, zarządza ponad 700 statkami i obsługuje około 343 portów w ponad 100 krajach na całym świecie. Firma zajmuje się szerokim zakresem obszarów biznesowych, w tym żeglugą kontenerową, terminalami portowymi i logistyką. Maersk strategicznie odchodzi od bycia firmą żeglugową i staje się dostawcą rozwiązań w obszarze łańcucha dostaw.

– Maersk jest na dobrej drodze, aby kompleksowo obsługiwać łańcuchy dostaw, a to wymaga od nas wejścia w inne obszary sektora transportowego, w tym fracht lotniczy i transport lądowy, a także magazynowanie i dystrybucję. Ponieważ mniej niż 10% pieniędzy wydawanych na łańcuch dostaw i logistykę trafia do transportu oceanicznego, Maersk musi poszerzyć obszar działania, aby móc nadal się rozwijać – mówi Tapan Dash, dyrektor ds. inżynierii w Maersk Technology.

Maersk opracował multi-platformowy model transformacji cyfrowej, który pomoże firmie przyspieszyć migrację do chmury. Każda platforma integruje różne funkcje biznesowe, aplikacje, dane i analizy. Firma korzysta obecnie z 10-15 kompleksowych platform do obsługi takich procesów, jak finanse, zarządzanie zamówieniami na transport morski, zarządzanie łańcuchem dostaw itp. Stale dodawane są nowe platformy – najnowsza obejmuje różne zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju.

SAP Business Technology Platform odgrywa kluczową rolę
Platforma SAP Business Technology Platform (SAP BTP) łączy gromadzenie danych, analitykę, sztuczną inteligencję, rozwój aplikacji, automatyzację i integrację w jednym środowisku. Skoncentrowanie wielu możliwości w jednym narzędziu odgrywa kluczową rolę w przyspieszeniu kompleksowej strategii cyfryzacji w Maersk.

Firma wykorzystała SAP BTP do opracowania i wdrożenia rozwiązań w wielu różnych obszarach, m. in. automatyzacji i optymalizacji procesu zarządzania kredytami udzielanymi klientom. Rozwiązanie obejmuje pochodzącą od zewnętrznego podmiotu ocenę kredytową, która jest zintegrowana poprzez SAP Cloud Platform Integration. Korzystając z interfejsu użytkownika SAP Fiori, Maersk stworzył różne role, takie jak przedstawiciel handlowy, analityk kredytowy i zatwierdzający. Cały system również ujednolicono i ustandaryzowano.

Kolejnym obszarem, który firma zautomatyzowała za pomocą technologii SAP, jest zarządzanie informacjami o stanie zobowiązań kontrahentów. Maersk wykorzystał warstwę automatyzacji SAP BTP i inteligentną zrobotyzowaną automatyzację procesów (SAP iRPA) do wykonywania zautomatyzowanych działań: skanowanie wiadomości e-mail i wyodrębnianie załączników, przekształcanie nieustrukturyzowanych danych w dane ustrukturyzowane i budowanie logiki walidacji w regułach na platformie SAP BTP. W ten sposób ograniczyła ręczne procesy w centrach usług wspólnych firmy.

Maersk współpracuje również z klientami cargo, tj. płacącymi przed wydaniem ładunku. Dzięki wbudowanej sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów w SAP BTP, płatność jest dopasowywana do faktury, konosamentu (morskiego listu przewozowego) i zdarzeń z cyklu podróży kontenera. System automatycznie autoryzuje wydanie ładunku, jeżeli cały proces przebiegł poprawnie.

Maersk przeniósł również do chmury procesy finansowe i planistyczne. Dzięki SAP Analytics Cloud firma korzysta z zaawansowanych opcji kompleksowego planowania i analizy finansowej, w tym budżetowania i prognozowania. Samoobsługowe opcje planowania i analizy w ponad 100 krajach przyspieszyły procesy decyzyjne i ułatwiły kontrolę wydajności w różnych regionach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.