Komunikaty PR

Marco Fanizzi, szef Commvault Internat.: tak zmieni się przywództwo w biznesie

2022-05-13  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

SIGMA International (Poland)
SIGMA International (Poland)

ul. Olesińska 2
02-548 Warszawa
sigma|sigma.com.pl| |sigma|sigma.com.pl
+48 22 626 96 74
sigma.com.pl

Marco Fanizzi, starszy wiceprezes i dyrektor generalny nowo utworzonego regionu Commvault International, a uprzednio szef regionu EMEA, podzielił się wizją zmian w przywództwie w biznesie. Jakie trendy dostrzega lider, który w ciągu 2 lat od powołania na szefa EMEA doprowadził do znaczącego wzrostu firmy w tym regionie? Odpowiada sam w poniższym tekście.

 

Patrząc na rok 2022, myślę, że to jeden z najtrudniejszych cykli planowania, jakie pamiętam. Dlaczego tak uważam? Przede wszystkim ze względu na ciągłą nieprzewidywalność globalnych zdarzeń społecznych i gospodarczych. Ponadto nowe warianty koronawirusa, lockdowny i ograniczenia w podróżowaniu są nadal w różnym stopniu obecne w naszym codziennym życiu, a aktualna sytuacja może w każdej chwili ulec nagłej zmianie. Obecnie sen z powiek spędza nam Omicron. Mamy jednak tę przewagę – teraz i w 2022 roku – że widzieliśmy już takie – i znacznie gorsze – okoliczności i poradziliśmy sobie z nimi. Nie jesteśmy już w szoku ani nieprzygotowani, jak to było 2 lata temu. Mówiąc przewrotnie, teraz przygotowujemy się na to, czego możemy się spodziewać, czyli na niespodziewane. Obecnie pracujemy nad tym, aby uwzględnić te zasady w sposobie funkcjonowania naszej firmy i wspierania zespołów.

W związku z tym, aby uniknąć dążenia do osiągnięcia niemożliwego, w tym roku skupię się na tym, co już wiemy, i wybiorę kilka istotnych trendów – nie prognoz – które będą mieć wpływ na zarządzanie przeze mnie organizacją i planowanie na rok 2022...

 

Dbałość o kulturę organizacyjną firmy

Kultura organizacyjna firmy nie umarła. Jeszcze nie. Jednakże kultura, jaką znaliśmy przed pandemią, już nigdy w całości nie powróci. Minęły czasy, kiedy kultura organizacyjna firmy była kształtowana w budynkach i przekazywana z osoby na osobę. Wielu z nas z trudem – a nawet z pewnym dyskomfortem – przyjmuje do wiadomości, że tak właśnie działa świat. Kultura organizacyjna firmy będzie nadal istnieć i rozwijać się, ale teraz musi się odrodzić, być kształtowana oddolnie, z uwzględnieniem nowych priorytetów pracowników po tak długim okresie pracy zdalnej.

COVID zmienił sposób, w jaki ludzie chcą pracować, oraz przedefiniował wartości rodzinne, cele osobiste i zawodowe. Teraz nadszedł czas, aby porozmawiać z pracownikami i wsłuchać się w ich potrzeby. Należy wdrożyć nową kulturę organizacyjną, opartą na priorytetach nowego pokolenia pracowników, których osobiste potrzeby są bardziej zróżnicowane i sprzyjają integracji, a także tych, którzy po pandemii zdali sobie sprawę, że chcą pracować w inny sposób.

Będzie to okres przejściowy, w którym wypracujemy nowe sposoby zarządzania personelem i inspirowania go. W przyszłości musimy tworzyć organizacje, które rozumieją, jak firmy są oceniane przez obecnych i potencjalnych pracowników. Dopóki nie nauczymy się zadawać więcej pytań i wspierać indywidualnego wyboru, wciąż mamy wiele do zrobienia.

 

Przedefiniowanie wartości korporacyjnych w celu przezwyciężenia zniechęcenia

Myślę, że od wybuchu pandemii prawie każdy z nas w jakimś stopniu zmienił priorytety i wartości, którymi się kieruje. Praca hybrydowa dała nam wszystkim więcej czasu prywatnego, który wcześniej spędzalibyśmy w biurach czy w podróży do i z pracy. Wielu z nas przewartościowało swoje cele i aspiracje oraz odnalazło różne sposoby zachowania równowagi między życiem prywatnym i zawodowym.

Z drugiej strony wielu z nas tęskni jednak za kreatywnością, spontanicznością, współpracą i poczuciem większej wspólnoty, które zapewniała praca w biurze. Coraz częściej oznacza to, że jeśli praca nie jest wystarczająco satysfakcjonująca, ludzie będą się przenosić. Istnieje (obecnie) mniejsza więź z kolegami i koleżankami wynikająca z pracy stacjonarnej, co w przeszłości było większym czynnikiem skłaniającym pracowników do pozostania w firmie.

Oznacza to, że pytania zadawane przez potencjalnych pracowników na rozmowach kwalifikacyjnych są głębsze niż kiedykolwiek wcześniej i bardziej wymagające. Sytuacja uległa zmianie. Kandydaci coraz częściej pytają nas o naszą kulturę organizacyjną, wartości oraz nasze plany i zobowiązania wobec społeczności, łańcucha dostaw, środowiska i ludzi.

Ścieżki kariery stają się coraz mniej liniowe, a ludzie oczekują nowych wyzwań i doświadczeń, aby zachować równowagę między życiem zawodowym i prywatnym. W związku z tym nasze wartości korporacyjne, oferowane przez nas stanowiska, gratyfikacje za ich pełnienie oraz środowisko pracy muszą się zmienić na dobre.

Przyciąganie i zatrzymywanie najlepszych pracowników wymaga uwagi, szkoleń, spersonalizowanych możliwości rozwoju i długofalowych programów motywacyjnych. Jednakże najważniejsze jest to, że zanim to wprowadzimy, musimy przeprowadzić rozmowy, wysłuchać pracowników i ocenić ich potrzeby. Zanim zaczniemy działać, musimy dowiedzieć się, jakimi wartościami kierują się poszczególne osoby.

 

Odpowiedzialność za dobre samopoczucie pracowników

Na samym początku tego roku wszystkie firmy odczuły skutki pandemii, która wpłynęła na samopoczucie ich pracowników. Teraz jednak mamy czas na podsumowanie i bardziej szczegółową analizę tych skutków. W maju i wrześniu tego roku wprowadziliśmy dodatkowe środki prewencyjne w postaci czterech dni na poprawę samopoczucia psychicznego dla wszystkich pracowników na całym świecie, oprócz podstawowego wymiaru urlopu.

Ponadto stale identyfikujemy pojawiające się problemy związane z dobrym samopoczuciem pracowników i pracujemy nad ich rozwiązaniem w inny sposób. W przyszłości chcemy być w pełni elastyczni. Będziemy oferować środowisko hybrydowe, aby pracownicy mogli przychodzić do biura wtedy, kiedy będą tego potrzebować. Dostosowujemy nasze podejście do różnych osób – na przykład osoby starsze są zazwyczaj bardziej niezależne. Jednak nadal będziemy oferować młodym pracownikom miejsce rozwoju, w którym mogą się spotykać, uczyć i dzielić środowisko pracy z innymi, a z czasem wrócić do normalności.

Nasze życie zawodowe musi być elastyczne, zrównoważone i sprawiedliwe, a różnorodność i integracja muszą stanowić podstawę wspólnej, świetlanej przyszłości.

Kluczem do sukcesu jest elastyczność. Jesteśmy jedną wielką pracującą rodziną. Chcemy stworzyć takie modele pracy, które będą korzystne dla poszczególnych osób. Nasze przesłanie dla pracowników na rok 2022 to przede wszystkim myślenie o sobie, swoim samopoczuciu i rodzinie. A w dalszej kolejności — pomóżcie nam zapewnić naszej firmie zrównoważony rozwój w 2022 r.

 


O firmie Commvault

Commvault umożliwia specjalistom ds. biznesowych i informatycznych wykonywanie rozmaitych czynności związanych z danymi przy jednoczesnym zapewnieniu integralności tych działań. Czołowa platforma inteligentnych usług przetwarzania danych (Intelligent Data Services Platform) pozwala przechowywać, chronić, optymalizować i wykorzystywać dane, niezależnie od tego, gdzie się one znajdują. Platforma zapewnia klientom prostotę i elastyczność. Jest dostępna w formie subskrypcji oprogramowania, urządzenia zintegrowanego, urządzenia zarządzanego przez partnerów lub oprogramowania jako usługi, które stanowi kluczowy czynnik wyróżniający na rynku. Przez 25 lat ponad 100 000 organizacji zaufało Commvault, a obecnie firma co kwartał podwaja liczbę klientów, którzy wykorzystują rozwiązanie Metallic do modernizacji swoich środowisk w miarę przechodzenia na usługi SaaS. Kierując się swoimi wartościami – Connect (łączyć), Inspire (inspirować), Care (dbać) i Deliver (dostarczać) – Commvault zatrudnia ponad 2 700 wysoko wykwalifikowanych pracowników na całym świecie. Więcej informacji na stronie Commvault.com oraz w mediach społecznościowych: @Commvault.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: SIGMA International (Poland)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.