Komunikaty PR

MASZ BIZNES W INTERNECIE? NA TO PRZYGOTUJ SIĘ W 2023 ROKU!

2023-01-24  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Wprowadzenie Google Analytics 4, korzystanie ze sztucznej inteligencji i oczekiwanie zmian w plikach cookie – to tylko niektóre najważniejsze zmiany jakie czekają na marketingowców i użytkowników w sieci. Jakie są internetowe trendy na 2023 rok? Co się zmieni i na co zwrócić uwagę, wymienia Łukasz Iwanek, CEO Agencji Internetica.pl oraz wykładowca akademicki.

Wprowadzenie Google Analytics 4

Firmy, które nie wdrożą na czas Google Analytics 4 (czyli do 1 lipca 2023, kiedy to Universal Analytics przestanie zbierać dane), praktycznie utracą możliwość analizowania ruchu na swojej stronie internetowej. Dobrze jest wdrożyć nową wersję Analytics z wyprzedzeniem, tak, żebyśmy mogli ocenić, czy sposób zbierania danych przez GA4 nam odpowiada i zostawić sobie czas na wprowadzenie odpowiednich korekt. Niestety, wiele firm jeszcze się za to nie zabrało, mimo że używają internetu do prowadzenia marketingu – mówi Łukasz Iwanek.

Dalszy rozwój sztucznej inteligencji

Obserwując rozwój sztucznej inteligencji można śmiało stwierdzić, że rozwija się ona dynamicznie i skokowo. Już niedługo stanie się zagrożeniem dla pewnych zawodów i nie mówię tu jedynie o kasjerach. Przykładowo, AI już teraz potrafi napisać prawidłowy kod we wskazanym języku programowania. Wystarczy napisać czego potrzebujemy, a za chwilę dostajemy gotowy, działający skrypt dodatkowo opatrzony świetnymi komentarzami, które pokazują alternatywy dla danego rozwiązania. Na co dzień już dzisiaj wykorzystuje się AI np. do sprzedaży w call center, gdzie do potencjalnych klientów dzwoni bot. Część osób (tych mniej wyrobionych) na początku nie jest świadoma, że rozmawia z nimi sztuczna inteligencja, a nie człowiek. AI pisze również artykuły na zadane tematy i są one naprawdę coraz lepsze, jest to jakość, której nie powstydziłoby się wielu copywriterów. Potrafi stworzyć grafiki na życzenie czy obrobić za nas zdjęcia, a co jest chyba najważniejsze w tym aspekcie, to fakt, że AI tworzy te treści niejednokrotnie za darmo. Sztuczna inteligencja już dzisiaj w coraz większym stopniu podejmuje decyzje o następnych krokach w kampaniach marketingowych bazując na zebranych danych. To samo potrafi zrobić człowiek, ale AI może działać na gigantyczną skalę, w odniesieniu do tysięcy prospektów. Nie jest to w żaden sposób porównywalne do wydajności nawet najlepiej przeszkolonego pracownika. AI powoli zaczyna być wsparciem również w medycynie wspomagając lekarzy, diagnozując pacjenta na podstawie objawów i wyników badań. Wracając do marketingu, sami możemy zauważyć o ile bardziej trafne są reklamy, które wyświetlają nam się obecnie w internecie w porównaniu do tych sprzed 10 lat - jest to w coraz większym stopniu zasługa właśnie AI, która w ostatnich latach ulepsza się skokowo. Z całą pewnością w tym roku rozwój będzie ciągle przyspieszał. Z punktu widzenia marketingowca, ta sytuacja wpływa dobrze na obie strony - reklamodawcę chcącego dotrzeć do konkretnych osób oraz odbiorców, którzy np. lubią daną firmę/produkt. System uczy się naszego zachowania i naszych preferencji, analizuje je i finalnie myśli za nas i podsuwa nam najlepsze rozwiązania i produkty. Jeżeli odłożymy na bok lęki związane z AI, to myślę, że może ona być naprawdę dużym ułatwieniem i uproszczeniem dla świata – prognozuje Łukasz Iwanek.

Trendy w social mediach – co się zmieni?

Przede wszystkim, wbrew licznym plotkom o rzekomym rychłym upadku facebooka, będzie on nadal liderem pod względem liczby użytkowników. Z całą pewnością w dalszym ciągu będą się rozwijały krótkie formy video, które w ślad za tiktokiem z sukcesem zaimplementowały inne serwisy społecznościowe. Podobnie jak w całym internecie, i tutaj możemy spodziewać się coraz lepiej stargetowanej reklamy. Przy okazji warto zauważyć, że w 2023 roku możliwe jest ograniczenie budżetów marketingowych, co może otworzyć ciekawe możliwości przed mniejszymi markami – mówi Łukasz Iwanek.

Internet bez ciasteczek

Powoli zmierzamy w stronę internetu bez cookies, ale to jeszcze nie teraz. Google opóźnił aż do końca 2024 roku wycofanie wsparcia dla tzw. third-party-cookies. Z całą pewnością fakt, że to w końcu nastąpi stawia liczne wyzwania przed marketerami, ale z drugiej strony daje więcej prywatności i poprawia bezpieczeństwo użytkownikom internetu – przewiduje CEO Internetica.

Jak wypromować biznes w internecie w 2023 roku?

Tu jak zwykle nie ma prostej recepty. Jedno na pewno się nie zmieni - aby wypromować w internecie jakikolwiek biznes czy stronę potrzeba odpowiedniego nakładu pracy, jak również odpowiednich nakładów finansowych i czasowych. To, co trzeba zrobić zawsze, jeżeli chcemy odnieść sukces marketingowy, to nastawić się na pewną ilość pracy do wykonania oraz być otwartym na nowości marketingowe. Naszą rolą jako marketingowców jest często edukowanie klienta, nawet w zakresie tak podstawowych koncepcji jak etapy lejka sprzedażowego, dzięki czemu są oni potem w stanie lepiej zrozumieć nasze propozycje – mówi Łukasz Iwanek.

 

 

Łukasz Iwanek: Od ponad 20 lat zajmuje się branżą marketingu internetowego. Właściciel agencji Internetica.pl. Wykładowca akademicki Collegium Civitas w obszarach Search Engine Marketing oraz Web Analyticx & UX. Absolwent studiów Executive MBA na University of Quebec at Montreal, były wieloletni członek i Prezes Grupy Roboczej SEM działającej w strukturach Interactive Advertising Bureau Polska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.