Komunikaty PR

Mio umocniło swoją pozycję rynkową w 2019 roku w Polsce

2020-04-30  |  12:00
Biuro prasowe

Wideorejstrator stał się nieodłącznym elementem wyposażenia samochodów Polsce. Coraz większa liczba kierowców zdaje sobie sprawę z korzyści wynikających z posiadanie tego typu produktu w swoim aucie.

Jak podaje GFK od stycznia 2019 do grudnia 2019 na polskim rynku sprzedano ponad 272 tysiące urządzeń. Wiodącą firmą wśród producentów kamer samochodowych okazała się marka Mio, która zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie niemal 20%. Oznacza to, że praktycznie co piąty wideorejestator zakupiony w tym okresie w Polsce posiadał logo Mio.

 

 Mio umocniło pozycje rynkową

W czwartym kwartale 2019, podobnie jak w 2018 roku,  nastąpił wzrost wartości rynku kamer samochodowych. Porównując wyniki kwartału IV z 2018 r. do kwartału IV z 2019 roku Polacy decydowali się wydać więcej pieniędzy na ten rodzaj elektroniki, co przełożyło się na wzrost wartości całego rynku o ponad 11%. Jak pokazują statystyki marka Mio w badanym okresie umocniła dominującą pozycje wśród producentów kamer samochodowych i odnotowała dynamiczny wzrost wartości sprzedaży na poziomie 17%. W  IV kwartale 2019 roku producenci sprzedali w Polsce ponad 107 tysięcy kamer samochodowych, co w porównaniu do 2018 roku daje wzrost liczby sprzedanych urządzeń na poziomie 12 % , Mio natomiast zanotowało skok prawie o 30%!

 

 

Dane te pokazują, że konsumenci coraz chętniej sięgają po urządzenia z logo Mio. Całkowita wartość tego segmentu rynkowego w 2019r nieznacznie wzrosła w stosunku do roku poprzedniego notując 1% na plusie. Mio może pochwalić się wzrostem wartości sprzedanych produktów na poziomie 11% co oznacza o stabilnie umacnianej pozycji  największego producenta wideirejestratorów

„Mio od lat utrzymuje dominującą pozycję w segmencie premium. Cieszy nas, że wzrasta świadomość klientów, którzy są w stanie zapłacić więcej, jeśli produkt jest lepszej jakości. Potwierdzeniem jest nagroda w prestiżowym plebiscycie Mobility Trends, przyznana w kategorii Samochodowy Gadżet roku 2019 za model MiVue C570. Nasze portfolio ciągle się poszerza zarówno o sprzęt z wysokiej i średniej półki, ale sukcesywnie wprowadzamy też modele budżetowe. Mimo bardzo agresywnej konkurencji cenowej ze strony B-brandów nasza marka powiększa swoje udziały również w tym segmencie Dużo większa dynamika wzrostu wolumenu sprzedaży naszych urządzeń w porównaniu do wzrostów rynkowych pokazuje, że coraz więcej konsumentów zgadza się z naszym przekonaniem, że najważniejszą cechą produktów powinna być wysoka jakość wykonania oraz wsparcie posprzedażowe” - mówi Mariusz Manowski, CEE Country Director firmy MiTAC.

 

W 2020 roku Mio planuje ugruntować swoją pozycję czołowego gracza na rynku wideorejestratorów poprzez wprowadzenie na rynek nowych modeli. W 2019 roku zadebiutowały już wideorejestratory dla motocyklistów, a Mio stało się pierwszą firmą w Europie, oferującą tego typu produkty. W tym roku pojawi się unikatowa propozycja dla fanów jazdy na rowerze – Mio Cyclo.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą
IT i technologie TomTom i East View Geospatial łączą siły
2024-07-11 | 17:40

TomTom i East View Geospatial łączą siły

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, oraz East View Geospatial (EVG) ogłosili dziś współpracę w zakresie dostarczania globalnych danych mapowych dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.