Mio umocniło swoją pozycję rynkową w 2019 roku w Polsce
Wideorejstrator stał się nieodłącznym elementem wyposażenia samochodów Polsce. Coraz większa liczba kierowców zdaje sobie sprawę z korzyści wynikających z posiadanie tego typu produktu w swoim aucie.
Jak podaje GFK od stycznia 2019 do grudnia 2019 na polskim rynku sprzedano ponad 272 tysiące urządzeń. Wiodącą firmą wśród producentów kamer samochodowych okazała się marka Mio, która zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie niemal 20%. Oznacza to, że praktycznie co piąty wideorejestator zakupiony w tym okresie w Polsce posiadał logo Mio.
Mio umocniło pozycje rynkową
W czwartym kwartale 2019, podobnie jak w 2018 roku, nastąpił wzrost wartości rynku kamer samochodowych. Porównując wyniki kwartału IV z 2018 r. do kwartału IV z 2019 roku Polacy decydowali się wydać więcej pieniędzy na ten rodzaj elektroniki, co przełożyło się na wzrost wartości całego rynku o ponad 11%. Jak pokazują statystyki marka Mio w badanym okresie umocniła dominującą pozycje wśród producentów kamer samochodowych i odnotowała dynamiczny wzrost wartości sprzedaży na poziomie 17%. W IV kwartale 2019 roku producenci sprzedali w Polsce ponad 107 tysięcy kamer samochodowych, co w porównaniu do 2018 roku daje wzrost liczby sprzedanych urządzeń na poziomie 12 % , Mio natomiast zanotowało skok prawie o 30%!
Dane te pokazują, że konsumenci coraz chętniej sięgają po urządzenia z logo Mio. Całkowita wartość tego segmentu rynkowego w 2019r nieznacznie wzrosła w stosunku do roku poprzedniego notując 1% na plusie. Mio może pochwalić się wzrostem wartości sprzedanych produktów na poziomie 11% co oznacza o stabilnie umacnianej pozycji największego producenta wideirejestratorów
„Mio od lat utrzymuje dominującą pozycję w segmencie premium. Cieszy nas, że wzrasta świadomość klientów, którzy są w stanie zapłacić więcej, jeśli produkt jest lepszej jakości. Potwierdzeniem jest nagroda w prestiżowym plebiscycie Mobility Trends, przyznana w kategorii Samochodowy Gadżet roku 2019 za model MiVue C570. Nasze portfolio ciągle się poszerza zarówno o sprzęt z wysokiej i średniej półki, ale sukcesywnie wprowadzamy też modele budżetowe. Mimo bardzo agresywnej konkurencji cenowej ze strony B-brandów nasza marka powiększa swoje udziały również w tym segmencie Dużo większa dynamika wzrostu wolumenu sprzedaży naszych urządzeń w porównaniu do wzrostów rynkowych pokazuje, że coraz więcej konsumentów zgadza się z naszym przekonaniem, że najważniejszą cechą produktów powinna być wysoka jakość wykonania oraz wsparcie posprzedażowe” - mówi Mariusz Manowski, CEE Country Director firmy MiTAC.
W 2020 roku Mio planuje ugruntować swoją pozycję czołowego gracza na rynku wideorejestratorów poprzez wprowadzenie na rynek nowych modeli. W 2019 roku zadebiutowały już wideorejestratory dla motocyklistów, a Mio stało się pierwszą firmą w Europie, oferującą tego typu produkty. W tym roku pojawi się unikatowa propozycja dla fanów jazdy na rowerze – Mio Cyclo.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku
Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.
Finanse
Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.
Konsument
Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.