Mio umocniło swoją pozycję rynkową w 2019 roku w Polsce
Wideorejstrator stał się nieodłącznym elementem wyposażenia samochodów Polsce. Coraz większa liczba kierowców zdaje sobie sprawę z korzyści wynikających z posiadanie tego typu produktu w swoim aucie.
Jak podaje GFK od stycznia 2019 do grudnia 2019 na polskim rynku sprzedano ponad 272 tysiące urządzeń. Wiodącą firmą wśród producentów kamer samochodowych okazała się marka Mio, która zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie niemal 20%. Oznacza to, że praktycznie co piąty wideorejestator zakupiony w tym okresie w Polsce posiadał logo Mio.
Mio umocniło pozycje rynkową
W czwartym kwartale 2019, podobnie jak w 2018 roku, nastąpił wzrost wartości rynku kamer samochodowych. Porównując wyniki kwartału IV z 2018 r. do kwartału IV z 2019 roku Polacy decydowali się wydać więcej pieniędzy na ten rodzaj elektroniki, co przełożyło się na wzrost wartości całego rynku o ponad 11%. Jak pokazują statystyki marka Mio w badanym okresie umocniła dominującą pozycje wśród producentów kamer samochodowych i odnotowała dynamiczny wzrost wartości sprzedaży na poziomie 17%. W IV kwartale 2019 roku producenci sprzedali w Polsce ponad 107 tysięcy kamer samochodowych, co w porównaniu do 2018 roku daje wzrost liczby sprzedanych urządzeń na poziomie 12 % , Mio natomiast zanotowało skok prawie o 30%!
Dane te pokazują, że konsumenci coraz chętniej sięgają po urządzenia z logo Mio. Całkowita wartość tego segmentu rynkowego w 2019r nieznacznie wzrosła w stosunku do roku poprzedniego notując 1% na plusie. Mio może pochwalić się wzrostem wartości sprzedanych produktów na poziomie 11% co oznacza o stabilnie umacnianej pozycji największego producenta wideirejestratorów
„Mio od lat utrzymuje dominującą pozycję w segmencie premium. Cieszy nas, że wzrasta świadomość klientów, którzy są w stanie zapłacić więcej, jeśli produkt jest lepszej jakości. Potwierdzeniem jest nagroda w prestiżowym plebiscycie Mobility Trends, przyznana w kategorii Samochodowy Gadżet roku 2019 za model MiVue C570. Nasze portfolio ciągle się poszerza zarówno o sprzęt z wysokiej i średniej półki, ale sukcesywnie wprowadzamy też modele budżetowe. Mimo bardzo agresywnej konkurencji cenowej ze strony B-brandów nasza marka powiększa swoje udziały również w tym segmencie Dużo większa dynamika wzrostu wolumenu sprzedaży naszych urządzeń w porównaniu do wzrostów rynkowych pokazuje, że coraz więcej konsumentów zgadza się z naszym przekonaniem, że najważniejszą cechą produktów powinna być wysoka jakość wykonania oraz wsparcie posprzedażowe” - mówi Mariusz Manowski, CEE Country Director firmy MiTAC.
W 2020 roku Mio planuje ugruntować swoją pozycję czołowego gracza na rynku wideorejestratorów poprzez wprowadzenie na rynek nowych modeli. W 2019 roku zadebiutowały już wideorejestratory dla motocyklistów, a Mio stało się pierwszą firmą w Europie, oferującą tego typu produkty. W tym roku pojawi się unikatowa propozycja dla fanów jazdy na rowerze – Mio Cyclo.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.