Mistrzostwa Świata 2022: cyberoszuści w akcji
Spamerzy już od kwietnia w różnoraki sposób próbują wyciągnąć cenne informacje od fanów piłki nożnej, nawiązując w swoich wiadomościach do Mundialu 2022. Jednakże w tym tygodniu badacze firmy Bitdefender odnotowali nowe kampanie spamowe bazujące na imprezie odbywającej się w Katarze. W jednej z nich oszuści powołują się na Międzynarodową Federacji Piłki Nożnej (FIFA), nakłaniając odbiorców, aby podali swoje dane osobowe, potrzebne do odebrania nagrody w wysokości 2,5 mln dolarów wygranej w loterii, która odbyła się 25 sierpnia. „Szczęśliwcy”, aby odebrać pieniądze muszą podać imię, nazwisko, stan cywilny, wiek, narodowość, kraj zamieszkania, zawód, oraz numer telefonu i dowodu osobistego.
W innych wariantach tego oszustwa przestępcy podszywają się pod Google i Visę. Oczywiście, podobnie jak większości tego typu przekrętów, użytkownicy nie otrzymają żadnych nagród, a zamiast zyskać fortunę ryzykują, iż staną się ofiarami kradzieży tożsamości.
Druga kampania wykryta przez Bitdefender Antispam Lab ma celu wyłudzenia danych uwierzytelniających do usług Microsoftu. Oszuści podszywający się pod firmę kurierską DHL twierdzą, że na odbiorcę e-maila czeka przesyłka od FIFA. Adresaci proszeni są o podanie poprawnego adresu dostawy, korzystając z osadzonego w wiadomości łącza.
Specjaliści z Bitdefendera zalecają, żeby zachować wyjątkową czujność wobec niechcianych e-maili lub SMS-ów dotyczących turnieju odbywającego się w Katarze. Szczególną uwagę należy zwracać na podejrzane linki i załączniki z prośbą o zaktualizowanie informacji lub zweryfikowanie danych logowania. Pomocne w walce ze spamem są programy antywirusowe, posiadające moduły antyphishingowe, VPN czy wieloplatformowy menedżer haseł.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.