Komunikaty PR

Mistrzostwa Świata 2022: cyberoszuści w akcji

2022-11-25  |  01:00
Biuro prasowe

Spamerzy już od kwietnia w różnoraki sposób próbują wyciągnąć cenne informacje od fanów piłki nożnej, nawiązując w swoich wiadomościach do Mundialu 2022. Jednakże w tym tygodniu badacze firmy Bitdefender odnotowali nowe kampanie spamowe bazujące na imprezie odbywającej się w Katarze. W jednej z nich oszuści powołują się na Międzynarodową Federacji Piłki Nożnej (FIFA), nakłaniając odbiorców, aby podali swoje dane osobowe, potrzebne do odebrania nagrody w wysokości 2,5 mln dolarów wygranej w loterii, która odbyła się 25 sierpnia. „Szczęśliwcy”, aby odebrać pieniądze muszą podać imię, nazwisko, stan cywilny, wiek, narodowość, kraj zamieszkania, zawód, oraz numer telefonu i dowodu osobistego.

W innych wariantach tego oszustwa przestępcy podszywają się pod Google i Visę. Oczywiście, podobnie jak większości tego typu przekrętów, użytkownicy nie otrzymają żadnych nagród, a zamiast zyskać fortunę ryzykują, iż staną się ofiarami kradzieży tożsamości.

 

Druga kampania wykryta przez Bitdefender Antispam Lab ma celu wyłudzenia danych uwierzytelniających do usług Microsoftu. Oszuści podszywający się pod firmę kurierską DHL twierdzą, że na odbiorcę e-maila czeka przesyłka od FIFA. Adresaci proszeni są o podanie poprawnego adresu dostawy, korzystając z osadzonego w wiadomości łącza.

 

Specjaliści z Bitdefendera zalecają, żeby zachować wyjątkową czujność wobec niechcianych e-maili lub SMS-ów dotyczących turnieju odbywającego się w Katarze. Szczególną uwagę należy zwracać na podejrzane linki i załączniki z prośbą o zaktualizowanie informacji lub zweryfikowanie danych logowania. Pomocne w walce ze spamem są programy antywirusowe, posiadające moduły antyphishingowe, VPN czy wieloplatformowy menedżer haseł.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.