Na CrowdConnect rusza druga transza oferty publicznej "Instagrama dla zwierząt"
Spółka Petgram S.A., która jako pierwsza na świecie połączyła portal społecznościowy skierowany do miłośników zwierząt z obrożą GPS, rozpoczyna drugą transzę emisji akcji przeprowadzanej w formie kampanii crowdinvestingowej na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC - CrowdConnect. Jej celem jest pozyskanie od inwestorów kwoty do 3 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na rozwój aplikacji, działania marketingowe oraz przejęcie portalu adopcyjnego Petopo.com. Spółka poinformowała, że zapisy na akcje w ramach pierwszej transzy skierowanej do dużych inwestorów, zakończyły się pełnym sukcesem. W dwa dni zapisami objętych zostało 149.253 akcji serii B, o łącznej wartości blisko 1 mln zł. W przyszłości Petgram S.A. planuje debiut na rynku NewConnect.
- Z roku na rok obserwujemy, że właściciele zwierząt coraz bardziej są zainteresowani technologiami, które pomagają w opiece nad pupilami. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, stworzyliśmy Petgram - aplikację połączoną z nowoczesną obrożą wyposażoną w lokalizator GPS. Do tej pory wokół aplikacji zgromadziliśmy ponad 26 tysięcy użytkowników ze 105 krajów świata - mimo braku anglojęzycznej wersji portalu. Pozyskane w trakcie trwania kampanii środki od inwestorów pozwolą nam m.in. na wzbogacenie aplikacji o nowe funkcjonalności, takie jak monitoring zdrowia, tworzenie postów i relacji wideo czy forum dyskusyjne. Zamierzamy również rozwinąć jej obecny Marketplace o możliwość oferowania usług dla czworonogów - mówi Jordan Wojsym-Antoniewicz, prezes zarządu Petgram S.A.
W ramach publicznej emisji akcji oferowanych jest nie mniej niż 149.253 i nie więcej niż 448.000 akcji serii B, po cenie 6,70 zł za jedną akcję. Jednym z celów emisyjnych zwierzęcego startupu jest przejęcie portalu Petopo.com, którego misją jest pomoc zwierzętom w znalezieniu kochających właścicieli oraz edukacja w zakresie opieki nad nimi. Realizacja tego procesu już się rozpoczęła - przedstawiciele spółki Petgram S.A. podpisali umowę przedwstępną z Petopo.com.
- Aplikacja Petgram porównywana jest często do „Instagrama dla zwierząt”, bo dzięki możliwości stworzenia profilu dla swojego zwierzęcia, obserwowania znajomych, komentowania postów, udziału w konkursach i wyzwaniach czy grywalizacji z wykorzystaniem PetCoinów, daje okazję do zabawy i interakcji z innymi użytkownikami. Bardzo ważna jest dla nas również działalność charytatywna, dlatego podjęliśmy decyzję o przejęciu portalu Petopo.com. Naszym celem w tej kwestii jest promowanie i zachęcanie do przemyślanej adopcji. Cieszymy się, że osiągnęliśmy próg dojścia do skutku oferty publicznej akcji serii B. Umożliwiło to nam natychmiastowe przystąpienie do realizacji jednego z celów emisyjnych, dlatego już teraz podpisaliśmy umowę przedwstępną dotyczącą przejęcia spółki Petopo - dodaje Monika Goździalska, założycielka i akcjonariuszka Petgram S.A.
Petgram to aplikacja dedykowana miłośnikom zwierząt, która łączy w sobie aspekty społecznościowe, lojalnościowe i e-commerce. Aplikacja w połączeniu z lokalizatorem GPS zwiększa również bezpieczeństwo psów i kotów. Poza jej rozwojem i przejęciem Petopo.com - Petgram planuje również prowadzić liczne działania marketingowe oraz stworzyć anglojęzyczną wersję aplikacji, która umożliwi intensyfikację ekspansji zagranicznej.
- Mamy ambitne plany dotyczące skalowania naszego biznesu. Widzimy ogromny potencjał rynku, w którym zwierzęta nabierają coraz większego znaczenia w życiu społecznym. Dane pokazują, że aż 90 mln gospodarstw domowych w Europie posiada zwierzę. Nasz grupa docelowa jest bardzo duża, chcemy być tego beneficjentem. Stworzyliśmy rozwiązanie, które jest coraz bardziej doceniane w Polsce, wierzymy, że odniesie także sukces globalny. Dzięki środkom pozyskanym od inwestorów wzmocnimy nasz marketing poprzez współpracę z influencerami czy też prowadzone akcje promocyjne, co pozwoli nam stać się bardziej rozpoznawalnymi za granicą, a tym samym pozyskać nowych odbiorców - podkreśla Bartosz Kotliński, członek rady nadzorczej Petgram S.A.
Kampania crowdinvestingowa Petgram na platformie CrowdConnect potrwa do 15 listopada. Wycena spółki przed emisją wynosi 16 mln zł. W 2020 r. firma pozyskała 4 mln zł na stworzenie swojej aplikacji od aniołów biznesu oraz funduszu venture capital.
Spółka Petgram w przyszłości zamierza zadebiutować na rynku NewConnect.
Wartość globalnego rynku GPS dla zwierząt w 2021 r. wyniosła ponad 2 mld USD.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.