Na CrowdConnect rusza druga transza oferty publicznej "Instagrama dla zwierząt"
Spółka Petgram S.A., która jako pierwsza na świecie połączyła portal społecznościowy skierowany do miłośników zwierząt z obrożą GPS, rozpoczyna drugą transzę emisji akcji przeprowadzanej w formie kampanii crowdinvestingowej na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC - CrowdConnect. Jej celem jest pozyskanie od inwestorów kwoty do 3 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na rozwój aplikacji, działania marketingowe oraz przejęcie portalu adopcyjnego Petopo.com. Spółka poinformowała, że zapisy na akcje w ramach pierwszej transzy skierowanej do dużych inwestorów, zakończyły się pełnym sukcesem. W dwa dni zapisami objętych zostało 149.253 akcji serii B, o łącznej wartości blisko 1 mln zł. W przyszłości Petgram S.A. planuje debiut na rynku NewConnect.
- Z roku na rok obserwujemy, że właściciele zwierząt coraz bardziej są zainteresowani technologiami, które pomagają w opiece nad pupilami. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, stworzyliśmy Petgram - aplikację połączoną z nowoczesną obrożą wyposażoną w lokalizator GPS. Do tej pory wokół aplikacji zgromadziliśmy ponad 26 tysięcy użytkowników ze 105 krajów świata - mimo braku anglojęzycznej wersji portalu. Pozyskane w trakcie trwania kampanii środki od inwestorów pozwolą nam m.in. na wzbogacenie aplikacji o nowe funkcjonalności, takie jak monitoring zdrowia, tworzenie postów i relacji wideo czy forum dyskusyjne. Zamierzamy również rozwinąć jej obecny Marketplace o możliwość oferowania usług dla czworonogów - mówi Jordan Wojsym-Antoniewicz, prezes zarządu Petgram S.A.
W ramach publicznej emisji akcji oferowanych jest nie mniej niż 149.253 i nie więcej niż 448.000 akcji serii B, po cenie 6,70 zł za jedną akcję. Jednym z celów emisyjnych zwierzęcego startupu jest przejęcie portalu Petopo.com, którego misją jest pomoc zwierzętom w znalezieniu kochających właścicieli oraz edukacja w zakresie opieki nad nimi. Realizacja tego procesu już się rozpoczęła - przedstawiciele spółki Petgram S.A. podpisali umowę przedwstępną z Petopo.com.
- Aplikacja Petgram porównywana jest często do „Instagrama dla zwierząt”, bo dzięki możliwości stworzenia profilu dla swojego zwierzęcia, obserwowania znajomych, komentowania postów, udziału w konkursach i wyzwaniach czy grywalizacji z wykorzystaniem PetCoinów, daje okazję do zabawy i interakcji z innymi użytkownikami. Bardzo ważna jest dla nas również działalność charytatywna, dlatego podjęliśmy decyzję o przejęciu portalu Petopo.com. Naszym celem w tej kwestii jest promowanie i zachęcanie do przemyślanej adopcji. Cieszymy się, że osiągnęliśmy próg dojścia do skutku oferty publicznej akcji serii B. Umożliwiło to nam natychmiastowe przystąpienie do realizacji jednego z celów emisyjnych, dlatego już teraz podpisaliśmy umowę przedwstępną dotyczącą przejęcia spółki Petopo - dodaje Monika Goździalska, założycielka i akcjonariuszka Petgram S.A.
Petgram to aplikacja dedykowana miłośnikom zwierząt, która łączy w sobie aspekty społecznościowe, lojalnościowe i e-commerce. Aplikacja w połączeniu z lokalizatorem GPS zwiększa również bezpieczeństwo psów i kotów. Poza jej rozwojem i przejęciem Petopo.com - Petgram planuje również prowadzić liczne działania marketingowe oraz stworzyć anglojęzyczną wersję aplikacji, która umożliwi intensyfikację ekspansji zagranicznej.
- Mamy ambitne plany dotyczące skalowania naszego biznesu. Widzimy ogromny potencjał rynku, w którym zwierzęta nabierają coraz większego znaczenia w życiu społecznym. Dane pokazują, że aż 90 mln gospodarstw domowych w Europie posiada zwierzę. Nasz grupa docelowa jest bardzo duża, chcemy być tego beneficjentem. Stworzyliśmy rozwiązanie, które jest coraz bardziej doceniane w Polsce, wierzymy, że odniesie także sukces globalny. Dzięki środkom pozyskanym od inwestorów wzmocnimy nasz marketing poprzez współpracę z influencerami czy też prowadzone akcje promocyjne, co pozwoli nam stać się bardziej rozpoznawalnymi za granicą, a tym samym pozyskać nowych odbiorców - podkreśla Bartosz Kotliński, członek rady nadzorczej Petgram S.A.
Kampania crowdinvestingowa Petgram na platformie CrowdConnect potrwa do 15 listopada. Wycena spółki przed emisją wynosi 16 mln zł. W 2020 r. firma pozyskała 4 mln zł na stworzenie swojej aplikacji od aniołów biznesu oraz funduszu venture capital.
Spółka Petgram w przyszłości zamierza zadebiutować na rynku NewConnect.
Wartość globalnego rynku GPS dla zwierząt w 2021 r. wyniosła ponad 2 mld USD.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.