Najwięcej wydarzeń online w zeszłym roku związanych było z edukacją

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Największą grupą ekspertów w zeszłym roku, którzy korzystali z polskiej platformy do spotkań online i webinarów, byli szkoleniowcy, trenerzy i osoby zajmujące się coachingiem (31 proc.). Na drugim miejscu znaleźli się marketerzy i sprzedawcy (24 proc.), a podium zamknęły spotkania biznesowe (16 proc.). Dalej ex aequo znaleźli się nauczyciele i przedstawiciele sektora medycznego (po 12 proc.). Dla porównania w 2021 roku aż 41 proc. wydarzeń online było związanych z branżą edukacyjną, 19 proc. z marketingiem i PR-em, a 16 proc. z bezpośrednią sprzedażą. ClickMeeting podsumowuje 2022 rok w najnowszym raporcie “State of online events”.
Na prowadzenie wysunęła się branża medyczna
W tym roku w zestawieniu branż, które korzystały z polskiej platformy do spotkań online i webinarów wyróżnił się obszar medyczny. Patrząc na średnią liczbę uczestników na pojedynczych wydarzeniach w poszczególnych kategoriach, wydarzenia związane z coachingiem i consultingiem przyciągnęły 1486 widzów, z marketingiem 2157, z edukacją 2267, a z medycyną 4806.
– W 2022 roku aż 12 proc. wszystkich wydarzeń zorganizowanych za pośrednictwem naszej platformy związanych było z medycyną. Widząc rosnącą aktywność tego sektora w obszarze wydarzeń online, postanowiliśmy w tym roku po raz pierwszy wyodrębnić tę kategorię w naszym corocznym zestawieniu. Co ciekawe, zauważyliśmy, że z ClickMeeting korzystają nie tylko lekarze, terapeuci i inni specjaliści, którzy udzielają porad i przyjmują pacjentów online, ale również firmy szkoleniowe i branżowe instytucje edukacyjne, które oferują szkolenia zarówno dla przedstawicieli zawodów medycznych, jak i szerszego grona osób zainteresowanych tymi zagadnieniami. To właśnie szkoleniowcy tworzą najwięcej wydarzeń na naszej platformie, a edukatorzy z branży medycznej przyciągają na nie zdecydowanie najwięcej uczestników. Tworzą również najdłuższe wydarzenia – komentuje Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.
Najwięcej wydarzeń związanych z edukacją, a najdłuższe z coachingiem i consultingiem
Patrząc na średnią liczbę wydarzeń tworzonych przez jednego organizatora na polskiej platformie do spotkań online i webinarów, pierwsze miejsce cały czas zajmuje kategoria edukacji – 517 wydarzeń. Zaraz za nią znalazła się medycyna z 169 wydarzeniami, a dalej: coaching i consulting (125 wydarzeń) i marketing (114 wydarzeń).
Natomiast kiedy przyjrzymy się długości wydarzeń online, to na pierwszym miejscu znajduje się branża związana z coachingiem i consultingiem, tu użytkownicy średnio spędzali 137 minut. Na drugim miejscu znalazła się kategoria marketingu (136 minut), a dalej: medycyna (127 minut) i edukacja (76 minut).
Największe zaangażowanie użytkowników w obszarze edukacji
W najnowszym raporcie “State of online events” przedstawiono również, jak wygląda zaangażowanie użytkowników w poszczególnych branżach. Na pierwszym miejscu znalazła się edukacja z 82 proc. zaangażowaniem, na drugim coaching i consulting (68 proc.) i dalej: marketing (56 proc.) oraz medycyna (35 proc.).

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.