Narzędzia finansowe dopasowane do realnych potrzeb rynku
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Consumer finance jest obecnie jednym z kluczowych elementów sektora finansowego oraz bankowego polskiej gospodarki. Odpowiedzialne zarządzanie potrzebami konsumentów wymaga bezpośredniej współpracy w zakresie ciągłego kreowania kierunków rozwoju narzędzi finansowych. W ich skład wchodzą zaawansowane strategie digital, jak big data, machine learning czy rozwiązania poznawcze. Odpowiednio sprofilowane narzędzia ułatwiają porządkowanie finansowej rzeczywistości.
Mariaż nowych technologii i ludzkiej intuicji pozwala tworzyć rozwiązania dostosowane do rzeczywistych potrzeb rynku. Jest to możliwe dzięki innowacjom, umożliwiającym testowanie kolejnych wdrożeń eksplorujących dane. Oferta produktowa sektora consumer finance opiera się w głównej mierze na pożyczkach czy kredytach konsumenckich skierowanych do osób fizycznych. W Polsce cały sektor składa się z trzech wiodących obszarów – bankowego, spółdzielczego oraz prywatnego.
Zaawansowane strategie digital, jak analityka oraz eksploracja danych definiują potrzeby konsumentów i pozwalają skutecznie cyfryzować biznes. Dzięki odpowiedniej strategii, możemy zmapować niszowy rynek w odpowiedzi na zmiany regulacyjne, zapewniając klientom odpowiednie rozwiązania. Innym aspektem jest dostosowywanie się do zmieniających potrzeb, dzięki wewnętrznemu zespołowi IT, a także zarządzaniu w oparciu o metody agile. Techniki uczenia maszynowego są wykorzystywane w modelach statystycznych, co z kolei przekłada się na podejście oparte na danych, przyspieszających na przykład decyzję o przyznaniu pożyczki – mówi Agata Lejman, Marketing Manager w AIQLabs, do którego należą marki SuperGrosz oraz „Kupuj Teraz – zapłać później”.
Consumer finance stanowi odpowiedź na bieżące potrzeby codzienności w ujęciu materialnym. Działania operacyjne opierają się natomiast na bezpośredniej kooperacji z konsumentem i zaspokojeniu jego indywidualnych planów finansowych. Sam kontakt musi być oparty na wzajemnym zaufaniu, dlatego tak istotne są odpowiednie ceny, przejrzysty proces ubiegania się o wsparcie finansowe, a także client service, który nie kończy się wraz z podpisaniem umowy. Skuteczne dostarczanie produktów finansowych dopasowanych do zdolności kredytowej i potrzeb konsumentów jest natomiast uzależnione od kondycji całego rynku retail, czyli sprzedawców, producentów oraz dystrybutorów. Wynika to z połączenia przez consumer finance dwóch obszarów – klienta indywidualnego oraz samych produktów.
Sektorem, który jest mocno utożsamiany z rynkiem consumer finance, jest wspomniana bankowość detaliczna. Jej usługi obejmują zarówno produkty finansowe sprofilowane pod indywidualne potrzeby konsumentów, ale również kompleksową obsługę rozliczeń finansowych. W sektor consumer finance wpisują się również produkty inwestycyjne, jak między innymi lokaty czy konta oszczędnościowe. Wiodącą część stanowią jednak kredyty konsumenckie, czyli pożyczki gotówkowe i ratalne, kredyty gotówkowe, karty kredytowe i debetowe, limity na kontach oraz kredyty przeznaczone na konkretne cele.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.