Komunikaty PR

Niebezpieczne menedżery plików na Androida

2022-11-24  |  01:00
Biuro prasowe

Systemy telemetryczne Bitdefendera wykryły aplikacje podszywające się pod menedżery plików dla Androida. Nie przenoszą one bezpośrednio złośliwego ładunku, lecz pobierają go później zdalnie, już po zainstalowaniu ich na smartfonie. Tym samym nie wzbudzają one większych podejrzeń wśród właścicieli smartfonów z Androidem. Poza tym użytkownicy telefonów zazwyczaj ufają menedżerom plików.

 

Aplikacje ściągają na urządzenia Sharkbota - groźnego trojana bankowego, wyświetlającego fałszywe formularze logowania zamiast legalnych monitów logowania w aplikacjach bankowych. Gdy użytkownik próbuje zalogować się do swojego banku przy użyciu jednego z fałszywych formularzy, dane uwierzytelniające są kradzione i przesyłane do cyberprzestępców.

 

Pierwszą złośliwą aplikacją jest „X-File Manager” firmy Victor Soft Ice LLC (com.victorsoftice.llc), pobrany 10 000 razy za pośrednictwem Google Play. Drugą szkodliwą aplikacją instalującą bankowego trojana jest „FileVoyager” pobrany 5000 razy z Google Play. Inną aplikacją ładującą Sharkbota wykrytą przez Bitdefender jest „LiteCleaner M” (com.ltdevelopergroups.litecleaner.m), która ma na koncie  1000 pobrań.

 

Wymienione programy usunięto już z Google Play. Co istotne, „LiteCleaner M” jest dostępny tylko w zewnętrznych sklepach z aplikacjami, takich jak APKSOS. W tym samym zewnętrznym sklepie znajduje się „Phone AID, Cleaner, Booster 2.6” (om.sidalistudio.developer.app), który także ładuje Sharkbota.

 

Jeśli użytkownicy Androida zainstalowali wymienione aplikacje, powinni je usunąć i zmienić hasła do wszystkich internetowych kont bankowych. W związku z tym, iż napastnicy rozpowszechniali te aplikacje bezpośrednio z Google Play, najlepszym sposobem ochrony jest włączenie usługi Play Protect, aby złośliwe aplikacje były usuwane natychmiast po ich wykryciu.

Również oprogramowanie antywirusowe dla smartfonów z Androidem pomogłoby wykryć malware, zanim jego obecność zgłoszono operatorom Google Play.

 

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal
IT i technologie realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
2024-07-23 | 06:00

realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży

Główny aparat realme 12 o rozdzielczości 50MP oraz matryca SONY LYT-600 z optyczną stabilizacją obrazu (OIS) zapewnia doskonałą jakość zdjęć, zwłaszcza w warunkach słabego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.