Komunikaty PR

Notebooki gamingowe: KOMSA Polska szykuje się na wygrany sprzedażowo rok

2022-11-28  |  10:00
Biuro prasowe

2 tysiące sprzedanych laptopów gamingowych jak dotąd. 100% wzrost na jednej z marek gamingowych rok do roku. Do tego prognozy na bardzo dobry czwarty kwartał i zamknięcie całego roku. Dane prezentowane przez KOMSA Polska, czołowego dystrybutora ICT na rodzimym rynku, pokazują, że gaming mocno opiera się negatywnym trendom obserwowanym na rynku PC.

 

Wiele ostatnio mówi się i pisze o przybierającym globalnie kryzysie na rynku PC i pikującym popycie na komputery stacjonarne oraz notebooki, jakie notują czołowi producenci. Szczególnie widać to po tej drugiej kategorii, gdzie spadki sięgają do 20%. Na trudną sytuację i dołek wskazują choćby dane opublikowane przez Canalys czy Strategy Analytics.

 

2 tysiące sprzedanych laptopów, czyli gaming trzyma się dobrze

Jeśli chodzi o polski rynek dystrybucji, to negatywnym trendom światowym zdaje się jednak opierać segment laptopów gamingowych. Potwierdzają to wyniki sprzedażowe prezentowane przez KOMSA Polska. W tym roku dystrybutor ICT sprzedał już 2 tys. sztuk laptopów do gamingu (dane na październik 2022). Z pewnością wolumen ten jeszcze wzrośnie, biorąc pod uwagę zamówienia ze strony resellerów przed zbliżającym się okresem promocji Black Week oraz zakupów świątecznych.

– Jeżeli chodzi o segment laptopów gaminowych, spadek popytu nie jest tak odczuwalny jak przy pozostałych gałęziach konsumenckich i commercial sprzętu PC. Co więcej, w przypadku KOMSA Polska odnotowaliśmy wręcz zauważalne wzrosty. W przypadku marki Razer wzrost rok do roku wyniósł aż 100%. Sukcesywnie rosną również takie marki jak MSI oraz ASUS w udziałach obrotowych naszej firmy. Takie wyniki to przede wszystkim zasługa rozpoznawalności dystrybucji i produktu, na co kładziemy nacisk w naszych działaniach, prowadzonych we współpracy z vendorami. – mówi Tomasz Woźniakowski, Product Sales Manager w KOMSA Polska, opiekun marek Acer, Lenovo, Razer i Sony.

 

Dobra końcówka roku i hitowe karty graficzne

Końcowe dwa miesiące bieżącego roku według przedstawicieli KOMSA Polska zapowiadają się równie dobrze, jeśli chodzi o planowaną sprzedaż. Podkreśla to Radosław Wróblewski, Product Sales Manager w KOMSA Polska, opiekun marek MSI i Asus: – Zdecydowanie duże nadzieje na dobre zamknięcie roku 2022 wiążemy
z okresem Black Friday. Przewidujemy, że osiągniemy w nim ok. 15-20% sprzedaży rocznej.

Z danych zebranych przez KOMSA Polska widać również dobitnie, jakie rozwiązania sprzętowo-technologiczne, cieszą się obecnie największą popularnością w przypadku notebooków do gamingu. Jak się okazuje, wyraźnie dominuje jedno.

– Analizując nasze dane sprzedażowe, widzimy jak na dłoni wzmożone zainteresowanie notebookami gamingowymi opartymi na rozwiązaniach Nvidia RTX. Laptopy gamingowe z kartami graficznymi RTX 3070 to aż 55% wszystkich zakupów, jakie dokonują nasi klienci. – podsumowuje Radosław Wróblewski.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KOMSA Polska sp. z o.o. to jeden z krajowych liderów dystrybucji artykułów z branży ICT. Firma jest spółką córką niemieckiego koncernu KOMSA AG. Jej polski oddział, którego centrum logistyczne znajduje się we Wrocławiu, powstał
w 1999 roku.

Firma od początku działalności zajmuje się dystrybucją szerokiej gamy produktów czołowych na ryku producentów z branży ICT. Jej portfolio stanowią głównie telefony komórkowe, akcesoria, urządzenia nawigacyjne, elektronika użytkowa oraz sprzęt IT. W gamie dostępnych produktów znajdują się również urządzenia z dziedziny smart home, fitness i wearables.

Domeną KOMSA jest zaawansowana dystrybucja z wartością dodaną (VAD). Firma pomaga partnerom biznesowym
w rozwoju biznesu w szerszym aspekcie handlowym, zapewniając wsparcie na każdym etapie procesu. W ramach obsługi około-sprzedażowej oferuje m.in. dostawy centralne i bezpośrednio do POS, składowanie, brandowanie, bundlowanie, realizację projektów opracowanych pod niestandardowe zamówienia, serwis napraw czy współpracę z siecią sklepów partnerskich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.