Nowe oszustwo kryptograficzne: hakerzy podrobili głos Elona Muska
Hakerzy wkładają coraz więcej wysiłku, aby oszukać potencjalne ofiary. Wyjątkową pomysłowością wykazali się autorzy kampanii skierowanej do właścicieli kryptowalut, którzy przy wykorzystaniu techniki deepfake spreparowali głos Elona Muska. W ten sposób promowali nową platformę handlową BitVex. Podrobiony twórca Tesli obiecywał każdemu kto zainwestuje w projekt aż 30 proc. zwrotu z inwestycji.
Jak powszechnie wiadomo ten ekscentryczny miliarder lubi się wypowiadać na tematy związane z kryptowalutami. Nie jest też tajemnicą, iż jego konta na mediach społecznościowych nieraz zostały przejęte przez hakerów i użyte do promowania programów obiecujących krociowe zyski. Niemniej w tym przypadku mamy do czynienia z nową jakością cyberataku.
- Najnowsze oszustwo jest interesujące z kilku powodów. Kampania wykorzystuje technikę deepfake, żeby jeszcze bardziej uwiarygodnić przekaz. To już nie jest przypadkowy tweet. Odbiorcy widzą Muska mówiącego o zaletach BitVex. Jednak o ile narracja jest znośna, o tyle obraz pozostawia wiele do życzenia. Ale trzeba mieć na uwadze, że deepfake wciąż znajduje się w fazie rozwoju i wkrótce odróżnienie fałszywych przekazów od prawdziwych stanie się bardzo trudne. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Z informacji Bleeping Computer wynika, że na portfele powiązane z oszustwem wpłynęło około 1700 dolarów, aczkolwiek kampania może być bardziej rozległa i trudno oszacować straty. Warto dodać, że napastnicy posiadali własną stroną internetową, zaś Elon Musk figurował na niej jako dyrektor generalny BitVex.
Nie ulega wątpliwości - oszustwa kryptograficzne będą się stawać coraz śmielsze i trudniejsze do wykrycia. Natomiast właściciele kryptowalut muszą być bardziej ostrożni i patrzeć podejrzliwie na wszelkie super okazję, tak jak na inne niesamowite oferty smartfonów, komputerów czy markowej odzieży.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.