Nowy obiektyw od Panasonic
Panasonic ma przyjemność przedstawić LEICA DG VARIO-ELMARIT 12-35mm / F2.8 ASPH. / POWER O.I.S., wszechstronny obiektyw Mikro Cztery Trzecie o dużej przysłonie z zakresem ogniskowych 12-35 mm (odpowiednik 24-70 mm w aparacie 35 mm) i filtrem o średnicy 58 mm.
Dzięki kompaktowej i mobilnej konstrukcji, stałej przysłonie F2,8 i O.I.S. (optyczny stabilizator obrazu), obiektyw sprawdza się praktycznie w każdej sytuacji. Zaprojektowany, aby zastąpić odchodzący LUMIX G X VARIO 12-35 mm / F2.8 II ASPH. Jako jeden z najlepszych obiektywów LUMIX G Mikro Cztery Trzecie firmy Panasonic, został zaprojektowany zgodnie z wysokimi standardami optycznymi firmy LEICA i ma wytrzymałą konstrukcję odporną na zachlapania i kurz, która może pracować w temperaturach do -10°C — mimo że waży zaledwie 306 g.
W środku LEICA DG VARIO-ELMARIT 12-35mm / F2.8 ASPH. / POWER O.I.S. znajduje się czternaście elementów obiektywu ułożonych w dziewięciu grupach, zapewniających wyjątkową wydajność optyczną. Należą do nich cztery soczewki asferyczne, jedna soczewka UED (Ultra Extra-Low Dispersion) i jedna soczewka UHR (Ultra High Refractive Index). Obiektyw jest również wyposażony w unikalną powłokę Nano Surface Coating firmy Panasonic, która redukuje odbicia w całym zakresie światła widzialnego, a w połączeniu z nowym elementem chroniącym przed światłem minimalizuje negatywne efekty nawet przy pracy pod słońce. 7-listkowa przysłona ma okrągły kształt, aby zapewnić gładki, atrakcyjny efekt bokeh w nieostrych obszarach obrazu.
LEICA DG VARIO-ELMARIT 12-35mm / F2.8 ASPH. / POWER O.I.S. oferuje większą wszechstronność niż LUMIX G X VARIO 12-35mm / F2.8 II ASPH., dzięki krótszej odległości ogniskowania, wynoszącej zaledwie 0,15 m (na szerokim końcu) i większemu współczynnikowi powiększenia wynoszącemu 0,21x (przy ogniskowej 17 mm).
Zawiera również nowy mechanizm tłumienia oddychania ostrości, rozpraszający efekt, który może wystąpić podczas nagrywania wideo, a także mikrokrokową kontrolę przysłony w celu płynnych zmian ekspozycji podczas nagrywania. Cechy te, w połączeniu z cichą, precyzyjną pracą autofokusa obiektywu i wysoce skutecznym O.I.S., sprawiają, że idealnie nadaje się do profesjonalnej produkcji wideo, jak również fotografii.
Dzięki mobilności charakterystycznej dla wszystkich obiektywów MFT, wytrzymałej konstrukcji i fantastycznym parametrom optycznym w całym zakresie ogniskowych, LEICA DG VARIO-ELMARIT 12-35mm / F2.8 ASPH. / POWER O.I.S. ustanawia nowy standard dla obiektywów zmiennoogniskowych LUMIX G.
![PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1568045905,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH
Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland
![Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_101500437,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.