Nowy obiektyw od Panasonic
Panasonic ma przyjemność przedstawić LEICA DG VARIO-ELMARIT 12-35mm / F2.8 ASPH. / POWER O.I.S., wszechstronny obiektyw Mikro Cztery Trzecie o dużej przysłonie z zakresem ogniskowych 12-35 mm (odpowiednik 24-70 mm w aparacie 35 mm) i filtrem o średnicy 58 mm.
Dzięki kompaktowej i mobilnej konstrukcji, stałej przysłonie F2,8 i O.I.S. (optyczny stabilizator obrazu), obiektyw sprawdza się praktycznie w każdej sytuacji. Zaprojektowany, aby zastąpić odchodzący LUMIX G X VARIO 12-35 mm / F2.8 II ASPH. Jako jeden z najlepszych obiektywów LUMIX G Mikro Cztery Trzecie firmy Panasonic, został zaprojektowany zgodnie z wysokimi standardami optycznymi firmy LEICA i ma wytrzymałą konstrukcję odporną na zachlapania i kurz, która może pracować w temperaturach do -10°C — mimo że waży zaledwie 306 g.
W środku LEICA DG VARIO-ELMARIT 12-35mm / F2.8 ASPH. / POWER O.I.S. znajduje się czternaście elementów obiektywu ułożonych w dziewięciu grupach, zapewniających wyjątkową wydajność optyczną. Należą do nich cztery soczewki asferyczne, jedna soczewka UED (Ultra Extra-Low Dispersion) i jedna soczewka UHR (Ultra High Refractive Index). Obiektyw jest również wyposażony w unikalną powłokę Nano Surface Coating firmy Panasonic, która redukuje odbicia w całym zakresie światła widzialnego, a w połączeniu z nowym elementem chroniącym przed światłem minimalizuje negatywne efekty nawet przy pracy pod słońce. 7-listkowa przysłona ma okrągły kształt, aby zapewnić gładki, atrakcyjny efekt bokeh w nieostrych obszarach obrazu.
LEICA DG VARIO-ELMARIT 12-35mm / F2.8 ASPH. / POWER O.I.S. oferuje większą wszechstronność niż LUMIX G X VARIO 12-35mm / F2.8 II ASPH., dzięki krótszej odległości ogniskowania, wynoszącej zaledwie 0,15 m (na szerokim końcu) i większemu współczynnikowi powiększenia wynoszącemu 0,21x (przy ogniskowej 17 mm).
Zawiera również nowy mechanizm tłumienia oddychania ostrości, rozpraszający efekt, który może wystąpić podczas nagrywania wideo, a także mikrokrokową kontrolę przysłony w celu płynnych zmian ekspozycji podczas nagrywania. Cechy te, w połączeniu z cichą, precyzyjną pracą autofokusa obiektywu i wysoce skutecznym O.I.S., sprawiają, że idealnie nadaje się do profesjonalnej produkcji wideo, jak również fotografii.
Dzięki mobilności charakterystycznej dla wszystkich obiektywów MFT, wytrzymałej konstrukcji i fantastycznym parametrom optycznym w całym zakresie ogniskowych, LEICA DG VARIO-ELMARIT 12-35mm / F2.8 ASPH. / POWER O.I.S. ustanawia nowy standard dla obiektywów zmiennoogniskowych LUMIX G.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.