Komunikaty PR

Oprogramowanie dla prawników – nie rewolucja, a ewolucja

2022-02-24  |  12:10
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

Rewolucja, które to słowo lubi używać tak wielu producentów oprogramowania, to dla firm prawniczych ostatnia rzecz, jakiej oczekują od technologii. Prawnicy po prostu chcą, aby wykorzystywane przez nich programy robiły to, do czego zostały przeznaczone i jak najmniej zakłócały ​​rzeczywistą pracę kancelarii. Coraz wyraźniejszy wśród przedstawicieli branży jest także zwrot do rozwiązań działających w chmurze, z kolei niepokój budzi niewystarczająca uwaga, jaką kancelarie przykładają do tematu cyberbezpieczeństwa. To główne wnioski z najnowszych badań organizacji International Legal Technology Association (ILTA).

W badaniu ILTA 2021 wzięło udział 460 kancelarii, w tym 134 firmy zatrudniające 50 lub mniej prawników oraz 34 firmy z ponad 700 prawnikami. Łącznie daje to ok. 250 tys. przedstawicieli branży z całego świata, których opinie zostały zaprezentowane w badaniu.

„Badania ILTA wyraźnie pokazują, że firmy prawnicze chcą, aby podstawą ich stosu technologicznego była platforma Microsoft, co wynika głównie z faktu, że już teraz oprogramowanie tego producenta jest najbardziej rozpowszechnione w branży. Przykładowo - 68% kancelarii prawnych korzysta z aplikacji Microsoft Teams do czatu, współpracy oraz spotkań online, a 53% korzysta z Microsoft 365 jako aplikacji pocztowej. W 2022 roku odsetek użytkowników Microsoft 365 ma wzrosnąć do 76%” – mówi Aidas Kavaliauskas, CEO i jeden z twórców Amberlo, oprogramowania dla kancelarii prawnych, które zostało stworzone w 2017 roku, a w zeszłym roku zadebiutowało w Polsce i pozyskało polskich inwestorów.

Jak podkreśla przedstawiciel Amberlo, uwagę w badaniu ILTA zwracają też wyniki dot. zasad zarządzania bezpieczeństwem, które są na dość niskim poziomie. Przykładowo podczas korzystania z Microsoft Teams w większości kancelarii prawnych nie ma takich procedur, jak np. wprowadzanie ograniczeń dot. dodawania gości do spotkań, wymuszanie konwencji w nazewnictwie, czy egzekwowanie stosowania przez pracowników kancelarii zabezpieczeń. Zauważalna jest także dysproporcja w podejściu do tematu cyberbezpieczeństwa przez duże i małe kancelarie prawne. Te pierwsze stosują wiele usług zabezpieczających, jak szyfrowanie za pomocą Azure Information Protection czy zabezpieczanie zasobów przez Cloud Access Security Broker (CASB). Małe kancelarie robią to bardzo rzadko.

„Jak widać z jednej strony prawnicy często mówią o bezpieczeństwie i domagają się go od producentów oprogramowania, ale jednocześnie często brakuje po ich stronie nawet prostej konfiguracji wykorzystywanych narzędzi. Dlatego ważne jest także, aby dostawcy rozwiązań wykorzystywanych w kancelariach oferowali zabezpieczenia niezależne od użytkowników, jak szyfrowanie danych czy  ochrona przed ich zniszczeniem. Standardem dla dostawcy rozwiązań dla branży prawniczej powinna być także polisa ubezpieczeniową, z której może on pokryć szkody swoich klientów w przypadku incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa. Takie zabezpieczenia i polisę ma np. Amberlo” – wyjaśnia Aidas Kavaliauskas.

Pandemia przyśpieszyła cyfrową transformację branży prawniczej

Zdaniem Aidasa Kavaliauskasa, pomimo pewnych braków w podejściu do tematu cyberbezpieczeństwa, pandemia koronawirusa i związana z nią praca z domu znacznie przyśpieszyła cyfrową transformację w firmach prawniczych. Świadczą o tym inne ujawnione w badaniu ILTA dane, jak wykorzystanie oprogramowania do wystawiania faktur online przez ponad 60% firm prawniczych na świecie czy szybko rosnąca popularność narzędzi Robotic Process Automation (RPA) do automatyzacji powtarzalnych czynności. 18% kancelarii już je ma lub też planuje wdrożyć w najbliższej przyszłości.

„Uwagę zwraca także rosnąca popularność rozwiązań opartych na chmurze. Prawie jedna czwarta kancelarii przyznała, że już korzysta z takiego oprogramowania, a 41% stwierdziło, że przechodzi na chmurę, jeśli tylko programy, z których obecnie korzystają, zostają przystosowane przez ich producenta do działania w ten sposób. Zaledwie 7% firm biorących udział w badaniu stwierdziło, że nie czuje się jeszcze komfortowo korzystając z rozwiązań opartych na chmurze” – mówi Aidas Kavaliauskas.

Bardzo szybko rośnie także popularność specjalistycznego oprogramowania wspomagającego pracę kancelarii prawnych. Przykładem jest rozwiązanie Amberlo, które w minionym roku zwiększyło liczbę swoich użytkownikom trzykrotnie i aktualnie korzystają z niego kancelarie z ponad 40 krajów na świecie.

„W przypadku dedykowanego oprogramowania dla prawników ważne jest to, aby było one dostosowane do oczekiwań branży prawniczej, czyli m.in. płynnie współpracowało z aplikacjami Microsoft, działało w chmurze oraz oferowało najbardziej interesujące prawników funkcje, jak np. automatyzacja powtarzalnych czynności, obsługa procesu rozliczania godzin pracy i fakturowania online czy zarządzenie obsługiwanymi sprawami, kontaktami, dokumentami, kalendarzem, a także korespondencją emailową wszystkich pracowników kancelarii w powiązaniu do konkretnej sprawy i klienta. Ważne są także wspomniane już kwestie związane z bezpieczeństwem takiego systemu. Wszystkie te i wiele innych funkcji oferuje Amberlo, stąd tak duża popularność naszego rozwiązania wśród branży prawniczej na całym świecie” - komentuje Aidas Kavaliauskas.

Amberlo to oparte o chmurę oprogramowanie dla kancelarii prawnych. System jest obecnie używany przez kilka tysięcy różnej wielkości kancelarii na całym świecie, ułatwiając im kompleksowe zarządzanie firmą, w tym obsługiwanymi sprawami, kontaktami, dokumentami, pracą grupową, a także rejestrowanie i rozliczanie godzin pracy. Jak zapewnia Amberlo, oszczędności wynikające z informatyzacji tych zadań, umożliwiają ponad 1000 proc. zwrotu z inwestycji w ciągu zaledwie jednego roku. Dodatkowe informacji o Amberlo, a także dostęp do darmowej wersji próbnej programu firmy można znaleźć pod adresem: https://www.amberlo.io.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie Biuro prasowe
2024-07-02 | 01:00

Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie

Światło stanowi jeden z najważniejszych elementów architektonicznych, którego rola nie ogranicza się wyłącznie do kreowania estetyki przestrzeni. Coraz bardziej zaawansowane
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.