Komunikaty PR

Oszczędność czasu i spokój ducha. Jakie są zalety monitoringu wideo dla MŚP?

2022-02-07  |  10:35
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Na właścicielach małych i średnich firm spoczywa wielka odpowiedzialność. Zapewnienie ciągłości działania biznesu, kontrola stanu faktycznego i ryzyko zajścia niechcianego incydentu to jedne z wielu elementów zarządzania przedsiębiorstwem. Wprowadzenie inteligentnych rozwiązań może w pewien sposób przyczynić się do zachowania ciągłości rozwoju firmy. Przykładem są wszechstronne systemy monitoringu wideo, które pozwolą na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w całej firmie oraz stały dozór.

 

Małe i średnie firmy są kluczowym sektorem dla polskiej gospodarki. Według raportu PARP jest to aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce. Ponad 70% z nich to przedstawiciele branży usługowej i handlowej. Istotne więc jest dbanie o bezpieczeństwo tych biznesów. W dużej mierze to głównie na właścicielu ciąży ogromna odpowiedzialność za funkcjonowanie firmy, która naznaczona jest stałą obawą o to, czy wszystko jest na „swoim miejscu”. Ewentualna kradzież może mieć katastrofalne skutki dla przedstawicieli, zwłaszcza handlu detalicznego, którzy mogą bezpowrotnie stracić część źródła swoich dochodów. Inwestycja w dobrej jakości system monitoringu może zapewnić właścicielom „spokojną głowę”, nawet jeżeli nie są w danym momencie w firmie, a np. na długo wyczekiwanych wakacjach.

 

Analiza incydentów

Wysokiej jakości system monitoringu wideo pozwala na dokładny przegląd zarejestrowanego wcześniej materiału wizyjnego celem sprawdzenia, jaki incydent zaistniał na terenie firmy. Przykładowo, jeżeli zauważymy nagłe braki w sklepie, przejrzenie nagrania może dostarczyć odpowiedzi czy doszło do kradzieży i kto jej dokonał. Takie rozwiązanie jest cenne także z punktu oceny odpowiedzialności i rozwiązywania sporów.

 

„Istnieje wiele sytuacji, które mogą wzbudzić potencjalny konflikt. Na przykład, klient, który twierdzi, że został źle obsłużony i nienależycie potraktowany lub dostawca, mówiący, że dostarczył planowaną ilość towaru, a w magazynie jest go znacznie mniej. Zamiast tracić czas na przeliczanie kasy, bądź sprawdzanie co dokładnie zostało dostarczone, właściciel może obejrzeć nagrania z monitoringu, by dowieść prawdy” – mówi Dagmara Pomirska z Axis Communications.

 

Takie rozwiązanie ważne jest także w kontekście pandemii i związanych z nią obostrzeń. Dzięki systemowi kamer monitoringu można na bieżąco kontrolować liczbę osób w sklepie bądź restauracji oraz to czy klienci przestrzegają aktualnych wytycznych, np. obowiązku noszenia maseczek.

 

Stały dozór bez względu na to, gdzie się znajdujesz

Wakacje naznaczone stałą obawą o stan przedsiębiorstwa to nie najlepszy sposób na wypoczynek. Aby móc się cieszyć urlopem w pełni i zachować spokój ducha, właściciel firmy może zdalnie, z poziomu swojego smartfona, skorzystać z podglądu na żywo lub przejrzeć nagrania z kamer, by mieć pewność, że wszystko znajduje się na swoim miejscu. Nawet jeśli miałby miejsce jakikolwiek incydent, możliwe jest skonfigurowanie określonych alertów.

 

Szczególnie istotne jest to w przypadku firm zajmujących się handlem detalicznym. Możliwe jest ustawienie odpowiedniej funkcji w godzinach, gdy sklep jest zamknięty i nikt nie powinien przebywać na miejscu. Podejrzana obecność spowodowałaby wysłanie specjalnego powiadomienia na urządzenie mobilne właściciela firmy, który mógłby natychmiast sprawdzić, czy faktycznie doszło do naruszenia i w porę zareagować. Co więcej, osób upoważnionych do otrzymywania alertów może być więcej, np. kierownicy wyższego szczebla.

 

W przypadku małych sieci biznesowych, gdzie jedna firma posiada kilka lokalizacji, przydatnym rozwiązaniem może być możliwość przyznawania uprawnień dostępu do kamer wielu użytkownikom. Dzięki temu, zwiększenie poziomu ochrony, bezpieczeństwa i wydajności może być dużo łatwiejsze. Oprócz właścicieli i managerów sklepów, punktów usługowych czy restauracji, dostęp do urządzeń mogą mieć także instalatorzy, aby w odpowiednim czasie przeprowadzić prace konserwacyjne, takie jak aktualizacja systemu. Jest to cenna oszczędność czasu i pieniędzy, ponieważ nie ma konieczności wysyłania na miejsce technika – tego typu prace mogą zostać wykonane zdalnie.

 

Szerokie możliwości audio i analityki IoT

Kamery sieciowe, oprócz dbania o bezpieczeństwo w firmie, mają wpływ na kształtowanie doświadczeń klientów wykorzystując inteligentne rozwiązania audio i analityki IoT. Systemy audio mogą nie tylko wspierać personel sprzedaży, wysyłając alerty głosowe,  np. o aktualnym obłożeniu sklepu i obszarach wymagających większego wsparcia, ale także może być to świetne rozwiązane skierowane doklientów. Muzyka w tle i głosowe komunikaty o okazjach, budują atmosferę pomagającą w podejmowaniu decyzji zakupowych. Analityka IoT natomiast stwarza całe spektrum inteligentnych możliwości wykorzystywanych do precyzyjnej identyfikacji osób przychodzących do sklepu czy zapewniania optymalnych warunków do zakupów, takich jak odpowiednie oświetlenie danej części sklepu czy ustawienia temperatury.

 

”Rozwój technologii audio i IoT z pewnością przyspieszy zmiany w całej branży retail, zwłaszcza w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Optymalizacja pracy na wielu polach, począwszy od monitorowania ruchu w sklepie, kończąc na kształtowaniu doświadczeń klienta, może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa. To też rozwiązanie perspektywiczne i przyszłościowe - to właśnie analityka IoT może być ważnym komponentem furturystycznych sklepów bezobsługowych” – dodaje Dagmara Pomirska z Axis Communications.

 

 

Trwałe i elastyczne rozwiązanie

Wymienione możliwości są efektywne kosztowo, łatwe w użyciu oraz pozwalają na dużą elastyczność w dostępie do obrazu z monitoringu z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie.

 

„Wszechstronne systemy monitoringu dają właścicielom małych i średnich firm możliwość inteligentniejszej i spokojniejszej pracy, co może przełożyć się na zwiększone zyski przedsiębiorstwa. Tak elastyczne rozwiązania umożliwiają zachowanie ciągłości rozwoju i bezpieczeństwa firmy, bez względu na zmieniające się potrzeby biznesowe. Elastyczne dostosowanie liczby kamer, wieloosobowy dostęp, możliwości audio i analityki IoT oraz duża przestrzeń dyskowa to ułatwienia pozwalające właścicielom firm skupienie się na podstawowej działalności” – podkreśla Dagmara Pomirska z Axis Communications.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.