Komunikaty PR

Oszczędność czasu i spokój ducha. Jakie są zalety monitoringu wideo dla MŚP?

2022-02-07  |  10:35
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Na właścicielach małych i średnich firm spoczywa wielka odpowiedzialność. Zapewnienie ciągłości działania biznesu, kontrola stanu faktycznego i ryzyko zajścia niechcianego incydentu to jedne z wielu elementów zarządzania przedsiębiorstwem. Wprowadzenie inteligentnych rozwiązań może w pewien sposób przyczynić się do zachowania ciągłości rozwoju firmy. Przykładem są wszechstronne systemy monitoringu wideo, które pozwolą na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w całej firmie oraz stały dozór.

 

Małe i średnie firmy są kluczowym sektorem dla polskiej gospodarki. Według raportu PARP jest to aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce. Ponad 70% z nich to przedstawiciele branży usługowej i handlowej. Istotne więc jest dbanie o bezpieczeństwo tych biznesów. W dużej mierze to głównie na właścicielu ciąży ogromna odpowiedzialność za funkcjonowanie firmy, która naznaczona jest stałą obawą o to, czy wszystko jest na „swoim miejscu”. Ewentualna kradzież może mieć katastrofalne skutki dla przedstawicieli, zwłaszcza handlu detalicznego, którzy mogą bezpowrotnie stracić część źródła swoich dochodów. Inwestycja w dobrej jakości system monitoringu może zapewnić właścicielom „spokojną głowę”, nawet jeżeli nie są w danym momencie w firmie, a np. na długo wyczekiwanych wakacjach.

 

Analiza incydentów

Wysokiej jakości system monitoringu wideo pozwala na dokładny przegląd zarejestrowanego wcześniej materiału wizyjnego celem sprawdzenia, jaki incydent zaistniał na terenie firmy. Przykładowo, jeżeli zauważymy nagłe braki w sklepie, przejrzenie nagrania może dostarczyć odpowiedzi czy doszło do kradzieży i kto jej dokonał. Takie rozwiązanie jest cenne także z punktu oceny odpowiedzialności i rozwiązywania sporów.

 

„Istnieje wiele sytuacji, które mogą wzbudzić potencjalny konflikt. Na przykład, klient, który twierdzi, że został źle obsłużony i nienależycie potraktowany lub dostawca, mówiący, że dostarczył planowaną ilość towaru, a w magazynie jest go znacznie mniej. Zamiast tracić czas na przeliczanie kasy, bądź sprawdzanie co dokładnie zostało dostarczone, właściciel może obejrzeć nagrania z monitoringu, by dowieść prawdy” – mówi Dagmara Pomirska z Axis Communications.

 

Takie rozwiązanie ważne jest także w kontekście pandemii i związanych z nią obostrzeń. Dzięki systemowi kamer monitoringu można na bieżąco kontrolować liczbę osób w sklepie bądź restauracji oraz to czy klienci przestrzegają aktualnych wytycznych, np. obowiązku noszenia maseczek.

 

Stały dozór bez względu na to, gdzie się znajdujesz

Wakacje naznaczone stałą obawą o stan przedsiębiorstwa to nie najlepszy sposób na wypoczynek. Aby móc się cieszyć urlopem w pełni i zachować spokój ducha, właściciel firmy może zdalnie, z poziomu swojego smartfona, skorzystać z podglądu na żywo lub przejrzeć nagrania z kamer, by mieć pewność, że wszystko znajduje się na swoim miejscu. Nawet jeśli miałby miejsce jakikolwiek incydent, możliwe jest skonfigurowanie określonych alertów.

 

Szczególnie istotne jest to w przypadku firm zajmujących się handlem detalicznym. Możliwe jest ustawienie odpowiedniej funkcji w godzinach, gdy sklep jest zamknięty i nikt nie powinien przebywać na miejscu. Podejrzana obecność spowodowałaby wysłanie specjalnego powiadomienia na urządzenie mobilne właściciela firmy, który mógłby natychmiast sprawdzić, czy faktycznie doszło do naruszenia i w porę zareagować. Co więcej, osób upoważnionych do otrzymywania alertów może być więcej, np. kierownicy wyższego szczebla.

 

W przypadku małych sieci biznesowych, gdzie jedna firma posiada kilka lokalizacji, przydatnym rozwiązaniem może być możliwość przyznawania uprawnień dostępu do kamer wielu użytkownikom. Dzięki temu, zwiększenie poziomu ochrony, bezpieczeństwa i wydajności może być dużo łatwiejsze. Oprócz właścicieli i managerów sklepów, punktów usługowych czy restauracji, dostęp do urządzeń mogą mieć także instalatorzy, aby w odpowiednim czasie przeprowadzić prace konserwacyjne, takie jak aktualizacja systemu. Jest to cenna oszczędność czasu i pieniędzy, ponieważ nie ma konieczności wysyłania na miejsce technika – tego typu prace mogą zostać wykonane zdalnie.

 

Szerokie możliwości audio i analityki IoT

Kamery sieciowe, oprócz dbania o bezpieczeństwo w firmie, mają wpływ na kształtowanie doświadczeń klientów wykorzystując inteligentne rozwiązania audio i analityki IoT. Systemy audio mogą nie tylko wspierać personel sprzedaży, wysyłając alerty głosowe,  np. o aktualnym obłożeniu sklepu i obszarach wymagających większego wsparcia, ale także może być to świetne rozwiązane skierowane doklientów. Muzyka w tle i głosowe komunikaty o okazjach, budują atmosferę pomagającą w podejmowaniu decyzji zakupowych. Analityka IoT natomiast stwarza całe spektrum inteligentnych możliwości wykorzystywanych do precyzyjnej identyfikacji osób przychodzących do sklepu czy zapewniania optymalnych warunków do zakupów, takich jak odpowiednie oświetlenie danej części sklepu czy ustawienia temperatury.

 

”Rozwój technologii audio i IoT z pewnością przyspieszy zmiany w całej branży retail, zwłaszcza w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Optymalizacja pracy na wielu polach, począwszy od monitorowania ruchu w sklepie, kończąc na kształtowaniu doświadczeń klienta, może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa. To też rozwiązanie perspektywiczne i przyszłościowe - to właśnie analityka IoT może być ważnym komponentem furturystycznych sklepów bezobsługowych” – dodaje Dagmara Pomirska z Axis Communications.

 

 

Trwałe i elastyczne rozwiązanie

Wymienione możliwości są efektywne kosztowo, łatwe w użyciu oraz pozwalają na dużą elastyczność w dostępie do obrazu z monitoringu z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie.

 

„Wszechstronne systemy monitoringu dają właścicielom małych i średnich firm możliwość inteligentniejszej i spokojniejszej pracy, co może przełożyć się na zwiększone zyski przedsiębiorstwa. Tak elastyczne rozwiązania umożliwiają zachowanie ciągłości rozwoju i bezpieczeństwa firmy, bez względu na zmieniające się potrzeby biznesowe. Elastyczne dostosowanie liczby kamer, wieloosobowy dostęp, możliwości audio i analityki IoT oraz duża przestrzeń dyskowa to ułatwienia pozwalające właścicielom firm skupienie się na podstawowej działalności” – podkreśla Dagmara Pomirska z Axis Communications.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce Biuro prasowe
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).
IT i technologie Showroom VisionCube z Sony Crystal LED
2024-06-27 | 16:15

Showroom VisionCube z Sony Crystal LED

Atutem showroomów jest możliwość przetestowania wysoko zaawansowanych rozwiązań przed zakupem. To szansa na rozmowę z ekspertami, aby pozyskać wiedzę, sprecyzować oczekiwania i na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.