Oszczędność czasu i spokój ducha. Jakie są zalety monitoringu wideo dla MŚP?
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Na właścicielach małych i średnich firm spoczywa wielka odpowiedzialność. Zapewnienie ciągłości działania biznesu, kontrola stanu faktycznego i ryzyko zajścia niechcianego incydentu to jedne z wielu elementów zarządzania przedsiębiorstwem. Wprowadzenie inteligentnych rozwiązań może w pewien sposób przyczynić się do zachowania ciągłości rozwoju firmy. Przykładem są wszechstronne systemy monitoringu wideo, które pozwolą na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w całej firmie oraz stały dozór.
Małe i średnie firmy są kluczowym sektorem dla polskiej gospodarki. Według raportu PARP jest to aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce. Ponad 70% z nich to przedstawiciele branży usługowej i handlowej. Istotne więc jest dbanie o bezpieczeństwo tych biznesów. W dużej mierze to głównie na właścicielu ciąży ogromna odpowiedzialność za funkcjonowanie firmy, która naznaczona jest stałą obawą o to, czy wszystko jest na „swoim miejscu”. Ewentualna kradzież może mieć katastrofalne skutki dla przedstawicieli, zwłaszcza handlu detalicznego, którzy mogą bezpowrotnie stracić część źródła swoich dochodów. Inwestycja w dobrej jakości system monitoringu może zapewnić właścicielom „spokojną głowę”, nawet jeżeli nie są w danym momencie w firmie, a np. na długo wyczekiwanych wakacjach.
Analiza incydentów
Wysokiej jakości system monitoringu wideo pozwala na dokładny przegląd zarejestrowanego wcześniej materiału wizyjnego celem sprawdzenia, jaki incydent zaistniał na terenie firmy. Przykładowo, jeżeli zauważymy nagłe braki w sklepie, przejrzenie nagrania może dostarczyć odpowiedzi czy doszło do kradzieży i kto jej dokonał. Takie rozwiązanie jest cenne także z punktu oceny odpowiedzialności i rozwiązywania sporów.
„Istnieje wiele sytuacji, które mogą wzbudzić potencjalny konflikt. Na przykład, klient, który twierdzi, że został źle obsłużony i nienależycie potraktowany lub dostawca, mówiący, że dostarczył planowaną ilość towaru, a w magazynie jest go znacznie mniej. Zamiast tracić czas na przeliczanie kasy, bądź sprawdzanie co dokładnie zostało dostarczone, właściciel może obejrzeć nagrania z monitoringu, by dowieść prawdy” – mówi Dagmara Pomirska z Axis Communications.
Takie rozwiązanie ważne jest także w kontekście pandemii i związanych z nią obostrzeń. Dzięki systemowi kamer monitoringu można na bieżąco kontrolować liczbę osób w sklepie bądź restauracji oraz to czy klienci przestrzegają aktualnych wytycznych, np. obowiązku noszenia maseczek.
Stały dozór bez względu na to, gdzie się znajdujesz
Wakacje naznaczone stałą obawą o stan przedsiębiorstwa to nie najlepszy sposób na wypoczynek. Aby móc się cieszyć urlopem w pełni i zachować spokój ducha, właściciel firmy może zdalnie, z poziomu swojego smartfona, skorzystać z podglądu na żywo lub przejrzeć nagrania z kamer, by mieć pewność, że wszystko znajduje się na swoim miejscu. Nawet jeśli miałby miejsce jakikolwiek incydent, możliwe jest skonfigurowanie określonych alertów.
Szczególnie istotne jest to w przypadku firm zajmujących się handlem detalicznym. Możliwe jest ustawienie odpowiedniej funkcji w godzinach, gdy sklep jest zamknięty i nikt nie powinien przebywać na miejscu. Podejrzana obecność spowodowałaby wysłanie specjalnego powiadomienia na urządzenie mobilne właściciela firmy, który mógłby natychmiast sprawdzić, czy faktycznie doszło do naruszenia i w porę zareagować. Co więcej, osób upoważnionych do otrzymywania alertów może być więcej, np. kierownicy wyższego szczebla.
W przypadku małych sieci biznesowych, gdzie jedna firma posiada kilka lokalizacji, przydatnym rozwiązaniem może być możliwość przyznawania uprawnień dostępu do kamer wielu użytkownikom. Dzięki temu, zwiększenie poziomu ochrony, bezpieczeństwa i wydajności może być dużo łatwiejsze. Oprócz właścicieli i managerów sklepów, punktów usługowych czy restauracji, dostęp do urządzeń mogą mieć także instalatorzy, aby w odpowiednim czasie przeprowadzić prace konserwacyjne, takie jak aktualizacja systemu. Jest to cenna oszczędność czasu i pieniędzy, ponieważ nie ma konieczności wysyłania na miejsce technika – tego typu prace mogą zostać wykonane zdalnie.
Szerokie możliwości audio i analityki IoT
Kamery sieciowe, oprócz dbania o bezpieczeństwo w firmie, mają wpływ na kształtowanie doświadczeń klientów wykorzystując inteligentne rozwiązania audio i analityki IoT. Systemy audio mogą nie tylko wspierać personel sprzedaży, wysyłając alerty głosowe, np. o aktualnym obłożeniu sklepu i obszarach wymagających większego wsparcia, ale także może być to świetne rozwiązane skierowane doklientów. Muzyka w tle i głosowe komunikaty o okazjach, budują atmosferę pomagającą w podejmowaniu decyzji zakupowych. Analityka IoT natomiast stwarza całe spektrum inteligentnych możliwości wykorzystywanych do precyzyjnej identyfikacji osób przychodzących do sklepu czy zapewniania optymalnych warunków do zakupów, takich jak odpowiednie oświetlenie danej części sklepu czy ustawienia temperatury.
”Rozwój technologii audio i IoT z pewnością przyspieszy zmiany w całej branży retail, zwłaszcza w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Optymalizacja pracy na wielu polach, począwszy od monitorowania ruchu w sklepie, kończąc na kształtowaniu doświadczeń klienta, może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa. To też rozwiązanie perspektywiczne i przyszłościowe - to właśnie analityka IoT może być ważnym komponentem furturystycznych sklepów bezobsługowych” – dodaje Dagmara Pomirska z Axis Communications.
Trwałe i elastyczne rozwiązanie
Wymienione możliwości są efektywne kosztowo, łatwe w użyciu oraz pozwalają na dużą elastyczność w dostępie do obrazu z monitoringu z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie.
„Wszechstronne systemy monitoringu dają właścicielom małych i średnich firm możliwość inteligentniejszej i spokojniejszej pracy, co może przełożyć się na zwiększone zyski przedsiębiorstwa. Tak elastyczne rozwiązania umożliwiają zachowanie ciągłości rozwoju i bezpieczeństwa firmy, bez względu na zmieniające się potrzeby biznesowe. Elastyczne dostosowanie liczby kamer, wieloosobowy dostęp, możliwości audio i analityki IoT oraz duża przestrzeń dyskowa to ułatwienia pozwalające właścicielom firm skupienie się na podstawowej działalności” – podkreśla Dagmara Pomirska z Axis Communications.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.