Komunikaty PR

Otwarte inicjatywy 3DEXPERIENCE Lab w walce z COVID-19

2020-04-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Nazarewicz
East Side Consulting GmbH

Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/

3DEXPERIENCE Lab, otwarte laboratorium innowacji i program akceleracyjny Dassault Systèmes, wraz ze startupami i producentami, podjęło szereg inicjatyw mających na celu zaspokojenie pilnych potrzeb związanych z pandemią COVID-19. Zaangażowane strony współpracują za pośrednictwem platformy 3DEXPERIENCE w zakresie wyszukiwania, analizy przydatności, projektowania, inżynierii i produkcji rozwiązań, które mogą rozwiązać problemy i przynieść korzyści lokalnym szpitalom.  Wybrane inicjatywy:

Wsparcie dla startupów w programie „fast-track” bazującym na „data intelligence”: dedykowana komisja 3DEXPERIENCE Lab została powołana w rekordowo krótkim czasie, a jej zadaniem jest ewaluacja startupów z całego świata zajmujących się rozwiązaniami do walki z COVID-19 pod kątem kwalifikacji do tzw. programu „fast-track”. Startupy wybrano przy użyciu pulpitów „data intelligence” platformy 3DEXPERIENCE oraz wykorzystaniu sieci partnerskiej, tworzącej laboratoryjny inkubator biznesowy. Firmy zyskują dostęp do szeregu aplikacji umożliwiających współpracę w ramach platformy 3DEXPERIENCE, usług marketplace oraz mentoringu ekspertów Dassault Systèmes oraz społeczności 3DEXPERIENCE Lab, aby sprawnie opracowywać swoje rozwiązania.

Innowacje eliminują złożoność produktów i obniżają koszty: inżynierowie, projektanci, producenci, naukowcy, wytwórcy i mali producenci z USA, Wielkiej Brytanii, Indii, Francji i Holandii (a wkrótce także z innych krajów) używają platformy 3DEXPERIENCE, aby wspólnym wysiłkiem tworzyć rozwiązania dla złożonych problemów, z jakimi przyszło nam się zmierzyć podczas bieżącego kryzysu zdrowotnego. Nowoczesne technologie pozwalają m.in. drukować części zamienne w 3D, umożliwiają także tworzenie szybkich projektów do produkcji masek i respiratorów dla lokalnych szpitali. Projekty są udostępniane na platformie w postaci modeli 3D, a ich konstrukcja jest analizowana pod kątem przydatności przez ekspertów branżowych, specjalistów ds. służby zdrowia oraz naukowców z dziedziny medycyny.

Otwarte podejście projektowe: Dassault Systèmes sponsoruje wyzwania o charakterze otwartym na całym świecie oraz wspiera projektantów i inżynierów, udostępniając online środowisko SOLIDWORKS xDesign, aby pomóc im w szybkim opracowywaniu rozwiązań. Eksperci ds. aplikacji SIMULIA współpracują z naukowcami przy symulacjach i ocenie wydajności respiratorów oraz masek. Pierwszymi wyzwaniami są OpenSourceVentilator i Montreal Code Life Challenges.

Synergia ludzi, projektów i produkcji: platforma 3DEXPERIENCE zapewnia globalne mapowanie szpitali, fabryk i laboratoriów, które ułatwia realizację projektów w skali lokalnej. Dostęp do 3DEXPERIENCE Marketplace umożliwia zarządzanie produkcją w trybie online i współpracę między inżynierami i producentami w celu szybkiej produkcji starannie opracowanych projektów, odpowiadających na potrzeby lokalnych szpitali.

Więcej informacji na temat społeczności Dassault Systèmes skupionej wokół COVID-19: https://go.3ds.com/opencovid19

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: East Side Consulting GmbH
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.