Komunikaty PR

Otwarte inicjatywy 3DEXPERIENCE Lab w walce z COVID-19

2020-04-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Nazarewicz
East Side Consulting GmbH

Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/

3DEXPERIENCE Lab, otwarte laboratorium innowacji i program akceleracyjny Dassault Systèmes, wraz ze startupami i producentami, podjęło szereg inicjatyw mających na celu zaspokojenie pilnych potrzeb związanych z pandemią COVID-19. Zaangażowane strony współpracują za pośrednictwem platformy 3DEXPERIENCE w zakresie wyszukiwania, analizy przydatności, projektowania, inżynierii i produkcji rozwiązań, które mogą rozwiązać problemy i przynieść korzyści lokalnym szpitalom.  Wybrane inicjatywy:

Wsparcie dla startupów w programie „fast-track” bazującym na „data intelligence”: dedykowana komisja 3DEXPERIENCE Lab została powołana w rekordowo krótkim czasie, a jej zadaniem jest ewaluacja startupów z całego świata zajmujących się rozwiązaniami do walki z COVID-19 pod kątem kwalifikacji do tzw. programu „fast-track”. Startupy wybrano przy użyciu pulpitów „data intelligence” platformy 3DEXPERIENCE oraz wykorzystaniu sieci partnerskiej, tworzącej laboratoryjny inkubator biznesowy. Firmy zyskują dostęp do szeregu aplikacji umożliwiających współpracę w ramach platformy 3DEXPERIENCE, usług marketplace oraz mentoringu ekspertów Dassault Systèmes oraz społeczności 3DEXPERIENCE Lab, aby sprawnie opracowywać swoje rozwiązania.

Innowacje eliminują złożoność produktów i obniżają koszty: inżynierowie, projektanci, producenci, naukowcy, wytwórcy i mali producenci z USA, Wielkiej Brytanii, Indii, Francji i Holandii (a wkrótce także z innych krajów) używają platformy 3DEXPERIENCE, aby wspólnym wysiłkiem tworzyć rozwiązania dla złożonych problemów, z jakimi przyszło nam się zmierzyć podczas bieżącego kryzysu zdrowotnego. Nowoczesne technologie pozwalają m.in. drukować części zamienne w 3D, umożliwiają także tworzenie szybkich projektów do produkcji masek i respiratorów dla lokalnych szpitali. Projekty są udostępniane na platformie w postaci modeli 3D, a ich konstrukcja jest analizowana pod kątem przydatności przez ekspertów branżowych, specjalistów ds. służby zdrowia oraz naukowców z dziedziny medycyny.

Otwarte podejście projektowe: Dassault Systèmes sponsoruje wyzwania o charakterze otwartym na całym świecie oraz wspiera projektantów i inżynierów, udostępniając online środowisko SOLIDWORKS xDesign, aby pomóc im w szybkim opracowywaniu rozwiązań. Eksperci ds. aplikacji SIMULIA współpracują z naukowcami przy symulacjach i ocenie wydajności respiratorów oraz masek. Pierwszymi wyzwaniami są OpenSourceVentilator i Montreal Code Life Challenges.

Synergia ludzi, projektów i produkcji: platforma 3DEXPERIENCE zapewnia globalne mapowanie szpitali, fabryk i laboratoriów, które ułatwia realizację projektów w skali lokalnej. Dostęp do 3DEXPERIENCE Marketplace umożliwia zarządzanie produkcją w trybie online i współpracę między inżynierami i producentami w celu szybkiej produkcji starannie opracowanych projektów, odpowiadających na potrzeby lokalnych szpitali.

Więcej informacji na temat społeczności Dassault Systèmes skupionej wokół COVID-19: https://go.3ds.com/opencovid19

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: East Side Consulting GmbH
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.