PANASONIC WPROWADZA NOWĄ SERIĘ MONITORÓW PROFESJONALNYCH VF2 NA RYNEK EUROPEJSKI
Panasonic ogłosił w poniedziałek rozpoczęcie sprzedaży w Europie flagowej serii profesjonalnych monitorów LCD do tworzenia ścian video. Dzięki najcieńszej na rynku ramce monitory VF2H i VF2 pozwalają uzyskać niemal jednolity obraz wyświetlany na kilku ekranach, dzięki czemu idealnie sprawdzą się w branży handlu detalicznego, przestrzeniach publicznych, pomieszczeniach kontrolnych czy salach posiedzeń.
Przy tworzeniu dużych, efektownych instalacji digital signage w pomieszczeniach można zauważyć liczne zalety modeli serii VF2 w porównaniu ze ścianami video złożonymi z monitorów LED. Obrazy oglądane z mniejszej odległości są wyraźniejsze, co ma szczególne znaczenie w przypadku pomieszczeń kontrolnych i sal konferencyjnych. Są też lepiej widoczne dla osób patrzących na ekran z boku pod kątem. Z praktycznego punktu widzenia monitory zapewniają więcej opcji łączności oraz charakteryzują się mniejszą głębokością, co jest szczególnie istotne w kontekście montażu w ścianach. Urządzenia mają wbudowane funkcje awaryjnego przełączania sygnału, dzięki czemu stanowią niezawodne rozwiązanie odpowiednie do ciągłej pracy w trybie całodobowym.
Spektakularny obraz wielkoformatowy
Dzięki wyjątkowo wąskiej ramce monitorów VF2H i VF2 firmy Panasonic odstęp między obrazami ma zaledwie 0,88 mm [1], co sprawia, że staje się praktycznie niewidoczny. Nawet z bliska obramowania monitorów są praktycznie niedostrzegalne, dzięki czemu uzyskuje się jednolity, robiący niesamowite wrażenie obraz wielkoformatowy.
55-calowe praktycznie bezramkowe wyświetlacze D-LED LCD zapewniają najwyższej jakości obraz o jasności 700 cd/m² (model VH2H) lub 500 cd/m² (model VF2). Aby zapewnić doskonałą widoczność niezależnie od kąta patrzenia, oba modele wyposażono w panel IPS z powłoką antyodblaskową, która rozprasza światło słoneczne i sztuczne oraz niweluje refleksy zewnętrzne. Dzięki takiemu rozwiązaniu nowe monitory Panasonic doskonale sprawdzają się w pomieszczeniach kontrolnych i przestrzeniach publicznych.
Zoptymalizowane pod kątem ostrości i jakości obrazu oraz niezawodności
Każdy wyświetlacz stosowany w instalacji wieloekranowej jest wstępnie skalibrowany z myślą o zminimalizowaniu różnic kolorystycznych, co przekłada się na stałą, spójną jakość obrazu i łatwą konfigurację. Dzięki automatycznej korekcie jasności urządzenia z obu serii automatycznie przyjmują prawidłową jasność podświetlenia, zapewniając wysoki kontrast przy zoptymalizowanym poborze mocy przez dłuższy czas.
Łatwa konfiguracja
Wyświetlacze wykorzystują technologię DIGITAL LINK, która ułatwia instalację i konfigurację. Oparta na technologii HDBaseT łączność DIGITAL LINK umożliwia transmisje sygnałów audio, video oraz poleceń sterujących na bardzo dużych odległościach. Można ją również zastosować do szeregowego połączenia wielu wyświetlaczy za pomocą pojedynczego kabla, co eliminuje konieczność stosowania rozdzielaczy video i innych urządzeń do przekazywania sygnałów.
Dzięki wbudowanej funkcji awaryjnego przełączania w przypadku wystąpienia przerwy w przesyłaniu głównych sygnałów video i audio system natychmiast przełączy się na sygnały zastępcze. Jeśli sygnały główne zostaną przywrócone, wyświetlany będzie oryginalny obraz. Dzięki temu urządzenia z tej serii doskonale nadają się do pomieszczeń kontrolnych i do innych zastosowań, w których kluczowa jest nieprzerwana praca.
Seria VF2 łączy nowoczesny design z niezawodnością oraz łatwą instalacją i konfiguracją. Dzięki tym urządzeniom można generować obrazy wielkoformatowe, które po prostu trzeba zobaczyć, by uwierzyć – mówi Florence Antony, European Marketing Manager w dziale wyświetlaczy płaskoekranowych Panasonic Visual System Solutions.
W Europie seria VF2 będzie dostępna w sprzedaży w maju. Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://business.panasonic.co.uk/visual-system/th-55vf2
[1] * Odległość między ekranami oznacza łączną szerokość sąsiadujących ze sobą ramek (w pionie lub poziomie) dwóch wyświetlaczy w konfiguracji ściany video. Odległość pomiędzy wyświetlaczami nie jest brana pod uwagę. Należy pamiętać, że w przypadku instalowania kilku wyświetlaczy konieczne jest zachowanie odstępu co najmniej 0,5 mm.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.