PANASONIC ZACHĘCA NABYWCÓW SPRZĘTU IT DO DŁUŻSZEGO UŻYTKOWANIA SWOICH URZĄDZEŃ
Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Panasonic TOUGHBOOK, nabywcy sprzętu IT w Europie wymieniają swoje urządzenia mobilne średnio co 4 lata, pomimo rosnącej presji związanej ze zrównoważonym rozwojem. Oczekują też, że producenci będą wspierać urządzenia przez nieco ponad trzy lata od premiery produktu.
Pomimo rosnącej świadomości dotyczącej kwestii zrównoważonego rozwoju i ogólnej chęci dłuższego korzystania z urządzeń, w całej Europie wciąż dominuje trend wymiany urządzeń i technologii średnio co 4 lata, mówi Lisbeth Lashmana, szefowa marketingu Panasonic TOUGHBOOK na Europę. W rzeczywistości, dzięki nowej modułowej konstrukcji mobilnych urządzeń komputerowych i rozszerzonemu wsparciu dostępnemu dla najnowszego wzmocnionego sprzętu mobilnego, naprawdę istnieje możliwość, aby organizacje przedłużyły żywotność technologii wykorzystywanej przez pracowników, uprościły zarządzanie i zoptymalizowały całkowity koszt posiadania i użytkowania, dodaje Lashmana.
W Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech 750 nabywców technologii mobilnych w firmach zatrudniających ponad 50 pracowników z sektora usług komunalnych, ratownictwa medycznego, opieki zdrowotnej, logistyki, produkcji i budownictwa zostało niezależnie przepytanych przez Opinion Matters, na potrzeby badań zleconych przez Panasonic TOUGHBOOK. Pięć najważniejszych czynników branych pod uwagę przez nabywców urządzeń komputerowych dla mobilnych pracowników to bezpieczeństwo (23,7%), niezawodność (23,7%), wydajność (22,9%), żywotność baterii (19,3%), wytrzymałość (18,7%) oraz koszt początkowy (18,3%).
Co zaskakujące, ze sporządzonego raportu wynika, że połowa nabywców tego typu sprzętu nadal nie pilotuje nowych urządzeń komputerowych z użytkownikami przed zakupem.
Średnio firmy wspierają 2-3 różne typy mobilnych urządzeń komputerowych w swojej organizacji, od laptopów i tabletów po mobilne stacje robocze i urządzenia typu wearables.
Uznając rosnącą świadomość w zakresie bezpieczeństwa, około 70% respondentów uznało regularne aktualizacje Biosu, Firmware'u i sterowników za ważne, przy czym przeciętnie aktualizacje odbywają się 2,5-3 razy w roku, a ich wdrożenie zajmuje średnio 4 dni w roku.
Przy dzisiejszych możliwościach technologicznych firmy na całym świecie mają ogromnę szansę, aby zmienić swoje podejście do zakupu technologii dla pracowników mobilnych i iść z duchem zrównoważonego rozwoju, podsumowuje Lisbeth. Angażując pracowników w projekty pilotażowe przed zakupem, nabywcy sprzętu mogą upewnić się, że urządzenia są idealnie dopasowane do potrzeb użytkowników. Po drugie, kupując najnowsze urządzenia o modułowej konstrukcji, użytkownicy w terenie mogą modyfikować i dostosowywać technologię do różnych wymagań lub wykorzystać ją później do innych celów w firmie. W połączeniu z niesamowitą wydajnością procesora i pamięci dostępną w najnowszej generacji urządzeń, z możliwością rozbudowy w razie potrzeby oraz długoterminowym rozszerzonym wsparciem oferowanym przez producentów takich jak Panasonic, istnieją powody do optymizmu. Wszystkie czynniki są teraz spełnione, aby organizacje mogły przedłużyć użyteczność swoich mobilnych urządzeń komputerowych – w wielu przypadkach o lata, dodaje Lisbeth.
Panasonic niedawno rozszerzył swoją ofertę wytrzymałych modułowych laptopów i tabletów o zaktualizowany model TOUGHBOOK 55, wprowadzenie wytrzymałego tabletu TOUGHBOOK G2 oraz wprowadzenie na rynek TOUGHBOOK 40, ostatecznego 14-calowego modułowego wytrzymałego notebooka zaprojektowanego dla branży obronnej i idealnego dla policji oraz służb użyteczności publicznej. Aby zapewnić bezpieczeństwo i długie użytkowanie urządzeń, Panasonic TOUGHBOOK oferuje wsparcie techniczne dla swoich produktów przez kolejne pięć lat po wycofaniu ich ze sprzedaży. Dodatkowo, gwarancje Panasonic TOUGHBOOK ProTect mogą być przedłużone nawet o pięć lat dla wszystkich urządzeń.
Pełna treść raportu The Sustainability Gap – Breaking the four-year technology refresh cycle dostępna jest na stronie Panasonic.
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.