Petgram przygotowuje się do kampanii crowdinvestingowej
Warszawski startup Petgram jako pierwszy na świecie, połączył wielofunkcyjny portal społecznościowy dedykowany właścicielom zwierząt z obrożą lokalizującą GPS. Działająca na prężnie rozwijającym się rynku pet-tech firma w IV kw. br. planuje przeprowadzenie oferty publicznej akcji w formie kampanii crowdinvestingowej na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC - CrowdConnect. Umożliwi ona dalszy rozwój aplikacji, wsparcie jej działań marketingowych i ekspansję na nowych rynkach.
- Chcemy w pełni wykorzystać to, że działamy na niszowym rynku z ogromnym potencjałem rozwojowym. Świadomość dotycząca tego, jak ważna jest troska o zdrowie i bezpieczeństwo naszych czworonogów, z roku na rok rośnie. Jako Petgram planujemy dalszy rozwój naszej aplikacji, wzbogacenie jej o nowe funkcjonalności oraz intensywne działania marketingowe, które pomogą nam dotrzeć do kolejnych miłośników zwierząt, również poza granicami Polski. W tym celu w IV kwartale tego roku planujemy pozyskanie kapitału poprzez publiczną emisję akcji, na platformie inwestycyjnej należącej do DM INC - CrowdConnect - mówi Jordan Wojsym-Antoniewicz, prezes zarządu Petgram S.A.
Środki od inwestorów spółka zamierza przeznaczyć również na przejęcie jednej z platform, której głównym celem jest pomoc bezdomnym zwierzętom w szybkim znalezieniu kochających właścicieli. W planach Petgrama jest także opracowanie i wdrożenie anglojęzycznej wersji aplikacji, która jeszcze bardziej wzmocni ekspansję firmy na zagranicznych rynkach. W pomysł zwierzęcego startupu uwierzył już - założony i prowadzony przez kobiety - fundusz Black Swan oraz Aniołowie Biznesu.
Petgram to pierwszy na świecie portal połączony z nowoczesną obrożą wyposażoną w lokalizator GPS, który zgromadził do tej pory prawie 30 tys. osób. Są to użytkownicy z Polski, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Włoch, czy Wielkiej Brytanii. Petgram oferuje liczne funkcje społecznościowe, takie jak m.in. możliwość stworzenia profilu dla swojego pupila, obserwowanie znajomych, udostępnianie postów, ich komentowanie oraz polubienie poprzez symbol łapki. Aplikacja w połączeniu z lokalizatorem GPS Petgram daje również pełny nadzór nad czworonogiem, pozwalając na śledzenie jego lokalizacji przez 24 godziny na dobę.
- Dane pokazują, że tylko w Polsce 52% populacji posiada psa lub kota. Dla właścicieli zwierząt, którymi również jesteśmy, bardzo ważne jest ich bezpieczeństwo. Taka właśnie idea towarzyszyła nam, tworząc Petgram. Niestety ze statystyk wynika, że aż 90% zaginionych czworonogów nigdy nie wraca do domu - mówi Bartosz Kotliński, członek rady nadzorczej Petgram S.A. - Bardzo cieszy nas pozytywny feedback od naszych odbiorców, których zdaniem proponowane przez nas rozwiązanie sprawdza się i jest przydatne - dodaje Bartosz Kotliński.
Spółka Petgram w przyszłości planuje także debiut na rynku NewConnect.
Z raportu opracowanego przez Global Market Insights wynika, że wartość rynku technologii dla zwierząt domowych może sięgnąć w 2028 roku nawet 20 miliardów dolarów. Analitycy przewidują także, że rosnąca adopcja czworonogów w połączeniu z dalszym postępem technologicznym, będzie napędzać rozwój branży pet-tech. W 2021 roku jej wartość wyniosła ponad 5 miliardów dolarów.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.