Komunikaty PR

Platforma najmu elektroniki Plenti otwiera się na współpracę z firmami

2023-06-23  |  07:00
Biuro prasowe

Program PlentiPartners to nowa oferta dla przedsiębiorców, którą wprowadza Plenti – lider rynku w dziedzinie najmu elektroniki użytkowej. Dzięki uczestnictwu w programie można zarabiać na wynajmie smartfonów, laptopów, konsoli do gier i innych urządzeń na platformie Plenti. Z tego tytułu partnerzy mogą liczyć na stałe wynagrodzenie w wysokości nawet 16,8 proc. rocznie.

Plenti to platforma technologiczna, która umożliwia korzystanie z elektroniki użytkowej w modelu subskrypcyjnym. Klienci mogą wynająć urządzania na okres od miesiąca do jednego roku. Największą popularnością cieszą się flagowe modele smartfonów, laptopy oraz akcesoria do rozrywki, jak konsole do gier czy okulary VR. 

Firma działa na rynku od pięciu lat i ma już ponad 150 tys. użytkowników. Ich liczba szybko rośnie i do końca roku może przekroczyć próg 200 tys. użytkowników. W odpowiedzi na rosnący popyt, Plenti otwiera się na współpracę z innymi przedsiębiorcami. W tym celu uruchomiło program partnerski PlentiPartners. 

- Z roku na rok rośnie liczba Polaków, którzy chcą mieć dostęp do elektroniki bez kupowania jej na własność. Ten trend jest szczególnie widoczny wśród młodszych konsumentów, którzy preferują elastyczny dostęp do pożądanych urządzeń i chcą z nich korzystać wtedy, kiedy faktycznie mają taką potrzebę. To nowy, szybko rosnący i wciąż niezagospodarowany w pełni rynek. By wykorzystać jego potencjał postanowiliśmy stworzyć program PlentiPartners i otworzyć naszą platformę najmu na innych przedsiębiorców – mówi Wojciech Rokosz, prezes Plenti.   

Program PlentiPartners jest przeznaczony dla przedsiębiorców, którzy są aktywnymi płatnikami podatku VAT. Po przystąpieniu do niego kupują oni – za pośrednictwem Plenti – urządzenia na wynajem. Następnie Plenti dzierżawi od nich elektronikę, która trafia do puli, dostępnej dla klientów platformy. W ramach umowy dzierżawy Plenti wypłaca partnerom stałe wynagrodzenie z tytułu czynszu. 

W zależności od warunków współpracy z partnerem wysokość wynagrodzenia wynosi rocznie od 12%  (dla umowy na 24 miesiące) do maksymalnie 16,8%  (dla umowy na 36 miesięcy). Przez cały okres dzierżawy sprzęt jest ubezpieczony i serwisowany przez Plenti. Platforma odpowiada także za wszystkie operacje związane z obsługą wynajmu. Po zakończeniu umowy Plenti odkupuje urządzenia od partnera. 

- Pięć lat doświadczenia w rozwoju usługi najmu elektroniki pozwoliło nam zdobyć głęboką wiedzę o potrzebach i zachowaniach klientów. Dzięki temu oferujemy tylko te urządzenia, które cieszą się ich zainteresowaniem. Średnio wynajmujemy sprzęt pięć razy w okresie jego dostępności na naszej platformie. Taka częstotliwość pozwala nie tylko na szybkie pokrycie kosztów zakupu, ale także generuje atrakcyjne marże, którymi chcemy dzielić się z partnerami programu PlentiPartners – mówi Wojciech Rokosz. 

Według danych Plenti, średni okres wynajmu elektroniki przez klientów wynosi cztery miesiące. Jego długość zależy jednak od kategorii sprzętu. Na krótki okres – najczęściej miesiąca – klienci wynajmują urządzenia do domowej rozrywki (np. konsole do gier, okulary VR, projektory) lub sprzęt związany z wakacyjnymi wyjazdami (kamery sportowe, drony czy rowery elektryczne). 

Na drugim końcu skali są flagowe modele smartfonów najpopularniejszych marek czy laptopy biznesowe, wynajmowane na okres 12 miesięcy. Z tej usługi najczęściej korzystają osoby prowadzące działalność gospodarczą i firmy, dla których terminowy najem elektroniki jest interesującą alternatywą wobec jej zakupu lub leasingu.

Startowi PlentiPartners towarzyszy uruchomienie nowej platformy internetowej dla partnerów, dzięki której w automatyczny sposób mogą oni przystąpić do programu. Jest to druga wersja serwisu dla współpracujących z Plenti przedsiębiorców. Pierwsza została uruchomiona w drugiej połowie 2022 roku, kiedy rozpoczął się pilotaż programu. Jego efektem jest pozyskanie kilkudziesięciu partnerów.  

Plenti działa na polskim rynku od pięciu lat. Przez ten czas platforma najmu pozyskała od inwestorów – funduszy VC i osób prywatnych – ponad 30 mln zł. W ostatniej rundzie, która została ogłoszona w lutym tego roku, do firmy popłynęło 23,5 mln zł (5 mln euro). Rundzie przewodził fundusz 4growth VC, przy udziale Montis Capital. Finansowanie zapewnił też NIF, aniołowie biznesu, w tym Piotr Biało (CFO i współzałożyciel Docplanner) i Kuba Filipowski (współzałożyciel Netguru) oraz dotychczasowi inwestorzy, którzy wspierają Plenti od rundy pre-seed, m.in. AIP Seed, twórcy grupy Blix oraz założyciele Allegro.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.