Komunikaty PR

Podczas spotkań online 63 proc. osób rozpraszają szepty i inne hałasy w tle

2022-07-18  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Krzeska
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Jednocześnie 60 proc. osób przed spotkaniem online sprawdza, czy ich sprzęt działa poprawnie, a 70 proc. przygotowuje wcześniej pliki, które będą potrzebne podczas wydarzenia.

Polski ClickMeeting opracował poradnik “Webinar idealny. 10 rad dla prezentera” dla prowadzących webinary i spotkania online. Materiał został stworzony w oparciu o najnowsze badanie, które firma przeprowadziła w czerwcu 2022 roku. Dodatkowo 28 lipca o godzinie 15.00 odbędzie się webinar ClickMeeting, na którym zostanie omówiony poradnik.

Szepty i inne hałasy w tle rozpraszają 63 proc. badanych

Przygotowując się do spotkania online, warto wziąć pod uwagę to, co najczęściej rozprasza uczestników i wyeliminować te rzeczy. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting, aż 63 proc. badanych rozpraszają szepty i inne hałasy w tle, zaraz za nimi wśród najbardziej rozpraszających czynników znalazły się włączone mikrofony u osób, które w danym momencie nie uczestniczą w rozmowie (53 proc.) oraz sytuacje, w których osoba prowadząca nie ma wcześniej przygotowanych materiałów, z których chce skorzystać podczas spotkania (31 proc.).

Kolejnymi rozpraszającymi czynnikami, które wskazywali badani, są: wyłączone kamery u większości uczestników (25 proc.), sytuacje, w których prowadzący nie patrzy w kamerę (22 proc.), nieodpowiednie tło prowadzącego (20 proc.) oraz ubiór prowadzącego (12 proc.).

Wydarzenia i spotkania online na stałe wpisały się w naszą rzeczywistość. Nic więc dziwnego, że uczestnicy takich spotkań z czasem zaczęli szukać zasad, które określałyby etykietę online. Nasz ostatni raport doskonale pokazuje, co ankietowanym przeszkadza, co ich rozprasza i czego oczekują od prowadzących. Na bazie tej wiedzy opracowaliśmy poradnik “Webinar idealny. 10 rad dla prezentera”, który z pewnością posłuży tym osobom, które często występują w roli prowadzącego lub moderatora spotkań online – komentuje Martyna Grzegorczyk, Communication Manager ClickMeeting.

Aż 70 proc. badanych przygotowuje dokumenty przed spotkaniami online

Brak przygotowanych wcześniej materiałów przez osobę prowadzącą znalazł się wśród najczęściej wymienianych czynników, które rozpraszają uczestników spotkań online. Co ciekawe jednocześnie 70 proc. badanych odpowiedziało, że przed każdym spotkaniem przygotowuje wcześniej dokumenty, które będą potrzebne. Jednocześnie 60 proc. badanych sprawdza, czy sprzęt działa poprawnie.

Przygotowane wcześniej dokumenty i sprawnie działający sprzęt to podstawa. Każdy prowadzący spotkania online powinien zadbać o te sprawy, zanim rozpocznie wydarzenie. Bardzo ważnym czynnikiem jest również zadbanie o jakość dźwięku i obrazu oraz dobre poznanie platformy, z której się korzysta. Mocno irytujące jest, gdy prowadzący podczas spotkania traci czas na szukanie jakiejś funkcji w programie, z którego korzysta. Platforma ClickMeeting jest pod tym względem bardzo intuicyjna, a dodatkowo zadbaliśmy o opcje testera AV, dzięki któremu jednym kliknięciem można sprawdzić, czy urządzenia działają w odpowiedni sposób – komentuje Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager w ClickMeeting.

Uśmiecham się i przepraszam – tak w sytuacjach kryzysowych reaguje 70 proc. ankietowanych

ClickMeeting zapytał ankietowanych o to, w jaki sposób reagują, gdy podczas wydarzenia online wydarzy się coś nieoczekiwanego. Najczęściej padająca odpowiedzią (70 proc.) było: uśmiecham się i przepraszam. Bez słowa wstaje i idzie rozwiązać problem 7 proc. ankietowanych, a 6 proc. udaje, że nic się nie dzieje i w ogóle nie reaguje. Natomiast 17 proc. osób odpowiedziało, że nigdy nie przytrafiła im się taka sytuacja.

To o co warto również zadbać, to kwestie nagrywania spotkań online. Chodzi o informowanie użytkowników o fakcie nagrywania. Wiele osób o tym zapomina, tymczasem, jak wynika z raportu ClickMeeting aż 96 proc. badanych oczekuje, że prowadzący wydarzenie online poinformuje ich o zamiarze nagrywania spotkania. Jak podkreśla radca prawny w ClickMeeting, Anna Zielińska, dzięki temu użytkownik będzie mógł świadomie podjąć decyzję, czy chce udostępnić swój wizerunek, a prowadzący uniknie późniejszych ewentualnych nieporozumień prawnych.

ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal
IT i technologie Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego
2024-07-22 | 14:00

Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego

TOUGHBOOK G2 firmy Panasonic został wyróżniony w konkursie Best of Industry Award – MM Poland, którego nominacje ogłoszono 8 lipca przez MM Magazyn Przemysłowy. Konkurs
IT i technologie PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta
2024-07-22 | 11:00

PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta

Marka PowerWalker ma w swojej ofercie wiele sprawdzonych zasilaczy awaryjnych. Najnowszy jej produkt skierowany jest dla tych, którzy wymagają nie tylko niezawodności, ale również

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.