Podgrzewacz CWU z wysoko wydajną pompą ciepła
Nowa pompa ciepła Panasonic do podgrzewania wody jest świetnym rozwiązaniem dla każdego domu. Dostępne w wariantach 200 lub 270 litrów, pompy zapewniają wysoką wydajność na poziomie A+ i zmniejszony o 75% pobór energii w porównaniu z tradycyjnymi elektrycznymi urządzeniami do ogrzewania wody.
Łatwy montaż i dopasowanie do indywidualnych potrzeb
Nowa pompa zapewnia aż trzy możliwości montażu – bez obudowy (powietrze otaczające), z obudową (2 kanały – wlot / wylot) i częściowo w obudowie (1 kanał – wylot powietrza). Tym samym urządzenie można dostosować do indywidualnych potrzeb, jak zastosowanie na małych powierzchniach, przy niskich sufitach i w narożnikach. Modele oferują także cztery tryby robocze – automatyczny, manualny, Boost (szybki podgrzew) i tryb wakacyjny. Ponadto pompa jest przyjazna dla środowiska, ponieważ nie zawiera CFC.
Rozwiązanie wysokiej jakości
Wersja 270C1F (270-litrowa) zapewnia jeszcze wyższą wydajność, dzięki dodatkowej wężownicy oraz dwóm dodatkowym trybom pracy: wspomagające źródło ciepła i praca z panelami słonecznymi. Najwyższą jakość gwarantuje także wewnętrzna emaliowana powłoka zbiornika oraz związki dielektryczne w orurowaniu, zapobiegające korozji.
Zaawansowane rozwiązania dla użytkownika
Urządzenie jest wyposażone w cyfrowy panel sterowania z opcją kontroli poboru prądu, umożliwiający łatwą i intuicyjną obsługę. Posiada także zawór bezpieczeństwa na wypadek awarii lub wzrostu ciśnienia.
Więcej informacji na temat systemów klimatyzacji i ogrzewania Panasonic można znaleźć na stronie: http://www.aircon.panasonic.eu/PL_pl/.
Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu
Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
TomTom i East View Geospatial łączą siły
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku
Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.
Bankowość
Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych
– Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.
Przemysł
W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu
Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.