Komunikaty PR

Polacy coraz chętniej korzystają z usług online na żądanie

2022-02-14  |  12:00
Biuro prasowe

Ostatnie dwa lata to ogromny wzrost popularności e-commerce w Polsce. Polacy masowo zaczęli kupować w internecie nie tylko ubrania, dodatki czy elektronikę, ale również żywność i pozostałe podstawowe artykuły pierwszej potrzeby. Rosnący trend cyfryzacji kolejnych aspektów życia codziennego wyraźny jest również w sposobie wyszukiwania i kupowania wszelkiego typu usług. Z pomocą wyspecjalizowanych serwisów internetowych coraz większa liczba osób znajduje, rezerwuje i nabywa usługi w wielu segmentach rynku, jak  np. budowy i remonty, usługi księgowe, porady prawne, szeroko pojęte usługi dla domu, transport, czy pielęgnacja zdrowia i urody. Ten silny trend buduje rynek tzw. usług online na żądanie, na którym usługobiorca znajduje dzięki serwisowi internetowemu dedykowaną dla siebie konkretną usługę.

 

  • Według danych Oferteo.pl, wiodącego w Polsce internetowego reverse marketplace – działającego w modelu na żądanie w segmencie firm usługowych, w ciągu ostatnich dwóch lat liczba nawiązanych za pośrednictwem serwisu kontaktów pomiędzy zleceniodawcami a wykonawcami wzrosła ponad 2-krotnie.
  • Eksperci z Infinity Research szacują, że wielkość całego rynku usług oferowanych online na żądanie w Polsce wyniosła w 2020 r. 9,9 mld USD, według estymacji w 2021 r. rynek wzrósł o 25 proc. do 12,4 mld USD. Prognozy są bardzo optymistyczne, analitycy przewidują, że do 2025 r. osiągnie on wartość 76 mld USD (CAGR 50,3 proc.).

 

Ostatnie 24 miesiące to bez wątpienia korzystny czas dla całego szerokiego segmentu e-commerce. Jednak pandemia COVID-19 jedynie przyśpieszyła i tak już dynamicznie rosnący rynek. Konsumenci, którzy nie mieli wcześniej styczności z e-handlem czy poszukiwaniem i nabywaniem usług w internecie, mogli poznać niekwestionowane zalety tego kanału, dzięki czemu po „odmrożeniu” gospodarki zostali nadal w świecie online.

 

- Praktycznie od początku e-commerce w Polsce przyglądam się temu rynkowi i muszę stwierdzić, że tak dynamicznych zmian jak w ostatnich 2 latach jeszcze nie widziałem. Równocześnie, co jest naturalnie zrozumiałe, rosną wymagania klientów. Niegdyś dostawa produktów w 24h była mocnym wyróżnikiem, dziś jest już niemal standardem. Co więcej wykształca się q-commerce (ang. quick commerce), czyli dostawa nawet w kilkanaście minut. – komentuje Karol Grygiel, członek zarządu odpowiedzialny za dział marketingu Oferteo.

 

Platforma Oferteo.pl również stawia na szybkość. Działa ona w modelu na żądanie, gdzie zlecający określa potrzebę, a wykonawcy składają mu oferty. Dzięki temu, jedno zlecenie umożliwia otrzymanie wielu natychmiastowych, dostosowanych ofert, z których może wybrać zleceniodawca.

- Pojęcie reverse marketplace jest bardzo szerokie. Dotyczy bardzo zróżnicowanych segmentów rynku działających w modelu na żądanie, na którym działają takie firmy jak Uber, Booksy czy właśnie Oferteo. Nasza marka jest liderem na rynku usług, pod względem liczby wizyt użytkowników, gdzie zleceniodawca określa szczegóły zlecenia oraz termin wykonania usługi, po czym otrzymuje konkretne oferty od wykonawców. Ta forma znacznie skraca proces wyszukiwania i wyboru odpowiedniego wykonawcy przez zleceniodawcę. Z drugiej strony wykonawcy mają dostęp do konkretnych, sparametryzowanych zleceń. – dodaje Karol Grygiel.

 

Rosnąca penetracja i świadomość e-commerce w Polsce, postępująca cyfryzacja codziennego życia, a także wygoda oraz wzrost zamożności społeczeństwa mają wpływ na coraz większe zainteresowanie usługami online na żądanie w Polsce. Analizy Infiniti Research wskazują, że globalny i europejski rynek usług dla domu oferowanych online na żądanie będzie bardzo dynamicznie rósł, przede wszystkim dzięki wygodzie i szybkości znajdywania oraz dużej dostępności specjalistów. Serwisy oferujące usługi online na żądanie na świecie zapewniają w wielu przypadkach dostęp do szerokiej gamy usług, co ogranicza potrzebę korzystania z wielu serwisów jednocześnie. Platforma Oferteo.pl szczególnie wyróżnia się w tym zakresie, ponieważ obok typowych usług dla domu, jak sprzątanie czy naprawy, dostarczanych również przez inne serwisy w Polsce, pozwala na znalezienie wykonawców do szerokiego spektrum innych zadań, od remontów i budowy domu, robienia mebli na wymiar, czy opieką nad ogrodami.

 

- Każdy z nas z pewnością spotkał się z problemem znalezienia odpowiedniego wykonawcy do realizacji różnych usług, mam tu na myśli np. stworzenie strony internetowej, projektu aranżacji wnętrz czy znalezienie adwokata. Z reguły bazuje się na poleceniach lub pozostaje nam szukać odpowiedniej firmy w wyszukiwarce. O wiele prościej i szybciej jest znaleźć danego wykonawcę poprzez marketplace dla usług. – mówi Karol Grygiel.

 

Oferteo.pl współpracuje z prawie 500 tys. wykonawcami i dostawcami. Dzięki tak dużej bazie platforma może się pochwalić 10 milionami nawiązanych kontaktów pomiędzy zlecającymi a wykonawcami od początku swojej działalności. W 2021 r. platformę Oferteo.pl odwiedziło blisko 27 mln użytkowników.

 

- Łączymy zleceniodawców z wykonawcami w wielu branżach. Wiodące z nich to m.in. budowa domów, odnawialne źródła energii, remonty i wykończenie wnętrz, kredyty, leasing, porady prawne, księgowość, tworzenie stron internetowych, czy sprzątanie. – komentuje Karol Grygiel.

 

W ostatnim roku obrotowym (zakończonym 31.03.2021) Oferteo.pl pomogło nawiązać kontakt pomiędzy zleceniodawcami i wykonawcami 2,5 mln razy, z kolei liczba zleceń wyniosła 1,35 mln.
 

 

***

O spółce

Oferteo.pl to wiodący w Polsce internetowy reverse marketplace – działający w modelu na żądanie w segmencie firm usługowych. Od blisko dekady Oferteo jest zdecydowanym liderem w kraju pod względem liczby wizyt użytkowników w porównaniu do bezpośredniej konkurencji. Od początku swojej działalności Oferteo pozwoliło nawiązać 10 mln kontaktów między zlecającymi i wykonawcami. W ostatnim roku obrotowym zakończonym 31 marca 2021 r. obsłużonych zostało 1,35 mln zleceń. Platforma Oferteo.pl łączy zleceniodawców z wykonawcami w prawie 900 kategoriach. Wiodące z nich dotyczą usług budowlanych (m.in. budowa domów, odnawialne źródła energii, remonty i wykończenia wnętrz), usług finansowych i prawnych (m.in. kredyty, leasing i porady prawne) oraz usług dla firm (m.in. księgowość, strony internetowe i sprzątanie).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.