Komunikaty PR

Polacy coraz chętniej korzystają z usług online na żądanie

2022-02-14  |  12:00
Biuro prasowe

Ostatnie dwa lata to ogromny wzrost popularności e-commerce w Polsce. Polacy masowo zaczęli kupować w internecie nie tylko ubrania, dodatki czy elektronikę, ale również żywność i pozostałe podstawowe artykuły pierwszej potrzeby. Rosnący trend cyfryzacji kolejnych aspektów życia codziennego wyraźny jest również w sposobie wyszukiwania i kupowania wszelkiego typu usług. Z pomocą wyspecjalizowanych serwisów internetowych coraz większa liczba osób znajduje, rezerwuje i nabywa usługi w wielu segmentach rynku, jak  np. budowy i remonty, usługi księgowe, porady prawne, szeroko pojęte usługi dla domu, transport, czy pielęgnacja zdrowia i urody. Ten silny trend buduje rynek tzw. usług online na żądanie, na którym usługobiorca znajduje dzięki serwisowi internetowemu dedykowaną dla siebie konkretną usługę.

 

  • Według danych Oferteo.pl, wiodącego w Polsce internetowego reverse marketplace – działającego w modelu na żądanie w segmencie firm usługowych, w ciągu ostatnich dwóch lat liczba nawiązanych za pośrednictwem serwisu kontaktów pomiędzy zleceniodawcami a wykonawcami wzrosła ponad 2-krotnie.
  • Eksperci z Infinity Research szacują, że wielkość całego rynku usług oferowanych online na żądanie w Polsce wyniosła w 2020 r. 9,9 mld USD, według estymacji w 2021 r. rynek wzrósł o 25 proc. do 12,4 mld USD. Prognozy są bardzo optymistyczne, analitycy przewidują, że do 2025 r. osiągnie on wartość 76 mld USD (CAGR 50,3 proc.).

 

Ostatnie 24 miesiące to bez wątpienia korzystny czas dla całego szerokiego segmentu e-commerce. Jednak pandemia COVID-19 jedynie przyśpieszyła i tak już dynamicznie rosnący rynek. Konsumenci, którzy nie mieli wcześniej styczności z e-handlem czy poszukiwaniem i nabywaniem usług w internecie, mogli poznać niekwestionowane zalety tego kanału, dzięki czemu po „odmrożeniu” gospodarki zostali nadal w świecie online.

 

- Praktycznie od początku e-commerce w Polsce przyglądam się temu rynkowi i muszę stwierdzić, że tak dynamicznych zmian jak w ostatnich 2 latach jeszcze nie widziałem. Równocześnie, co jest naturalnie zrozumiałe, rosną wymagania klientów. Niegdyś dostawa produktów w 24h była mocnym wyróżnikiem, dziś jest już niemal standardem. Co więcej wykształca się q-commerce (ang. quick commerce), czyli dostawa nawet w kilkanaście minut. – komentuje Karol Grygiel, członek zarządu odpowiedzialny za dział marketingu Oferteo.

 

Platforma Oferteo.pl również stawia na szybkość. Działa ona w modelu na żądanie, gdzie zlecający określa potrzebę, a wykonawcy składają mu oferty. Dzięki temu, jedno zlecenie umożliwia otrzymanie wielu natychmiastowych, dostosowanych ofert, z których może wybrać zleceniodawca.

- Pojęcie reverse marketplace jest bardzo szerokie. Dotyczy bardzo zróżnicowanych segmentów rynku działających w modelu na żądanie, na którym działają takie firmy jak Uber, Booksy czy właśnie Oferteo. Nasza marka jest liderem na rynku usług, pod względem liczby wizyt użytkowników, gdzie zleceniodawca określa szczegóły zlecenia oraz termin wykonania usługi, po czym otrzymuje konkretne oferty od wykonawców. Ta forma znacznie skraca proces wyszukiwania i wyboru odpowiedniego wykonawcy przez zleceniodawcę. Z drugiej strony wykonawcy mają dostęp do konkretnych, sparametryzowanych zleceń. – dodaje Karol Grygiel.

 

Rosnąca penetracja i świadomość e-commerce w Polsce, postępująca cyfryzacja codziennego życia, a także wygoda oraz wzrost zamożności społeczeństwa mają wpływ na coraz większe zainteresowanie usługami online na żądanie w Polsce. Analizy Infiniti Research wskazują, że globalny i europejski rynek usług dla domu oferowanych online na żądanie będzie bardzo dynamicznie rósł, przede wszystkim dzięki wygodzie i szybkości znajdywania oraz dużej dostępności specjalistów. Serwisy oferujące usługi online na żądanie na świecie zapewniają w wielu przypadkach dostęp do szerokiej gamy usług, co ogranicza potrzebę korzystania z wielu serwisów jednocześnie. Platforma Oferteo.pl szczególnie wyróżnia się w tym zakresie, ponieważ obok typowych usług dla domu, jak sprzątanie czy naprawy, dostarczanych również przez inne serwisy w Polsce, pozwala na znalezienie wykonawców do szerokiego spektrum innych zadań, od remontów i budowy domu, robienia mebli na wymiar, czy opieką nad ogrodami.

 

- Każdy z nas z pewnością spotkał się z problemem znalezienia odpowiedniego wykonawcy do realizacji różnych usług, mam tu na myśli np. stworzenie strony internetowej, projektu aranżacji wnętrz czy znalezienie adwokata. Z reguły bazuje się na poleceniach lub pozostaje nam szukać odpowiedniej firmy w wyszukiwarce. O wiele prościej i szybciej jest znaleźć danego wykonawcę poprzez marketplace dla usług. – mówi Karol Grygiel.

 

Oferteo.pl współpracuje z prawie 500 tys. wykonawcami i dostawcami. Dzięki tak dużej bazie platforma może się pochwalić 10 milionami nawiązanych kontaktów pomiędzy zlecającymi a wykonawcami od początku swojej działalności. W 2021 r. platformę Oferteo.pl odwiedziło blisko 27 mln użytkowników.

 

- Łączymy zleceniodawców z wykonawcami w wielu branżach. Wiodące z nich to m.in. budowa domów, odnawialne źródła energii, remonty i wykończenie wnętrz, kredyty, leasing, porady prawne, księgowość, tworzenie stron internetowych, czy sprzątanie. – komentuje Karol Grygiel.

 

W ostatnim roku obrotowym (zakończonym 31.03.2021) Oferteo.pl pomogło nawiązać kontakt pomiędzy zleceniodawcami i wykonawcami 2,5 mln razy, z kolei liczba zleceń wyniosła 1,35 mln.
 

 

***

O spółce

Oferteo.pl to wiodący w Polsce internetowy reverse marketplace – działający w modelu na żądanie w segmencie firm usługowych. Od blisko dekady Oferteo jest zdecydowanym liderem w kraju pod względem liczby wizyt użytkowników w porównaniu do bezpośredniej konkurencji. Od początku swojej działalności Oferteo pozwoliło nawiązać 10 mln kontaktów między zlecającymi i wykonawcami. W ostatnim roku obrotowym zakończonym 31 marca 2021 r. obsłużonych zostało 1,35 mln zleceń. Platforma Oferteo.pl łączy zleceniodawców z wykonawcami w prawie 900 kategoriach. Wiodące z nich dotyczą usług budowlanych (m.in. budowa domów, odnawialne źródła energii, remonty i wykończenia wnętrz), usług finansowych i prawnych (m.in. kredyty, leasing i porady prawne) oraz usług dla firm (m.in. księgowość, strony internetowe i sprzątanie).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie Biuro prasowe
2024-07-02 | 01:00

Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie

Światło stanowi jeden z najważniejszych elementów architektonicznych, którego rola nie ogranicza się wyłącznie do kreowania estetyki przestrzeni. Coraz bardziej zaawansowane
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.