Komunikaty PR

Polacy z coraz większym zaufaniem do portfeli elektronicznych

2022-07-05  |  23:10
  • Podczas finalizacji e-zakupów z portfeli elektronicznych korzysta 29 proc. Polaków – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Tpay, operatora płatności online.
  • Względem 2020 r. poczucie bezpieczeństwa przy płatności tą metodą wzrosło o 15 proc.
  • Respondenci są zgodni zarówno pod względem szybkości, jak i wygody tej metody płatności – na te aspekty wskazało 64 proc. Polaków preferujących płatność za pomocą cyfrowych portfeli.
  • Dokąd i w jakim tempie zmierzają w Polsce płatności zbliżeniowe, w tym portfele elektroniczne?

Chociaż przejście na płatności cyfrowe zrodziło się w dużej mierze z konieczności, wielu płatników coraz chętniej odchodzi od płatności gotówkowych na rzecz nowoczesnych rozwiązań płatniczych. Na całym świecie „zbliżeniowa rewolucja” wychodzi już poza ramy plastikowej karty, na rzecz urządzeń takich jak smartfony czy smartwatche. Prognozy rynkowe nie pozostawiają złudzeń – do 2026 roku liczba transakcji dla płatności zbliżeniowych ma wzrosnąć o 172 proc., a wartość transakcji o 200 proc.

Polska era elektronicznego portfela

Jak pokazują badania rynkowe, niemal co czwarty respondent (22%) przyznaje, że korzysta już z mobilnych płatności zbliżeniowych przy użyciu technologii NFC[1]. Na popularności zyskują także portfele elektroniczne. W ciągu roku liczba kart dodanych do cyfrowych portfeli płatniczych wzrosła o ok. 2,37 mln[2]. Z kolei badanie na zlecenie Tpay pokazało, że poczucie bezpieczeństwa przy płatności tą metodą wzrosło o 15 proc. względem 2020 r. (44 proc. vs. 29 proc.). Wśród osób, które korzystają z portfeli elektronicznych, metoda ta preferowana jest ze względu na szybkość oraz wygodę – w obu przypadkach po 64 proc. wskazań. Ponad dwukrotnie (21 proc. vs. 48 proc.) w ciągu półtora roku wzrosły także pozytywne wcześniejsze doświadczenia Polaków związane z tą metodą płatności.

- Nasze badanie pokazuje, że choć odsetek osób mających zarejestrowaną kartę płatniczą w portfelu elektronicznym jest stosunkowo mały i wynosi 29 proc., to wśród tych płatników ta metoda płatności cieszy się dużym zaufaniem. Od pierwszej edycji badania, od której upłynęło półtora roku, ponad dwukrotnie (21 proc. vs. 48 proc.) wzrosły pozytywne wcześniejsze doświadczenia Polaków związane z płatnością za pomocą portfeli cyfrowych. Opór przed korzystaniem z tej metody wynika w dużej mierze z niewiedzy i jej nieznajomości – wskazał na to co piąty respondent. Badani przez nas internauci mówili również, że obawiają się  udostępniania danych karty na stałe wybranemu dostawcy. Warto pamiętać, że jeszcze kilka lat temu podobny los dzieliły inne metody płatności, które teraz na stałe weszły do „kanonu” rynku płatniczego. Wiele wskazuje na to, że portfele elektroniczne również będą cieszyły się coraz większą popularnością – mówi Paweł Działak, CEO& co-founder Tpay, operatora płatności online.

Tpay wdrożył Apple Pay

Badanie Marqueta[3] pokazało, że najbardziej entuzjastycznie do płatności mobilnych są nastawione osoby z pokolenia Z (urodzone w latach 1997-2021). Ponad trzy czwarte (77 proc.) respondentów z tej generacji stwierdziło, że mogą opierać się wyłącznie na platformach płatności mobilnych, takich jak Apple Pay i Google Pay.

 

Krok w krok za konsumentami idą także sprzedawcy, dla których elektroniczne portfele stanowią istotne ułatwienie w prowadzeniu e-sklepu. Ta szybka metoda płatności znacznie zwiększa komfort finalizacji zakupów - a co za tym idzie - może zachęcać konsumentów do realizacji zamówienia właśnie w tym, a nie innym sklepie internetowym.

 

W Tpay zapewniamy prostą i szybką integrację z najpopularniejszymi portfelami elektronicznymi. Najnowszym wdrożeniem jest cyfrowy portfel Apple Pay. W tym przypadku transakcja realizowana jest w wygodny i bezpieczny sposób na komputerze czy telefonie. Sprzedawcy mogą korzystać z kilku możliwości integracji usługi: w panelu Tpay, poprzez API lub nowoczesny SDK. Rośnie zainteresowanie portfelami elektronicznymi i związanymi z nimi nowościami, np. Apple Pay Later, więc warto posiadać tę opcję w swoim sklepie – podsumowuje Paweł Działak.

 

Czas na zmiany?

Czy coraz mniejszy udział płatności gotówkowych i zwiększające się upodobanie do płatności mobilnych przetasują wachlarz popularnych obecnie metod płatności? Z pewnością to, co działo się przed pandemią i w jej trakcie przestaje obowiązywać. Teraz czasy tzw. new normal dyktują warunki. Coraz więcej konsumentów przekonuje się także do płatności odroczonych. Jak pokazują dane z raportu “Koszyk Roku 2022”, odsetek e-sklepów oferujących obecnie płatności odroczone sięga 73 proc. To prawie 2,5-krotnie więcej niż w 2020 roku. W sklepach internetowych, które wdrożyły u siebie płatności online Tpay, są obecnie etapowo wprowadzane płatności odroczone Twisto. Mówi się również o planach BLIKA na rozwój BNPL (ang. Buy Now, Pay Later). Wiele wskazuje więc na to, że rynek oraz konsumenci dalej poszukują i oczekują sposobów na ułatwianie i przyspieszanie e-zakupów.


[1] Fundacja Polska Bezgotówkowa, “Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce”, 2022

[2] Dane serwisu Cashless.pl

[3] Marqueta, State of Consumer Money Movement, 2022

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego Biuro prasowe
2024-07-22 | 14:00

Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego

TOUGHBOOK G2 firmy Panasonic został wyróżniony w konkursie Best of Industry Award – MM Poland, którego nominacje ogłoszono 8 lipca przez MM Magazyn Przemysłowy. Konkurs
IT i technologie PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta
2024-07-22 | 11:00

PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta

Marka PowerWalker ma w swojej ofercie wiele sprawdzonych zasilaczy awaryjnych. Najnowszy jej produkt skierowany jest dla tych, którzy wymagają nie tylko niezawodności, ale również
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.