Komunikaty PR

Ponad połowa badanych widzi poprawę w zachowaniu uczestników wirtualnych spotkań

2023-06-12  |  13:38
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Jak wynika z badania ClickMeeting 53 proc. ankietowanych zauważyło poprawę, jeśli chodzi o zachowanie uczestników podczas spotkań online w stosunku do 2021 roku. Jednocześnie badani deklarowali, że 69 proc. z nich podczas spotkania wycisza telefon i inne urządzenia elektroniczne, 70 proc. przed wydarzeniem online przygotowuje notatki, a 60 proc. sprawdza, czy sprzęt działa poprawnie. Dane te pokazują, że poważnie podchodzimy do tematu komunikacji wirtualnej, co przekłada się na budowanie zaufania w zespole.

Jak podkreśla Monika Chutnik, budowanie zaufania ułatwia rozwiązywanie problemów, tworzy bezpieczeństwo psychologiczne, które jest pierwszym warunkiem tego, żeby zespół dobrze działał, był kreatywny, umiejętnie rozwiązywał problemy oraz żeby chciały do niego dołączać nowe osoby. Poza tym zwiększa komfort pracy, sprzyja etycznemu podejmowaniu decyzji, sprzyja życzliwości (i minimalizuje nieporozumienia), wpływa na lojalność i chęć pozostania w firmie oraz daje moc sprawczą. Inaczej mówiąc tam, gdzie jest zaufanie, wszystko idzie do przodu w sposób, który jest zdrowy, mocny, normalny, pełen radości i satysfakcji.

Zaufanie z „głowy” i z „serca”

Jak się okazuje, ludzie dzielą się na osoby, które budują zaufanie do innych „głową” i na takich, którzy robią to „sercem”. To pierwsze („głowa”) określa się mianem zaufania kognitywnego i polega ono na budowaniu zaufania poprzez obserwację innych. Czyli widząc, że ktoś skutecznie pracuje, stwierdzamy, że jest to osoba godna zaufania. Takie osoby określane są „zadaniowcami”. Natomiast w przypadku drugiej opcji („serca”), czyli tzw. zaufania afektywnego buduje się je poprzez bliższe poznanie współpracowników, dowiedzenie się, jakimi są ludźmi oraz okazując zainteresowanie członkami zespołu. Tym samym pokazujemy, że to my jesteśmy godni zaufania. Na takie osoby mówi się „relacyjni”.

Każdy ze sposobów budowania relacji jest dobry. Najważniejsze jest ustalenie i zrozumienie, jaki jest Twój styl. Okazuje się, że Polacy znajdują się pośrodku skali. Oznacza to, że w budowaniu relacji dla nas ważne jest zarówno wykonanie zadania, jak i poznanie osoby, z którą pracujemy. Oznacza to również, że potrafimy być elastyczni i budować zaufanie zarówno z osobami z krajów nastawionych na wykonanie zadania, jak i z narodowościami nastawionymi na poznanie drugiej osoby. Co ciekawe, nawet będąc pośrodku skali, możemy być oceniani przez współpracowników z Indii czy Argentyny jako naród nastawiony bardzo zadaniowo. Wynika to z tego, że na inne kultury zawsze patrzymy przez pryzmat własnej. Nie można więc powiedzieć, że Polacy są oceniani jako naród budujący zaufanie poprzez relacje, bo mogą być tak odbierani przez współpracowników ze Stanów Zjednoczonych, ale na pewno nie przez osoby z Chindodaje Monika Chutnik.

Jak budować zaufanie?

Osoby w typie zadaniowców powinni starać się być mniej spięci, a bardziej być po prostu sobą. Rozmowy o ludzkich sprawach są ważne, nie powinno się traktować ich jako stracony czas. Warto też myśleć o głębokiej wartości społecznej kryjącej się za orientacją na relacje. Natomiast osoby relacyjne powinny nadal inwestować swój czas w budowanie relacji. Powinni też wyjaśnić „zleceniodawcom”, z jakiej przyczyny relacje są dla nich tak ważne. Nie warto obrażać się na tych, którzy wolą szybciej przechodzić do działania. Dobrze też jest wybrać odpowiedni kanał do komunikacji oraz w wiadomościach podkreślać to, co jest najważniejsze.

Jak budować zaufanie w pracy online?

Według ekspertki zawsze warto zainwestować więcej czasu w budowanie zaufania „z serca”. To w długiej perspektywie zawsze się opłaci. Bo chociaż łatwiej jest skoncentrować się na zadaniach, które są szybciej rozliczalne, to jednak dają one korzyść krótkoterminową. Ostatecznie to jednak zaufanie zbudowane na relacji jest solidniejsze. Warto nie zapominać o tym również w relacjach online.

Najłatwiej budować zaufanie „z relacji”, znajdując coś, co łączy zespół. Jest to bardzo ważne, bo ostatecznie, kiedy na przykład pojawia się kryzys, kierujemy się do osoby, której najbardziej ufamy, co do której mamy największe poczucie bezpieczeństwa. Nie natomiast do osoby, która jest najbardziej wydajna. Kierujemy się do osoby, z którą czujemy więź. Właśnie dlatego warto inwestować w zaufanie afektywne „z serca”. Jeśli nie wiesz, co może Was łączyć – poszukaj. Warto dowiedzieć się, co łączy nas z drugą osobą, a jeśli nie ma takich rzeczy, można zacząć od prostej rozmowy na przykład o muzyce.

 

Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/

Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/ 

www.clickmeeting.pl

https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs

https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/

https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos   

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

Prawo

Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.