Komunikaty PR

Ponad połowa Polek w IT zarabia 3,1-7 tys. zł netto - raport No Fluff Jobs

2022-04-13  |  11:36
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Oczekiwania finansowe specjalistek IT

No Fluff Jobs postanowił sprawdzić, jak przedstawiają się deklarowane oraz pożądane zarobki specjalistek IT. Według badania, ponad połowa z nich zarabia w granicach 3-7 tys. zł netto, ponad 20 proc. zarabia między 7,1 a 11 tys. zł netto zaś nieco ponad 10 proc. otrzymuje wynagrodzenie powyżej 11 tys. zł netto.

W odpowiedzi na pytanie o preferowane zarobki co piąta specjalistka IT wskazywała na wyższe oczekiwania finansowe. Największy odsetek badanych wskazało w tym przypadku przedział 9,1-11 tys. zł netto.

Kandydatki IT a preferowane rodzaje umów

Badanie pokazało, iż kobiety, które chcą pracować w IT, cenią sobie stabilizację. Ponad 80 proc. kandydatek do pracy w sektorze tech chciałaby być zatrudniona w oparciu o umowę o pracę. Jedynie 15 proc. wskazało kontrakt B2B, 3 proc. umowę zlecenie, a zaledwie 0,5 proc. umowę o dzieło. Jak jednak pokazują dane wewnętrzne portalu No Fluff Jobs, w branży IT najczęściej proponowana jest współpraca w oparciu o umowę B2B. W 2021 roku tę formę umowy można było znaleźć w aż ¾ ogłoszeń opublikowanych na stronie.

Kobiety lubią wyzwania. Co pomaga, a co utrudnia kandydatkom wejście do branży IT

Według raportu „Kobiety w IT 2022” ponad połowa specjalistek weszła do IT po procesie przebranżowienia, co pokazuje, że kierunkowe studia, choć pomocne, nie są jedyną drogą do podjęcia pracy w tym sektorze. Zebrane dane tylko potwierdzają determinację kobiet i ich chęć do rozwoju – nieco ponad 43 proc. kandydatek IT deklaruje, że planuje rozpocząć pracę w branży po etapie samodzielnego kształcenia, a 34 proc. po ukończeniu specjalistycznych kursów. Jedynie niecałe 8 proc. wskazało, że studiuje w tym celu kierunek informatyczny.

Co pomaga kobietom w podjęciu decyzji o wejściu do branży IT? Blisko 71 proc. wskazało na zwiększone zapotrzebowanie na specjalistów IT, przekonuje je także duża ilość materiałów edukacyjnych dostępnych w sieci, w tym artykułów i blogów (65 proc.). Co ciekawe, w pierwszej trójce powodów przebranżowienia znalazł się fakt, że kandydatki IT lubią wyzwania (54 proc.). Dużą motywację stanowią dla nich inne osoby, które już podjęły pracę w branży (50 proc.).

A co z kolei sprawia kandydatkom trudność we wkroczeniu na ścieżkę IT? Jak się okazuje, największą przeszkodą jest znalezienie odpowiedniej oferty pracy (42 proc.), 40 proc. nie wie od czego zacząć, a prawie jedna trzecia nie wie, jaką specjalizację wybrać. Tylko jedną piątą blokuje zbyt duża ilość nauki, a 22 proc. zbyt wysokie koszty nauki programowania.

– Dane z najnowszego raportu No Fluff Jobs „Kobiety w IT 2022” cieszą i powinny dodać odwagi wszystkim kandydatkom, które wciąż zastanawiają się, czy warto obrać tę drogę zawodową. Aż 55 proc. badanych specjalistek IT podjęło pracę w IT po procesie przebranżowienia, a ponad 70 proc. czuje spełnienie u obecnego pracodawcy. Kobiety wybierają IT m.in. z uwagi na duże możliwości rozwoju, ciekawe projekty i wyzwania, a prawie połowa naszych respondentek wyznała, że świat technologii jest dla nich ciekawy mówi Magdalena Gawłowska-Bujok, współzałożycielka i COO w No Fluff Jobs.Choć czeka nas jeszcze wiele pracy w kwestii zapewnienia kobietom równości szans i płac, wyraźnie widać, że branża IT oferuje im coraz więcej możliwości rozwoju wymarzonej kariery i spełnienia zawodowego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.